تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

مزرعه گردشگری خورشید چیست؟

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

امروز در خدمت شما هستیم با موضوع مزرعه گردشگری خورشید چیست؟ امروزه تعداد زیادی از جمعیت، شهرنشین هستند و سبک زندگی پیچیده ای را مانند زندگی در آپارتمان های کوچک، مشکلات معیشتی و اقتصادی، آلودگی هوا، ترافیک سرسام آور، آلودگی صوتی، کمبود فضای سبز و …

تحمل می کنند و گاهی حتی برای ساعاتی به دنبال آرامش و دور شدن از این فضای رباطی و ماشینی هستند. همچنین در حال حاضر بیشتر گردشگران به دنبال تجارب نوین هستند و از هتل های لوکس خسته شده اند و روی به گردشگری جایگزین آورده اند.

گردشگری مزرعه به عنوان یکی از جدید ترین اشکال گردشگری جایگزین محسوب می شود که در این گونه از گردشگری از فضای نشاط آور و زیبا به همراه امکاناتی که بدون شک در شهر از آن محروم هستند می توان استفاده کرد.

در این مقاله به بررسی اطلاعات و نکات مربوط به مزرعه گردشگری خورشید پرداخته ایم. در ادامه با ما همراه باشید تا با این سبک از گردشگری به طور کامل آشنا شوید.

 

سرفصل های عنوان شده در این مقاله عبارتند از:

  • گردشگری مزرعه چیست؟

  • آشنایی با مزرعه گردشگری خورشید در دماوند

 

 

گردشگری مزرعه چیست؟

اگروتوریسم (AgroTourism) یا گردشگری مزرعه یکی از انواع گردشگری پایدار به حساب می آید که گردشگر در آن به تماشا و انجام دادن فعالیت‌های روزانه یک مزرعه، دامداری، باغ و یا زمین کشاورزی به همراه دیگر وسایل سرگرم کننده می‌پردازد.

 

گردشگری مزرعه چیست؟
گردشگری مزرعه چیست؟

گردشگری مزرعه، ابزاری برای حفاظت کردن از چشم اندازهای سنتی نیز محسوب می شود. تعدادی از گردشگران این سبک گردشگری را با هدف تفریحی انجام می دهند و به عنوان یک فرار نوستالژیک از دنیای مدرن، به روزهای گذشته  به آن نگاه می کنند.

کشورهایی نظیر استرالیا، تایوان، اتریش، ایتالیا، ترکیه، آمریکا، برزیل، آلمان، فرانسه، دانمارک، قبرس، فیلیپین و هلند از جمله کشور‌های پیشتاز در این زمینه شناخته شده اند.

 

آشنایی با مزرعه گردشگری خورشید در دماوند

معمولاً خرید یک مزرعه برای کسی که در شهر زندگی می‌کند پر هزینه خواهد بود. همچنین درصورت وجود بودجه‌ی لازم برای خرید یک مزرعه، نگه‌داری از آن بسیار پرهزینه و زمان‌بر است که نیاز به تخصص نیز دارد که از عهده‌ی بیشتر افراد خارج است.

در نتیجه وجود مزرعه های تفریحی این‌چنینی مثل مزرعه خورشید، می‌تواند باعث لذت بردن ما از مزرعه و مزرعه داری بدون صرف هزینه و نگه‌داری مزرعه و حتی درگیر شدن با سختی های مزرعه‌داری شود.

آشنایی با مزرعه گردشگری خورشید در دماوند
آشنایی با مزرعه گردشگری خورشید در دماوند

اولین مزرعه گردشگری ایران، مزرعه گردشگری خورشید با مدیریت زوج خدابخشی ( علی خدابخشی – محبوبه ملکی) است. این زوج با داشتن مدارک تحصیلی مرتبط سال ها به دنبال تاسیس این مزرعه گردشگری بوده اند و فکر و ایده آن را در ذهن خودشان می پروراندند.

سپس با الهام گرفتن از مناطق مختلف دنیا، اولین مزرعه گردشگری ایران را  در تیر ماه سال ۹۷ افتتاح کردند.

در ادامه جذابیت های این مزرعه دوست داشتنی را بیان می نماییم.

آشنایی با مزرعه گردشگری خورشید در دماوند
آشنایی با مزرعه گردشگری خورشید در دماوند

پل معلق

شاید یکی از قشنگترین حس و حال آن جا راه رفتن بر روی پل معلق و تماشای چشم انداز زیبا و فوق العاده پل به قله دماوند باشد. این پل، طولانی‌ترین پل معلق کابلی مرکز ایران محسوب می شود که طول آن ۱۶۰ متر و ارتفاع آن ۴۵متر است.

 

تراکتورسواری

گردشگران می توانند اطراف مزرعه را با سوار شدن بر واگن تراکتور بگردند و در ایستگاه آخر نیز از فضای زیبای  باغ دره خورشید استفاده و لحظات خوشی را برای خود ثبت نمایند. جالب است بدانید که اگر گردشگران تمایل داشته بالشند می توانند کار با تراکتور را نیز در این قسمت تجربه کنند.

 

ماسه‌بازی

ماسه بازی سبب رشد خلاقیت ذهنی کودکان و آرامش  شما خواهد شد.

 

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]مهمانداران قطارهای فدک توسط اساتید بین المللی شرکت هواپیمایی لوفت هانزا اتریشی انتخاب شده و آموزش دیده اند.[/stextbox]

حیوانات مزرعه خورشید

در این مزرعه حیوانات اهلی گوناگونی برای آشنایی گردشگران با ـن ها و همچنین تولیدات دامی پرورش داده می شود. گوسفند، بره، بز و بزغاله ، خر و الاغ، گاو و گاومیش و زنبور عسل از جمله حیوانات مزرعه خورشید هستند.

شاید برایتان جالب باشد که از جذابیت های این مزرعه برای بعضی از افراد الاغ سواری و یا برای عده ای دیگر شیر گاو دوشیدن است که به راحتی می توانند در مزرعه خورشید تجربه کنند.

حیوانات مزرعه خورشید
حیوانات مزرعه خورشید

کندوی عسل شیشه ای

شاید برای بسیاری از خانواده ها جالب باشد که فعالیت های زنبور عسل را از نزدیک تمشا کنند و پروسه تولید عسل را از پشت کندوی شیشه ای ببینند.

 

استخر گاومیشها

در فصل گرم سال گردشگران می توانند از دیگر امکانات مزرعه خورشید مانند تماشای گاومیش های شناگر و بازیگوش که در استخر و رودخانه و تالاب آب تنی می کنند، بپردازند. گاومیش از گاو مهربانتر و سازش پذیرتر است.

 

ماهی‌گیری

حدود ۲ هزار ماهی کپور در استخر مزرعه خورشید در حال زندگی و زاد و ولد هستند. گردشگران می توانند تجربه جالب و به یاد ماندنی را از ماهی گیری در این مزرعه داشته باشند و همچنین ماهی را که خودشان صید کرده اند برای ناهار کباب ماهی نوش جان کنند.

 

الاغ سواری

در این مزرعه تعداد ۱۵ راس الاغ زندگی می‌کنند و برای الاغ سواری استفاده می شوند. این فعالیت بسیار شادی بخش، از فعالیت های گردشگری برخی از کشورها محسوب می شود و زمان شادی را برای خانواده ها به ارمغان می آورد.

ایجاد حس آرامش

هنگامی که شما از افرادی که بازدید از این مزرعه را داشته اند بپرسید که مهم ترین دست آوردش چه بود؟ به احتمال زیاد در پاسخ به حس آرامش و سکوت اشاره می نمایند. زیرا در مزرعه خورشید شما هیچ صدای غیر طبیعی و ماشینی را نمی‌شنوید.

تنها صدای باد، صدای اردک و غاز و … شنیده می‌شود که آن هم زمانی که از بخش حیوانات فاصله بگیرید، دیگر به گوشتان نمی رسد.

پیاده‌روی، نوشیدن چای و خیره شدن به زیبایی کوه‌های پوشیده شده از ابر، در فضای زیبای طبیعت با وجود درختان سرسبز و از همه مهم تر نمای قله دماوند، بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

بسیاری از افراد در این حس و حال کتاب خواندن برایشان خوشایند است و عده دیگری ترجیح می دهند تنها به تفکر درباره فکرهای جا مانده در روزمره های زندگی بپردازند.

 

هرم خورشید و الاکلنگ چوبی

از قسمت های پر بازدیدی است که بازی با این الاکلنگ نشان می‌دهد که وزن شما در مقابل طرف مقابلتان چقدر کمتر یا بیشتر است.

 

 حوضچه‌هایی برای بازی کودک

در فصل گرما این حوضچه ها محلی شاد، پر انرژی و خنک برای کودکان به حساب می آیند.

 

رستوران و بوفه

وجود رستوران و بوفه با فضاهای فرح بخش در این مزرعه که محصولات ارگانیک ارائه می دهند را به خاطر داشته باشید.

به دلیل مدرن و ماشینی شدن زندگی در شهرها، گردشگری مزرعه یکی از جدیدترین اشکال گردشگری جایگزین در جهان محسوب می شود. مزرعه گردشگری خورشید، اولین مزرعه گردشگری در ایران است که امکانات بسیاری را برای گردشگران در آن فراهم شده است. در این مقاله به بررسی مزرعه گردشگری خورشید و آشنایی با آن پرداختیم.

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

 

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک

✅  استفاده از ظروف چینی

✅  سرو عصرانه یا صبحانه با توجه به ساعت حرکت قطار

✅  سرو پیش غذا، غذای اصلی و دسر

✅  سرو نوشیدنی گرم بعد از غذا بصورت نامحدود

[/stextbox]

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

 

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

 

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x