تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

مجتمع تجاری وصال | بازار مبل مشهد | پاساژ و مرکز تجاری

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

مجتمع تجاری وصال | بازار مبل مشهد | پاساژ و مرکز تجاری

مشهد، یکی از شهرهایی است که سالانه پذیرای تعداد زیادی زائر و گردشگر است و برای تمام مردم نامی آشنا دارد. کمتر کسی در ایران وجود دارد که تابه‌حال به این شهر سفر نکرده باشد، همین باعث شده است که مشهد، جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و گردشگری متفاوتی برای عرضه داشته باشد. این شهر یکی از کلان‌شهرهای ایران محسوب می‌شود و امکانات رفاهی مختلفی در دل خود دارد. یکی از محبوب‌ترین امکانات مشهد بین گردشگران و زائران، وجود چندین پاساژ و مرکز تجاری در شهر است. در بین این مراکز خرید مرکز گردشگری سپاد و مجتمع تجاری وصال که چند سالی است تأسیس‌شده‌اند، دارای محبوبیت زیادی هستند.

در این مقاله قصد این است تا درباره‌ی این بازار اطلاعات بیشتری ارائه شود.

سرفصل‌های عنوان‌شده در این مقاله عبارت‌اند از:

  • معرفی مجتمع تجاری وصال
  • امکانات مجتمع تجاری وصال
  • خوراکی‌ها در مجتمع تجاری وصال

 

معرفی مجتمع تجاری وصال

مجتمع تجاری وصال، بازار نوپا و جدیدی است که به‌سرعت محبوبیت زیادی بین مردم بومی و گردشگران کسب کرده است. این بازار در نزدیکی بازار الماس شرق قرار دارد و این دو ساختمان از طریق یک تونل به یکدیگر وصل شده‌اند.

این مجتمع تجاری زیبا یکی از بزرگ‌ترین بازارهای شهر مشهد به‌حساب می‌آید و بیش از ۴۰۰ مغازه در این بازار وجود دارد. همچنین امکانات تفریحی مختلفی برای این مرکز خرید در نظر گرفته شده است.

به‌طورکلی ساختمان مجتمع تجاری وصال دارای شش طبقه است و حدود یازده هزار متر زیربنا دارد. برای ساخت این بازار بزرگ بیش از چهل میلیارد تومان هزینه شده است. بازار وصال یکی از بزرگ‌ترین ساختمان‌های تجاری شهر است و امکانات مختلفی دارد.

درمجموع بیش از بیست‌ودو عدد پله‌برقی و آسانسورهای متعدد، سیستم‌های نوری و گرمایشی و سرمایشی پیشرفته و وسیله‌های رفاهی دیگری در این ساختمان موجود است. پل معلقی که این مرکز خرید را به الماس شرق وصل می‌کند ویژگی خاص این مجموعه است که منظره‌ای جذاب و دیدنی را نیز به وجود آورده است و رفت‌وآمد بین این دو بازار را تسهیل کرده است.

همچنین برای کودکان و سالمندان امکانات متعددی مانند کالسکه‌ها و ویلچرهای مختلفی در نظر گرفته شده است. شهربازی موجود در این مجتمع تجاری که شهربازی انگری برد نام دارد نیز میزبان کودکان است. این شهربازی دارای وسایل برقی مهیج و جالبی است که باعث می‌شود کودکان نیز خاطره‌ای شیرین از مجتمع تجاری وصال داشته باشند.

اگرچه مجتمع تجاری وصال به‌تازگی تأسیس شده است اما توانسته رقیب‌های دیگرش را از میدان به در کند و در حال حاضر با مراکز خرید معروفی مانند مجتمع تجاری پروما مشهد و الماس شرق مقایسه می‌شود.

بازار بزرگ وصال در ابتدا با هدف جذب زوجین جوان و فروش لوازم ازدواج و عقد تأسیس شد. شاید به همین علت نام این مجتمع “وصال” است. اما با گذشت زمان این بازار با استقبال گردشگران مواجه شد و به همین دلیل به‌تدریج تبدیل به بازاری تفریحی و تجاری گردید. در حال حاضر می‌توان کالاهای مختلفی از قبیل پوشاک، لوازم‌آرایش، لوازم سرگرمی و سوغاتی‌هایی مانند انواع خشکبار و زعفران را در این مرکز پیدا کرد.

 

مجتمع تجاری وصال مشهد
مجتمع تجاری وصال

برای رفتن به مجتمع تجاری وصال باید به بلوار خیام شمالی در مشهد بروید و سپس وارد منطقه‌ی گردشگری سپاد شوید. در این منطقه مجموعه‌ای از بازار وجود دارند که می‌توان انواع اقلام موردنیاز را در این بازارها پیدا کرد.

این بازارها از حرم و اقامتگاه‌های اطراف منطقه‌ی حرم امام رضا (ع) فاصله دارند اما خوشبختانه اکثر هتل‌ها وسیله‌ی نقلیه‌ی مناسب برای رفتن به این مجموعه بازار را برای مسافران فراهم می‌نمایند. همچنین با اتوبوس‌های حمل‌ونقل شهری مشهد یا تاکسی نیز می‌توانید به خیابان وصال مشهد برسید.

با توجه به تعداد بالای مغازه‌ها و تنوع مجتمع‌های تجاری و تفریحات این منطقه، پیشنهاد می‌کنیم یک روز کامل را به دیدن مجتمع تجاری وصال و بازارهای اطراف اختصاص دهید تا بتوانید نهایت استفاده را از این منطقه ببرید.

مغازه‌های بازار معمولاً از ده صبح تا دو بعدازظهر و از پنج بعدازظهر تا یازده شب باز هستند. البته در آخر هفته‌ها و تعطیلات رسمی این منطقه به‌شدت شلوغ می‌شود و بهتر است با وسیله‌ی نقلیه‌ی شخصی به این مکان نروید.

 

امکانات مجتمع تجاری وصال

در طبقه‌ی منفی یک این مرکز خرید، یک فروشگاه بزرگ به نام هایپرسان وجود دارد. این فروشگاه یکی از بزرگ‌ترین هایپرمارکت‌های شرق کشور محسوب می‌شود. هایپرسان وصال مشهد به خاطر تخفیف‌های استثنایی‌اش بین مردم مشهد بسیار محبوبیت دارد.

در هایپرسان وصال مشهد، می‌توانید انواع مختلف اقلام، از خوراکی‌ها و میوه و سبزی تا پوشاک و وسایل منزل را با قیمتی مناسب تهیه کنید. خرید از این هایپرمارکت بزرگ باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود. معمولاً با خرید از این هایپرمارکت می‌توان در قرعه‌کشی‌های متعدد با جوایز ارزشمند شرکت نمود.

یکی دیگر از جاذبه‌هایی که گردشگران را به‌سوی مجتمع تجاری وصال می‌کشاند، نمایشگاه مبل وصال مشهد است. این بازار مبل، اولین بازار تخصصی درزمینه‌ی لوازم منزل در شهر مشهد است.

در این بازار انواع مختلف مبلمان با مدل‌های مختلف برای تمام سلیقه‌ها وجود دارد. تنوع زیاد در نمایشگاه مبل وصال مشهد باعث محبوبیت وسیع این بازار شده است. بازار مبل وصال مشهد در طبقه‌های دوم، سوم و چهار بازار وصال قرار گرفته است.

در این بازار می‌توان انواع مختلف مبلمان مانند مبل‌های کلاسیک و مدرن، میزهای نهارخوری مختلف، بوفه و وسایل چوب منزل را خریداری کرد. معمولاً مبلمان به‌صورت کامل در قسمت‌های مختلف طبقات چیده شده‌اند و می‌توان بر اساس علاقه مدل‌ها و رنگ‌های مختلفی از آن را سفارش داد.

یکی از امکانات تفریحی مجتمع وصال پروفسور بازیما است. پارک علمی پروفسور بازیما یک پارک موضوعی در شهر مشهد است که موضوع آن علم است و درواقع مخاطب اصلی این پارک کودکان هستند.

این پارک در طبقه‌ی چهارم مجتمع تجاری وصال قرار گرفته است و به متفاوت‌ترین پارک موضوعی در تمام ایران معروف است. ساخت این پارک موضوعی در فروردین‌ماه ۹۵ به اتمام رسید و در حال حاضر پذیرای بازدیدکنندگان است. پارک علمی پروفسور بازیما بخش‌های متفاوتی دارد که از بین آن‌ها می‌توان به بخش نجوم، زیست‌شناسی و زمین‌شناسی اشاره کرد.

می‌توان گفت جالب‌ترین بخش این پارک علمی وجود ماکتی بزرگ از انسان است که می‌توان درون بدنش حرکت کرد و با این روش به‌صورت عملی کودکان را با قسمت‌های مختلف بدن انسان آشنا نمود.

در هر بخش یک راهنما وجود دارد که درباره‌ی پدیده‌های مختلف اطلاعاتی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. در هر قسمت از این پارک از روش‌های متنوعی برای سرگرم کردن کودکان استفاده شده است. برای ورود به این پارک باید بلیت تهیه کنید.

جاذبه‌ی دیگری که ممکن است نظر بسیاری را جلب کند، باشگاه هوانوردی موجود در مجتمع تجاری وصال است. این باشگاه، ایکات نام دارد. باشگاه هوانوردی ایکات، خاص‌ترین و متفاوت‌ترین باشگاه علمی در تمام کشور محسوب می‌شود.

موضوع این باشگاه در ارتباط با هوانوردی است و سعی شده است تا با کنار هم قرار دادن سرگرمی و آموزش، فضای مناسبی برای بازدیدکنندگان به وجود بیاید. در این باشگاه می‌توانید تفریح کنید و پاسخ سؤالات علمی خود را نیز بیابید.

همچنین با استفاده از شبیه‌سازهای موجود در این باشگاه می‌توانید پرواز را تجربه نمایید. در این باشگاه‌، کلاس‌های آموزشی مختلف در ارتباط با پرواز نیز برگزار می‌شود. همچنین در وسط این مرکز خرید، آب‌نمای بزرگی ساخته شده است که رقص آب و نور جالبی را به نمایش می‌گذارد و باعث افزایش جذابیت فضا شده است.

جالب است بدانید این آب‌نما بیش از هیجده متر ارتفاع دارد و با سازه‌های آبی بزرگ ایران رقابت می‌کند.

 

خوراکی‌ها در مجتمع تجاری وصال

یکی از جاذبه‌های محبوب شهر مشهد رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های فراوان و باکیفیت موجود در شهر است. شاید بتوان مشهد را پایتخت غذای ایران نامید زیرا انواع غذاهای مختلف در کیفیت عالی به‌سادگی در این شهر پیدا می‌شود.

همچنین خوردنی‌های محلی خوشمزه‌ای مانند کباب ششلیک و شله‌ی مشهد نیز از خوراکی‌های محبوب این شهر هستند. در داخل مجتمع تجاری وصال و اطراف آن نیز می‌توان رستوران‌های مناسب و خوشمزه‌ای را پیدا کرد که تجربه‌ی متفاوتی از طعم‌ها را شکل می‌دهند.

در داخل ساختمان این بازار بزرگ می‌توان از دو فست‌فود و دو رستوران مختلف استفاده کرد. اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت و لوکس هستید، بهتر است به طبقه‌ی پنجم این مجتمع تجاری سر بزنید و از رستوران خلیفه استفاده کنید. این رستوران لوکس و شیک دارای ظرفیت پذیرایی از سیصد نفر است و سقف آن تماماً شیشه‌ای است.

در طبقه‌ی منفی یک مجتمع تجاری وصال نیز کافه و رستوران وصال وجود دارد که انواع غذاهای سنتی و فست‌فود را سرو می‌نماید. می‌توان چندساعتی در فضای دنج این کافه و رستوران نشست و استراحت کرد و از غذاهای مختلف لذت برد.

اگر قصد خوردن میان‌وعده دارید می‌توانید در مغازه‌های مختلف این بازار بستنی میل کنید یا از دکه‌های فروش غذا ذرت مکزیکی، فر چیپس یا کلوچه بخرید. همچنین در طبقه‌ی فوقانی مجتمع تجاری وصال سالن پذیرایی بزرگ و بسیار مجهزی وجود دارد. این سالن پذیرایی با جدیدترین تکنولوژی و امکانات مجهز شده است و در آن سمینارهای ملی و جهانی متعددی برگزار می‌شود.

 

به‌طورکلی، مشهد شهری مجهز است و سعی شده با ارائه‌ی خدمات مختلف بهترین تجربه‌ی مسافرت برای زائرین امام رضا (ع) و گردشگران دیگر فراهم شود. به همین دلیل می‌توان در کنار زیارت حرم امام هشتم، از امکانات تفریحی و رفاهی این شهر زیبا نیز استفاده کرد و خاطرات متفاوتی را ساخت.

مشهد سوغاتی‌های مختلفی مانند خشکبار، زعفران و سنگ‌های قیمتی دارد و برای خرید سوغات مجتمع تجاری وصال و بازارهای منطقه‌ی گردشگری سپاد گزینه‌ی مناسبی محسوب می‌شوند.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • سرو پیش غذا
  • سرو غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی
  • سرو دسر
  • استفاده از کاتلری­های استیل به همراه نپکین

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
لیست 20 بازار مشهد: آدرس (روی نقشه) مراکز خرید مشهد | مجله قطارهای فدک
4 سال قبل

[…] مرکز تجاری وصال: از دیگر مجتمع‌های بازار مشهد است که دقیقاً روبه­روی مرکز تجاری الماس شرق قرار دارد. قسمتی از بازار مبلمان و صنایع چوبی مشهد در این مجتمع قرار دارد. در مجتمع تجاری وصال اغلب فروشگاه‌های لباس، زنانه هستند و مکان خوبی برای مقایسه لباس‌های زنانه است. […]

trackback
بازار طلای مشهد: تعطیل یا باز؟(آدرس+تصویر) | مجله قطارهای فدک
4 سال قبل

[…] مراکز خریدی چون برج تجاری آلتون، مرکز خرید الماس شرق، مرکز خرید وصال، مرکز خرید پروما و غیره ازجمله معروف‌ترین مراکز تجاری […]

نوشته های مرتبط

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x