تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

جاهای دیدنی کاشان

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

شهر کاشان یکی از زیبا ترین شهرهای ایران می باشد و این شهرزیبا مملو از خانه های تاریخی و در فصل تابستان هنگامی که در این خانه ها قدم که بزنید متوجه نسیم خنک در اتاق ها ودالان های خانه می شوید.دیدنی های کاشان زیاد است و تمامی این مکان های دیدنی در نزدیک یکدیگر قرار گرفته اند

به همین دلیل در یک سفر کوتاه چند روزه می توانید بیشتر این مکان های دیدنی را ببینید و از جاذبه های گردشگری کاشان استفاده نمایید .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه ی این مقاله مکان های دیدنی این شهررا برای شما عزیزان بیان می کنیم و به سوالات شما عزیزان پاسخ دهیم :

  • برای تهیه ی عرقیجات کاشان باید به کجا مراجعه کرد؟

  • آیا می توان به داخل بنای تاریخی رفته و از نزدیک از آنها بازدید کنیم؟

[/stextbox]

 

بازار سنتی کاشان

یکی از مکان های دیدنی  شهر کاشان بازار سنتی‌ آن می باشد . این بازار تماشایی از وسط  خیابان بابا افضل تقریبا تا دروازه دولت ادامه دارد و بناهای تاریخی فراوانی را در آن قرار گرفته است  که تعدادی از بناهای تاریخی مسجد میدان میرعماد،

کاروانسرای میر پنج، زغالی ها، غفار پور، رباط، بروجردی ها، نراقی ها، تیمچه معروف امین الدوله، در بازار میانچال، تیمچه بخشی، تیمچه سید آقا، تیمچه صباغ، آب انبار بالا بازار، آب انبار درب زنجیر، حسینیه سوراخ ریسمان، مسجد کفش دوزها، مسجد بالا بازار، مسجد طمقاچی ها می باشد ..

هر کدام از بخش های این بازار محل فعالیت صنفی خاص هستند . در یکی از بخش های  مسگرها و کفش دوزها و رنگرزها فعالیت دارند و از سال ها پیش  تا به امروز فعالیت های خودرا ادامه داده اند و در قسمت دیگری زرگرها، بزازها و خیاط ها. از بازار کاشان می‌توان انواع سوغات های مرغوب از جمله شیرینی و عرقی جات تهیه نمود

بازار سنتی کاشان
بازار سنتی کاشان

حمام و باغ فین کاشان؛ از دیدنی‌های تاریخی کاشان

باغ فین در آخر خیابان امیرکبیر ودر حال حاضر نیز این خیابان امیرکبیر نام دارد و درکنار چشمه سلیمانیه قرار گرفته است واین قسمت نسبت به بقیه جاهای شهر از هوای بهتر و خنک‌تری برخوردار است. محوطه ای پر از باغهای زیبا و درخت و شلوغی آن و سایه درختان  زیبا خیابان امیرکبیر ، این منطقه را از مناطق دیگر شهر زیبا تر کرده است ..

آب و درخت در کناراین بنای  بی نظیر باغ، از زیبیی خاصی برخوردار است کافی است در این باغ قدم بزنید کلی حیرت زده می شوید . باغ فین کاشان ۵۷۹ اصله درخت سرو و ۱۱ اصله درخت چنار دارد، درختانی که از عمر هر کدام از آن ها بیش از۱۰۰ تا ۴۷۰ سال می‌گذرد ..

باغ فین بناهایی مانند: حمام سلطنتی، موزه ملی، خلوت کریمخانی و اتاق شاه نشین هم دارد که بعد از صفویه به آن افزوده شدند و به همه اینها که گفته شد حمام فین را هم در بخش جنوبی باغ باید افزوده کرد، جایی که میرزا تقی خان امیرکبیر، صدراعظم ناصرالدین شاه در خلوت خود به قتل رساندند و به همین دلیل به یکی از دیدنی ترین حمام‌های ایران تبدیل شد ..

حمام و باغ فین کاشان؛ از دیدنی‌های تاریخی کاشان
حمام و باغ فین کاشان؛ از دیدنی‌های تاریخی کاشان

خانه بروجردی ها

کاشان، شهر منازل  تاریخی می باشد و خانه بروجردی ها یکی ازجذاب ترین این خانه‌ها می باشد. خانه بروجردی ها درزمان قاجار ایجاد شده و چون صاحب خانه مشغول داد و ستد کالا از بروجرد بوده، خانه به خانه بروجردی ها شهرت پیدا کرده. خانه‌ای که با بادگیرهای قرینه هلالی شکل بر بامش و کلاه فرنگی یکی از قشنگ ترین بناهای موجود در این شهر می باشد .

بروجردی ها، دو حیاط داخلی و برونی ، یک هشتی، راهرو، حیاط تابستان نشین و زمستان نشین، آشپزخانه، حیاط های سرپوشیده و زیرزمینی عظیم دارد. تابستان‌ها  در گرمای طاقت فرسا، هوای خنک از بادگیرهای پشت بام به زیرزمین رفته و در آنجا جریان پیدا کرده.

مکانی که دورانی محل زندگی اعیان نشین بوده و حالا هر مسافری از هر شهری بخواهد می‌تواند قدم در آن بگذارد و با دیوارهای زیبا که نقاشی شده است عکس بگیرد. برای رفتن به منازل بروجردی ها باید راه محله سلطان امیراحمد درخیابان علوی کاشان را رفت..

خانه بروجردی ها
خانه بروجردی ها

خانه طباطبایی ها

طباطبایی ها یکی از دل انگیز ترین خانه های تاریخی کاشان می باشد. طباطبایی ها با حیاط زیباو حوض عظیمش آدم را جذب خودش می‌کند. خانه را که در محله سلطان امیراحمد قرار گرفته  شده مرحوم سیدجعفر طباطبایی، از تجارهای معروف فرش کاشان در سال ۱۲۵۰ هجری ساخته و شامل داخلی و برونی و بخش های  مرتبط به خدمه می باشد.

اتاق شاه نشین با پنجره‌های رنگ رنگی، آیینه کاری و گچبری‌ها از قشنگ ترین بخش های خانه می باشد وبا  اختلاف ارتفاع ۸ تا ۱۰ متر با سطح کوچه باعث شده بادخنکی که از سطح حوض حیاط مرکزی وارد زیرزمین می‌شود، به خصوص در فصل تابستان ۱۵ تا ۲۰ درجه اختلاف دما بین زیرزمین و بیرون بوجود بیاید..

خانه طباطبایی ها ۴۷۰۰ متر است و با ۴۰ اتاق، ۴ حیاط، ۴ سرداب (زیرزمین)، ۳ بادگیر و ۲ رشته قنات یکی از پر جذبه ترین بناهای کاشان به حساب می آید ..

خانه طباطبایی ها
خانه طباطبایی ها

هتل سرای عامری ها

خانه عامری ها که  بجز اینکه جاذبه گردشگری می باشد، یکی از بهترین هتل های سنتی کاشان نیز است، خانه تاریخی عظیمی می باشد و علاوه برآن مرتفع ترین  بادگیر میان خانه‌های این شهر است . عامری ها در زمان قاجار به وسیله سهام السلطنه عامری به عنوان محل زندگی  فامیلی ساخته و بعدها بناهای دیگری هم به آن افزوده شده است .

هتل سرای عامری ها
هتل سرای عامری ها

این خانه ۸۵ اتاق و تعداد زیادی حیاط دارد و گچ بری‌ها، مقرنس کاری و منبت کاری‌ها از آن بنایی با معماری خاص خودش همه را مجذوب خود کرده است. خانه‌ای که در تمام حیاط هایش اصل تقارن در ضلع شمالی، جنوبی، شرقی و غربی دیده می شود.

عامری ها در شمال محله سلطان میراحمد، در خیابان علوی و کنار حمام سلطان میراحمد قرر گرفته است. به  این دلیل تبدیل این خانه به هتل شاید نشود در همه جای آن راه رفت، اما غذا خوردن در تالار آیینه سرای عامری ها را حتما تجربه کنید..

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک

✅  ارائه حوله مرطوب / دستمال مرطوب

✅  سرو نوشیدنی خوشامدگویی

✅  استفاده از ظروف چینی

✅  سرو عصرانه یا صبحانه با توجه به ساعت حرکت قطار

✅  سرو پیش غذا، غذای اصلی و دسر

[/stextbox]

حمام میراحمد

حمام تاریخی سلطان امیراحمد که در محله سلطان امیراحمد در خیابان علوی کاشان است، یکی از زیباترین حمام‌های ایران است ..

زمان ساخت حمام سلطان امیراحمد که به خاطر نزدیک بودن به  امامزاده سلطان امیر احمد به این نام معروف  شده، به زمان سلجوقیان باز میگردد و بنای حال آن جا مانده از زمان قاجار است. حمام میراحمد دو حمام بزرگ و کوچک دارد که اهل محل معمولا آخر هرهفته‌ به آن می‌رفتند و حمام می‌کردند.

یکی از خصوصیت های حمام میراحمد، آهک بری و گچ بری‌هایی است که  ۱۷ لایه  دارد. بام حمام، یکی ازقشنگ ترین بام‌های گنبدی شکل کشور است که روی هر گنبد، شیشه‌های عدسی محدب قرار دارد، شیشه‌هایی که بجز  تامین نور بخش های مختلف حمام،  باعث مانع دید به درون حمام است.

حمام میراحمد
حمام میراحمد

خانه عباسیان

به عقیده تعدادی از مردم، منزل عباسیان زیبایی خیابان علوی و کوی سلطان میراحمد کاشان است.  خانه عباسیان ۵ حیاط دارد و سبک معماری اش گودال باغچه می باشد، یعنی اینکه که بنا پایین‌تر از سطح کوچه ایجاد شده تا هم دسترسی به آب قنات آسان تر شود و هم خاصیت عایقی مصالح، خانه را از گرما و سرما حفظ کرده .

صد سال گذشته هر کدام از ورثه  ها سهام  خود را فروخته و تاجر فرش مشهوری به اسم عباسیان حیاط بیرونی خانه را هزار تومان خریداری می کند و از آن دوران به بعد نامش روی خانه ماندگار می شود..

خانه عباسیان
خانه عباسیان

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]برای میزبانی شما آموزش دیده ایم[/stextbox]

مسجد آقا بزرگ

مسجد آقابزرگ کاشان یا همان مسجد و مدرسه آقابزرگ یکی از باعظمت ترین مسحد های زمان  قاجار در خیابان فاضل نراقی کاشان است. مسجد آقابزرگ در زمان هشت سال و بین سال‌های ۱۲۵۸ تا ۱۲۶۵ ایجاد شده و گنبد آن از بزرگترین گنبدهای آجری می باشد..

تزئینات بکار گرفته شده در این  مسجد آقا بزرگ عبارتند از: کاشی کاری، آجرکاری، کتیبه های نفیس گچی و کاشی، مقرنس کاری، خطاطی ثلث و نستعلیق و نقاشی. مسجدی که به سبک مدارس چهارباغ و صدر اصفهان است و دیدنش را در سفر به کاشان نباید از دست داد.

مسجد آقا بزرگ
مسجد آقا بزرگ

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x