تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

آنچه در مورد سفر با قطار باید بدانیم

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

وارد وب‌سایت مرکز فروش بلیط قطار شده‌اید و در میان لیست بلند بالای انواع قطارهایی که در آن وجود دارد، سردرگمید. ممکن است به نزدیک‌ترین دفتر خدمات مسافرتی به محل زندگی یا دفتر کارتان رفته باشید و چون اولین باری است که می‌خواهید سفر با قطار را تجربه کنید، توضیحات فروشنده در مورد انواع قطار را چندان درک نکرده و فقط از او می‌خواهید در روز و ساعت مورد نظر شما، بلیط بهترین قطار را برایتان رزرو کند. سفر کردن با قطار از مرحله‌ی رزرو بلیط قطار تا تحویل چمدان‌ها و بارهای بزرگ، همچنین پیدا کردن کوپه یا صندلی مورد نظر نکاتی دارد که دانستن آن‌ها برای افرادی که برای اولین دفعات است که آن را تجربه می‌کنند، بسیار مفید است. نکاتی که رعایت آنها سفر بی‌ دردسر و رضایت بخشی را به ارمغان می­آورد.

آنچه در ادامه بیان شده است، ذکر چند نکته‌ی بسیار مهم در خصوص سفر با قطار است که به‌ طور خلاصه شامل موارد زیر می‌شود:

  • اگر برنامه‌ی سفرتان مشخص است، خیلی زود بلیط خود را رزرو کنید.
  • مبدأ شما یکی از ایستگاه‌های بین ‌راهی است؟ پس بیشتر دقت کنید.
  • اگر در بین راه پیاده می‌شوید، برنامه‌ی قطار را با دقت بیشتری بررسی کنید.
  • برای سفرهای بیش از ۸ ساعت قطار کوپه‌ای رزرو کنید.
  • بعضی از لوازم خاص سفرهای طولانی را همراه داشته باشید.
  • به فکر غذایی که باید در طول مسیر میل کنید، باشید.
  • در طول سفر نیاز به اینترنت دارید؟ پس در خرید بلیط قطار دقت کنید.
  • اگر بار زیادی با خودتان حمل می‌کنید آن را در ایستگاه تحویل دهید.

    اگر برنامه‌ی سفرتان مشخص است خیلی زود بلیط خود را رزرو کنید.

    درست است که هنوز هم در ایستگاه‌های راه‌آهن بلیط قطارهای همان روز فروخته می‌شود اما یافتن بلیط با شرایط مناسب، موضوعی است که بسیار به شانس شما بر می‌گردد. در حقیقت نباید به امید آن‌که می‌توانید در روز آغاز سفر در ایستگاه راه‌آهن موفق به خرید بلیط قطار مورد نظر خود بشوید، رزرو بلیط را به تأخیر بی اندازید. گرایش مسافران به سفر با قطار برای رسیدن به مقصد به دلیل بالا بودن سطح ایمنی آن در کنار ورود قطارهای لوکس و با کیفیت مثل قطار فدک به سیستم حمل‌ و نقل ریلی باعث شده است ظرفیت قطارها خیلی زودتر از پیش پر شده و امکان خرید بلیط قطار در روز حرکت بسیار پایین باشد.

    سفر با قطار ایمن‌ترین شکل مسافرت کردن است، به همین دلیل گرایش افراد به انتخاب این وسیله برای رسیدن به مقصد باعث شده است که ظرفیت قطارها زودتر از قبل پر شود.

    مبدأ شما یکی از ایستگاه‌های بین‌راهی است؟ پس بیشتر دقت کنید.

     

    ایستگاه بین راهی قطار


    بسیاری از مسافران در ایستگاه‌های میان راهی سوار قطار می‌شوند. در این صورت موضوعی که باید در مورد آن بسیار دقیق بود، ساعتی است که قطار به ایستگاه می‌رسد. به دلیل آن‌که مدت‌زمان توقف قطار در هر ایستگاه بسیار کوتاه است، پس باید حداقل نیم ساعت قبل از رسیدن قطار در ایستگاه حضورداشته باشید. در غیر این صورت امکان دارد قطار از دست برود.

     

    اگر در بین راه پیاده می شوید برنامه ی قطار را با دقت بیشتری بررسی کنید.

    برای افرادی که در ایستگاه‌های میان راهی از قطار پیاده می‌شوند، چند نکته وجود دارد. اولین مورد این که اصولاً قطارهای سریع‌السیر در ایستگاه‌های میان راهی توقفی ندارند. بنابراین اگر در مبدأ اصلی سوار می‌شوید اما قصد دارید در شهری به ‌جز شهر مقصد پیاده شوید، در انتخاب نوع قطار دقت کرده و برنامه‌ی ایستگاه‌هایی را که قطار در آن‌ها توقف دارد، بررسی کنید.

    فراموش نکنید که به مأمور قطار بگویید تا پیش از رسیدن به ایستگاه مورد نظر این موضوع را به شما اطلاع دهد. البته راهبر قطار موظف است پیش از رسیدن به هر ایستگاهی که قطار در آن توقف دارد، این موضوع را به مسافران اطلاع دهد، اما بهتر است برای اطمینان از این‌که ایستگاه مورد نظر خود را به دلیل خواب بودن یا بی‌توجهی از دست ندهید، مأمور قطار را نیز در جریان این موضوع قرار دهید.

    برای سفرهای بیش از ۸ ساعت، قطار کوپه ای رزرو کنید

    سفرهای طولانی ‌مدتی که در آن قرار است بیش از ۸ ساعت در راه باشید قطار کوپه‌ای انتخاب بهتری است. نشستن طولانی‌ مدت و حرکت آرام قطار می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد. اما با خرید بلیط قطارهایی همچون قطار فدک که هر کوپه‌ی آن مجهز به صندلی‌های تختخواب‌شو و تلویزیون است، می‌توانید سپری شدن زمان را کمتر احساس کرده و هر زمان که مایل بودید بنشینید، دراز بکشید یا فیلم تماشا کنید.

     

    بعضی از لوازم خاص سفرهای طولانی را همراه داشته باشید

    البته اگر در خرید بلیط قطار دست و دل‌بازی کرده و قطار لوکسی مثل قطار فدک را برگزیده باشید، تمام امکانات رفاهی همچون آب‌خنک، دستمال‌کاغذی و روزنامه در اختیار شما خواهد بود. در غیر این صورت و چنانچه به هر دلیل قطار ارزان‌ قیمتی را انتخاب کرده‌اید، لازم است برای مدت‌زمانی که در مسیر هستید دستمال‌کاغذی، دستمال مرطوب، آب آشامیدنی و به‌ طورکلی امکانات اولیه‌ی مورد نیاز را با خود همراه کنید.

    به فکر غذایی که باید در طول مسیر میل کنید باشید

    در قطارهای لوکسی مثل قطار فدک غذاهای با کیفیت، گرم و البته سالم سرو می‌شود. اما اگر بلیط قطار دیگری را خریداری کرده‌اید، بهتر است برای اجتناب از بیماری و اجبار به خرید غذایی که چندان به کیفیت آن اطمینان ندارید، با خودتان غذای سالم بردارید. نکته‌ی دیگر این است که در برخی از قطارها امکان گرم کردن غذا وجود دارد و می‌توانید ظرف غذا را به مأمور قطار بدهید تا آن را برای شما گرم کند.

     

    در طول سفر نیاز به اینترنت دارید؟ پس در خرید بلیت قطار دقت کنید

     

     

    اینترنت در قطار

    اینترنت یکی از اصلی‌ترین امکانات مورد نیاز زندگی امروز است. اگر نیاز دارید در طول سفر اینترنت پرسرعت بی‌سیم در اختیارتان باشد باید در لیست امکانات قطار این مورد را به‌دقت بررسی کنید. در حال حاضر اینترنت پرسرعت امکانی است که در برخی از قطارهای لوکسی مثل قطار فدک راه‌اندازی شده است.

    اگر بار زیادی با خودتان حمل می کنید آن را در ایستگاه تحویل دهید.

    سفر با قطار این امکان را به شما می‌دهد که هر تعداد چمدان که لازم دارید با خود حمل کنید. اما تنها بخشی از آن را می‌توانید در کوپه یا کمدهای هر واگن جاسازی کنید. بنابراین اگر تعداد چمدان‌های شما زیاد یا حجم بارتان بزرگ است با خیال راحت آن را در ایستگاه مبدأ تحویل مأموران مربوطه داده و در مقصد تحویل بگیرید.

    یکی از نکات مهم در خصوص بار و چمدانی که با خود به واگن می‌برید، این است که مسئولیت آسیب‌دیدگی و سرقت از چمدان در این حالت به‌طور کامل بر عهده‌ی خودتان است.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • ارائه حوله مرطوب گرم / سرد (به فراخور فصل) در ابتدای سفر
  • سرو نوشیدنی خوشامدگویی (Welcome Drink) که شامل نوشیدنی­های سنتی و سرد می‌باشند.
  • سرو صبحانه یا عصرانه برحسب ساعت حرکت قطار و زمان رسیدن آن به مقصد
  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر

[/stextbox]

شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار فدک به صفحه اصلی سایت مراجعه نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

 

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
قیمت بلیط قطار شیراز به مشهد | مجله قطارهای فدک
4 سال قبل

[…] مورد علاقه مردم بوده است، با این که در آمریکا مردم از مسافرت با قطار استقبال چندانی نمیکردند اما امروزه در آمریکا نیز با […]

trackback
موجودی بلیط قطار تهران مشهد | مجله قطارهای فدک
4 سال قبل

[…] سفر کردن با قطار می توانید بدون استرس و نگرانی از نوسانات جوی، کمبود […]

نوشته های مرتبط

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x