تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

زیبایی‌های پارک جنگلی گیسوم در استان گیلان

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

گیلان یکی از سرسبزترین استان‌های ایران است که دارای جاذبه‌های طبیعی بسیاری است. پارک جنگلی گیسوم یکی از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی گیلان است که در توابع بخش پره­سر شهرستان تالش واقع شده است.

جنگل گیسوم منطقه‌ای جنگلی ساحلی است که با عبور از یک راه آسفالته از دل جنگل به ساحل زیبای دریای خزر متصل می‌شود. پارک جنگلی گیسوم با حدود ۸۰ هکتار مساحت با درختانی سر به فلک کشیده و سرسبز تونلی زیبا و طبیعی را به وجود آورده است که روح و جان هر بیننده‌ای را نوازش خواهد داد.

وجود امکانات تفریحی و رفاهی مناسب در دل طبیعت گیسوم گیلان آن را به یک منطقه گردشگری بالقوه تبدیل کرده است به­طوری­که هرساله پذیرای مهمانان زیادی از سراسر ایران است. در این مقاله قصد داریم در مورد پارک جنگلی گیسوم و طبیعت فوق‌العاده آن صحبت کنیم. سرفصل‌های عنوان‌شده در این مقاله عبارت‌اند از:

  • تاریخچه پارک جنگلی گیسوم

  • پوشش گیاهی و جانوری گیسوم گیلان

  • امکانات تفریحی و رفاهی پارک جنگلی گیسوم

  • جاذبه‌های اطراف جنگل گیسوم

 

تاریخچه پارک جنگلی گیسوم

منطقه توریستی و گردشگری جنگل گیسوم که با سرمایه‌گذاری و همت شهرداری بخش تالش استان گیلان حدود ۱۵ سال پیش موردتوجه قرار گرفته است از جنوب در فاصله ۱۴ کیلومتری رضوان‌شهر و از شمال در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر هشت پر تالش واقع شده است.

پارک جنگل گیسوم که در مسیر رشت به آستارا قرار گرفته نام خود را از روستایی به همین نام که از توابع بخش اسالم تالش است گرفته است. روستای گیسوم  در ۱۸ کیلومتری جاده تالش به انزلی واقع شده است.

این موزه طبیعی از گل و گیاه که تصویری عاشقانه از اتصال جنگل و دریا را به نمایش می‌گذارد یکی از جاذبه‌های گردشگری استان گیلان است که در تمامی ایام سال خصوصاً در فصل بهار و تابستان میزبان میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی  است. پارک جنگلی ۱۰۷۱ هکتاری دکتر درستکار قسمتی از پارک جنگلی گیسوم را شامل می‌شود که طبیعتی بسیار زیبا و چشمگیر دارد.

 

پوشش گیاهی و جانوری گیسوم گیلان

گیسوم گیلان که با انبوهی از درختان جنگلی و گونه‌های گیاهی پوشش داده شده است، دالانی به‌سوی بهشت را برای گردشگران به تصویر می‌کشد. در این منطقه‌ی جلگه‌ای از شمال گیلان حدود ۷۶ گونه گیاهی وجود دارد که به ۶۶ جنس و ۴۴ خانواده تعلق دارند. ۲۱ گونه‌ی گیاهی این جنگل چوبی و مابقی گونه‌های علفی هستند که بخشی از آن‌ها در تالاب انزلی نیز مشاهده شده است.

درختان انجیلی که گونه‌ی گیاهی غالب در جنگل گیسوم هستند چشم‌انداز بی‌نظیری را خصوصاً در فصل پاییز پدید می‌آورند. در ناحیه شرقی این جنگل، جنگل شمشاد و موزه طبیعی گل و گیاه نیز به چشم می‌خورد.

علاوه بر این پوشش گیاهی دل‌فریب، گونه‌های جانوری زیادی نیز در جنگل گیسوم مشاهده شده است. آهو، بز کوهی، پلنگ، قرقاول( که محلی­ها به آن تورنگ می‌گویند)، خرگوش، خز، خوتکا، راسو، روباه، سمور، شغال، غاز وحشی و گراز ازجمله گونه‌های جانوری مشاهده شده در جنگل گیسوم هستند.

 

امکانات تفریحی و رفاهی پارک جنگلی گیسوم

پارک جنگلی گیسوم
جنگل گیسوم

همسایگی جنگل و دریا در پارک جنگلی گیسوم آن را به یک قطب گردشگری در شمال ایران تبدیل کرده است، ازاین‌رو امکانات رفاهی و تفریحی زیادی در این منطقه فراهم شده است که در ادامه هریک از آن‌ها را شرح خواهیم داد:

  1. امکاناتی برای برپایی پیک‌نیک‌های خانوادگی: در پارک جنگلی گیسوم آلاچیق‌ها و سکوهایی برای نصب چادر در نظر گرفته شده است تا مسافران بتوانند ساعاتی را در کنار خانواده از طبیعت زیبا و سرسبز این جنگل شگفت‌انگیز لذت ببرند. میز و صندلی، کباب‌پز، سرویس بهداشتی و سطل زباله و همین‌طور وجود پارکینگ در محدوده پارک،  از دیگر امکاناتی است که برای پیک‌نیک‌های یک‌روزه در این پارک در نظر گرفته شده است.
  2. تفریحات جنگلی: در نظر گرفتن مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در جنگل گیسوم سبب شده تا این جاده جنگلی ساحلی به یک مسیر ورزشی دل‌چسب برای ورزشکاران تبدیل شود. در بخش جنگلی پارک ورزشگاه، اردوگاه و وسایل بازی زیادی برای کودکان در نظر گرفته شده است.
  3. تفریحات آبی و ساحلی: در انتهای جنگل و بعد عبور از درختان سر به فلک کشیده پارک جنگلی گیسوم به ساحل شنی و زیبای خزر می‌رسید که می‌توانید ساعت‌ها در ساحل آن قدم بزنید و یا در آب‌های آبی خزر شنا کنید. همچنین پلاژهای ساحلی امکان اقامت در ساحل را برای گردشگران فراهم ساخته‌اند. در بخش ساحلی جنگل گیسوم تفریحات آبی و ساحلی زیادی نظیر قایق‌سواری، جت اسکی، شاتل، پاراگلایدر، پاراسل، موتور چهارچرخ و اسب‌سواری را می‌توانید تجربه کنید. برای سرگرمی کودکان در ساحل، پارک بادی و ترامبولین در نظر گرفته شده است تا آن‌ها نیز بتوانند ساعاتی را در کنار هم سن و سالان خود بازی کنند و انرژی کودکانه خود را تخلیه کنند. اگر قصد خرید سوغاتی دارید می‌توانید به بازارچه‌های حاضر در ساحل سری بزنید و انواع محصولات محلی و صنایع‌دستی منطقه را به‌عنوان هدیه به شهر خود ببرید.
  4. امکانات اقامتی: متل، هتل، سوئیت و اقامتگاه‌های جنگلی برای اسکان مسافرین از دیگر امکاناتی است که در پارک جنگلی گیسوم در نظر گرفته شده است. برای پذیرایی از مسافران گیسوم روستاهای اطراف جنگل مثل روستای گتگسر خانه‌های خود را به سوئیت‌ها و ویلاهای مهمان‌پذیر تبدیل کرده‌اند تا مسافران بتوانند اقامتی چندروزه را در این منطقه تجربه کند.

 

جاذبه‌های اطراف جنگل گیسوم

بعد از اینکه ۹۰ کیلومتر از جاده رشت را طی کرده و به ۱۵ کیلومتری جنوب تالش رسیده‌اید بعد از طی نمودن ۵ کیلومتر در سمت راست جاده ورودی جنگل گیسوم را خواهید دید. اما قبل از ورودی گیسوم یک جاده فرعی وجود دارد که شما را به سمت جنگلی دنج و زیبا هدایت می‌کند. در این منطقه می‌توانید از بخش سورتمه تالش نیز دیدن کنید.

در حدود ۳۰ کیلومتری ساحل گیسوم و در منطقه پره سر آبشار زیبایی به نام ویسادار وجود دارد که می‌توانید از آن دیدن کنید. همچنین جاده رؤیایی اسالم به خلخال نیز در فاصله ۱۰ کیلومتری ساحل گیسوم قرار گرفته است. خانه میرزا کوچک خان جنگلی و چمخاله گیلان از دیگر جاذبه‌های گردشگری اطراف جنگل گیسوم به شمار می‌آیند.

به لطف خداوند سراسر ایران از مناطق بکر و دیدنی بی‌بهره نبوده و مناطق زیادی خصوصاً در بخش شمالی کشور وجود دارند که تابلویی از جاذبه‌های طبیعی را به نمایش می‌گذارند. پارک جنگلی گیسوم نمونه‌ای از این جاذبه‌های طبیعی است که هرساله مقصد گردشگری مسافران زیادی قرار می‌گیرد.

در این جنگل ۸۰ هکتاری انواع گونه‌های گیاهی و جانوری نظیر درختان انجیری، آهو و پلنگ حضور دارند. وجود امکانات رفاهی مناسب نظیر پارکینگ، ورزشگاه، هتل و پلاژ، مسیرهای پیاده‌روی و تفریحاتی نظیر اسب‌سواری، جت اسکی در این بهشت جنگلی ساحلی آن را به یک نقطه دیدنی در گیلان تبدیل کرده است.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • ارائه خدمات تشریفات و استقبال از مهمانان با فرش قرمز در سکوهای مسافری در هنگام عزیمت یا مراجعت از سفر
  • ارائه حوله مرطوب گرم / سرد (به فراخور فصل) در ابتدای سفر
  • سرو نوشیدنی خوشامدگویی (Welcome Drink) که شامل نوشیدنی­های سنتی و سرد می‌باشند.
  • سرو صبحانه یا عصرانه برحسب ساعت حرکت قطار و زمان رسیدن آن به مقصد

[/stextbox]

شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار مشهد رشت رفت و برگشت و یا بلیط قطار تهران رشت رفت و برگشت از خدمات قطار فدک استفاده کنید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
جاهای دیدنی رضوانشهر گیلان | مجله قطارهای فدک
4 سال قبل

[…] پارک جنگلی گیسوم از دیدنی ترین نقاط استان گیلان است که به آن پارک جنگلی دکتر درستکار هم می گویند . […]

trackback
آشنایی با بهترین هتل‌های فومن | مجله قطارهای فدک
4 سال قبل

[…] اماکن دیدنی نزدیک به این هتل در فومن دریاچه سقالکسار و ساحل گیسوم است که در فاصله ۲۵ کیلومتر از آن قرار دارند. همچنین […]

نوشته های مرتبط

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x