تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

نیویورک شهری با حقایقی جالب

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

چه کسی نیویورک را دوست ندارد؟ این شهر که یکی از زیباترین شهرهای آمریکا شناخته شده است حدود ۳۰۵ مایل مربع وسعت دارد و تقریباً ۸٫۶ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. چه کسانی که آن را از نزدیک دیده‌اند و چه کسانی که هرگز به آن پا نگذاشته‌اند به آن علاقه‌مند هستند. نیویورک شهر عجایب مدرن است و به‌جرئت می‌توان گفت از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن پیدا می‌شود. این شهر چندملیتی که با القابی چون “امپایر استیت” و یا “سیب بزرگ” نیز از آن یاد می‌شود سالانه پذیرای گردشگران زیادی است. شهر نیویورک از پنج شهرک منهتن، برانکس، کویینز، بروکلین و جزیره استیتن تشکیل شده است. در این شهر حقایق جالبی وجود دارد که شاید شنیدن آن خالی از لطف نباشد ازاین‌رو در این مقاله قصد داریم جالب‌ترین حقایق مربوط به این شهر را مرور ‌کنیم. سرفصل‌های عنوان‌شده در این مقاله عبارت‌اند از:

  • قانون پیتزا در نیویورک
  • چرا نیویورک به سیب بزرگ شهرت یافت
  • منهتن ارزان‌ترین شهر تاریخ
  • ۵۰ میلیون کتاب در کتابخانه عمومی نیویورک
  • در نیویورک بیش از ۸۰۰ زبان صحبت می‌کنند
  • پل بروکلین از پل برج لندن قدمت بیش‌تری دارد
  • زندگی در نیویورک گران تمام می‌شود
  • بزرگ‌ترین انبار طلای جهان در بانک ذخیره‌ی فدرال نیویورک
  • موجودات آبی ریز در آب آشامیدنی نیویورک
  • نیویورک شهر میلیونرها
  • هلندی‌ها اولین ساکنین اروپایی نیویورک
  • مجسمه آزادی هدیه فرانسوی‌ها به آمریکا
  • گالری نجوا در ترمینال بزرگ مرکزی

قانون پیتزا در نیویورک

اولین پیتزافروشی آمریکا در سال ۱۸۹۵ در شهر نیویورک افتتاح شد. دوستداران پیتزا قطعاً نیویورک را شهر آرزوهای خود می‌دانند چرا که پیتزا در این شهر قدمت زیادی دارد. در نیویورک سیتی تورهای گردشگری اختصاصی برای توصیف تاریخچه پیتزا برگزار می‌شود.

یکی دیگر از نکات جالب مربوط به پیتزا در نیویورک این است که قیمت یک برش پیتزا و بلیت یک ایستگاه سواری مترو، از ۵۰ سال پیش تاکنون تقریباً دست‌نخورده است! اقتصاددانان به این مورد “اصل پیتزا” می‌گویند.

چرا نیویورک به سیب بزرگ شهرت یافت

لقب سیب بزرگ اولین بار توسط جان فیتز جرالد در روزنامه نیویورک مورنینگ تلگراف بر سر زبان‌های افتاد. او سفر خود به نیویورک را با عنوان سفر به سیب بزرگ بیان کرد، اما دلیل اصلی این نام‌گذاری چیست؟ در دانشگاه علوم و تکنولوژی میزوری، محققان به این نتیجه رسیده بودند که اسب‌ها به سیب علاقه زیادی دارند، به این دلیل میدان‌های بزرگ اسب‌دوانی در نیویورک به سیب بزرگ معروف شدند.

منهتن ارزان‌ترین شهر تاریخ

نیویورک
نیویورک

در سال ۱۶۲۶ میلادی جزیره منهتن توسط یک جهانگرد هلندی به نام “پیتر مینوت” به قیمت یک هزار دلار با پول رایج مدرن از سرخ‌پوستان بومی آنجا خریداری شد. در حال حاضر مهم‌ترین کمپانی‌های تجاری و اقتصادی آمریکا در این جزیره قرار دارند.

 ۵۰ میلیون کتاب در کتابخانه عمومی نیویورک

در کتابخانه عمومی نیویورک بیش از ۵۰ میلیون کتاب وجود دارد و بعد از کتابخانه کنگره در واشینگتن دی سی دومین کتابخانه بزرگ در آمریکا محسوب می‌شود. این کتابخانه که در منطقه منهتن قرار دارد در سال ۱۸۹۵ میلادی با سرمایه غیردولتی تأسیس شد. اگر عاشق کتاب و کتاب‌خوانی هستید حتماً سری به این کتاب‌خانه‌ بزنید وگرنه افسوس آن را می‌خورید.

در نیویورک بیش از ۸۰۰ زبان صحبت می‌کنند

با توجه به این‌که ۳۷ درصد از جمعیت نیویورک اهل کشورهای دیگر هستند، شاید چندان غافلگیرکننده نباشد که در آن به زبان‌های زیادی صحبت شود. بیشترین جمعیت لهستانی بعد از ورشو در نیویورک ساکن هستند. همچنین بیشترین مهاجران چینی و یهودی در این شهر زندگی می‌کنند. بعضی از کارشناسان می‌گویند در این شهر به بیش از ۸۰۰ زبان صحبت می‌شود، این آمار فوق‌العاده است و همین نشان می‌دهد که نیویورک یک شهر چند فرهنگی و چند ملیتی است.

پل بروکلین از پل برج لندن قدمت بیش‌تری دارد

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری شهر نیویورک پل بروکلین است که به عجایب هشتم دنیا شهرت دارد. این پل معلق که بروکلین و منهتن را به هم وصل می‌کند یکی از قدیمی‌ترین پل‌های معلق در آمریکا است که در سال ۱۸۸۳ احداث آن به اتمام رسیده است. پل بروکلین و پل برج لندن هر دو از نمادین‌ترین پل‌های جهان هستند اما شاید برایتان عجیب باشد که پل بروکلین ۱۱ سال قدیمی‌تر است. پل برج لندن در سال ۱۸۹۴ در دو طبقه ساخته شده است که زیبایی باشکوهش آن را به معروف‌ترین پل جهان تبدیل کرده است.

زندگی در نیویورک گران تمام می‌شود

شاید زندگی در نیویورک رؤیای خیلی‌ها باشد اما رؤیای گران‌بهایی است، به‌خصوص اگر قصد دارید در منهتن نیویورک زندگی کنید. میانگین اجاره‌ی یک خانه‌ی تک خوابه در منهتن نیویورک۳۴۰۰ دلار آمریکاست.  البته این رقم میانگینی از گران‌ترین و ارزان‌ترین اجاره‌ها در منهتن است پس خانه‌های ارزان‌تری هم پیدا می‌شوند اما درهرصورت این رقم در مقایسه با باقی دنیا زیاد است، به‌عنوان‌مثال می‌توانید در یونان با ماهیانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ دلار به‌راحتی یک خانه‌ی تک خوابه اجاره کنید.

بزرگ‌ترین انبار طلای جهان در بانک ذخیره‌ی فدرال نیویورک

انبار طلای نیویورک
انبار طلای نیویورک

در اعماق ناحیه‌ی اقتصادی وال‌استریت، بزرگ‌ترین انبار طلای جهان جای گرفته است، یعنی بیش از ۷۰۰۰ تن شمش طلای درخشان‌ که برابر با ۲۵ درصد کل طلای استخراج‌شده‌ی جهان است. این منبع طلایی در خزانه‌ی بانک ذخیره ملی شهر نیویورک در زیرزمین و در عمق ۲۵ متری قرار گرفته است. برای بازدید از این مکان فوق‌العاده تورهای عمومی برگزار می‌شود.

موجودات آبی ریز در آب آشامیدنی نیویورک

دلیل این اتفاق این است که آب این ناحیه فیلتر و تصفیه نمی‌شود و همچنان به‌قدری پاک است که به همین صورت قابل‌مصرف است. البته جای نگرانی نیست، این موجودات آبی ریز آزاری ندارند و نمی‌توانند به‌سلامتی شما آسیبی برسانند.

نیویورک شهر میلیونرها

نیویورک بعد از توکیو خانه‌ی بیش‌ترین تعداد میلیونر در جهان است. شاید تعجب کنید بشنوید که از هر ۲۱ نفر در نیویورک یک نفر میلیونر است. بیش از ۳۸۰۰۰۰ میلیونر ساکن این شهر هستند.

هلندی‌ها اولین ساکنین اروپایی نیویورک

تا سال ۱۸۹۸، نیویورک با نام نیو آمستردام (پایتخت هلند) شناخته می‌شد تا این‌که این شهر به مناسبت تولد ۱۸ سالگی “دوک یورک”، به او هدیه داده شد.  سپس او تصمیم گرفت نام شهر را به نیویورک تغییر دهد و این نام از آن زمان باقی مانده است.

مجسمه آزادی هدیه فرانسوی‌ها به آمریکا

آیا فکر می‌کردید مجسمه‌ی آزادی در خود نیویورک ساخته شده است؟ اشتباه فکر کردید. این مجسمه هدیه‌ی مردم فرانسه به مردم آمریکا بود که در سال ۱۸۸۶ از طرف دولت فرانسه به آمریکا تقدیم و در شبه‌جزیره منهتن نصب شد. هرساله میلیون‌ها نفر از این مجسمه‌ی نمادین ۴۶ متری دیدن می‌کنند. این مجسمه نمادین به مسافرانی که از راه دریا وارد نیویورک می‌شوند خوش‌آمد می‌گوید. یک‌چیز جالب دیگر در مورد این مجسمه این است که پایه‌ی آن در زیر آب قرار داشته البته نه در نیویورک بلکه در نیوجرسی!

گالری نجوا در ترمینال بزرگ مرکزی

ترمینال بزرگ مرکزی شهر نیویورک یک شاهکار معماری است و تماشای منظره‌ی داخل آن لذت‌بخش است، اما این تنها نکته‌ی قابل‌توجه این ایستگاه خیره‌کننده نیست. یکی دیگر از نقاط جالب آن‌که نباید دیدنش را از دست بدهید، گالری نجواست. در این مکان می‌توانید در یک گوشه‌ی اتاق بایستید و در گوش کسی که در گوشه‌ی مقابل ایستاده است نجوا کنید.

نیویورک به‌عنوان رؤیایی‌ترین شهر جهان حقایق جالب و عجیب زیادی در خود دارد که آن را به یکی از محبوب‌ترین شهرهای جهان تبدیل کرده است. این شهر همیشه بیدار که به سیب بزرگ نیز لقب گرفته میزبان مهاجران زیادی است به این دلیل نزدیک به ۸۰۰ زبان و گویش متنوع در این شهر صحبت می­کنند.

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • ارائه حوله مرطوب گرم / سرد (به فراخور فصل) در ابتدای سفر
  • سرو نوشیدنی خوشامدگویی (Welcome Drink) که شامل نوشیدنی­های سنتی و سرد می‌باشند.
  • سرو صبحانه یا عصرانه برحسب ساعت حرکت قطار و زمان رسیدن آن به مقصد
  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر

[/stextbox]

شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار فدک به صفحه اصلی سایت مراجعه نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x