تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

سفر با قطار در مقایسه با سفر با ماشین شخصی

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

زمانی که صحبت از سفر می‌شود شاید اولین چیزی که به ذهن می‌رسد این است که سفر با کدام وسیله نقلیه آسان‌تر، ایمن‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد بود، مسافرت با قطار یا ماشین؟ سفر با هواپیما یا کشتی؟  اینکه سفر با کدام وسیله نقلیه را ترجیح می‌دهید به شرایط زیادی وابسته است. به‌طور مثال شخصی تصمیم دارد به‌جایی سفر کند که ۴ تا ۶ ساعت از محل زندگی‌اش فاصله دارد. بی‌شک سفر با ماشین شخصی خود را در مقابل سفر با سایر وسایل نقلیه ترجیح می‌دهد؛ زیرا هم در هزینه‌ها می‌تواند صرفه‌جویی کند و هم در صورت تمایل می‌تواند در مسیر  توقف کرده و ساعتی را به استراحت و یا تفریح بپردازد. اما اگر قصد سفر به نقاطی دور را در سر می‌پرورانید و می‌خواهید از مناظر در مسیر سفر نیز استفاده کنید بهترین گزینه برای شما سفر با قطار خواهد بود.

در ادامه ۱۰ دلیل برای سفر با قطار ذکر می‌شود. سرفصل‌های عنوان‌شده در این مقاله عبارت‌اند از:

  • مسافرت با قطار یا ماشین
  • ۱۰ دلیل برای سفر با قطار
مسافرت با قطار یا ماشین


مسافرت با قطار یا ماشین
شخصی یکی از مواردی است که قبل از سفر باید در مورد آن فکر کنید. در سفر با ماشین شخصی هزینه‌هایی نظیر هزینه سوخت و استهلاک ماشین باید در نظر گرفته شود اما در سفر با قطار هزینه بلیت و مدت‌زمان طی کردن مسیر است که موردتوجه قرار می‌گیرد. قبلاً گفتیم که برای سفرهای مسافت طولانی بهتر است از ماشین شخصی استفاده نکنیم. در این‌ صورت سفر با کدام وسیله نقلیه را ترجیح می‌دهید؟

اگر مسافت طولانی برای سفر در پیش دارید و عجله‌ای برای رسیدن به مقصد ندارید، قطار بهترین گزینه برای سفر خواهد بود. واگن‌های قطار به شکل اتاقک‌های مجهز به صندلی و تخت هستند که حس بودن در وسیله نقلیه را در شما از بین برده و تجربه دیدن مناظر زیبا و دیدنی از یک واگن کوچک را برای شما ممکن می­سازند.

یکی از جذابیت‌های سفر با قطار این است که می‌توانید در راهروهای قطار راه بروید و از هم‌صحبتی با سایر مسافرین قطار لذت ببرید. همچنین می‌توانید برای صرف غذا یا نوشیدنی وارد رستوران قطار شده و هر چیزی را که تمایل به خوردن آن دارید، سفارش دهید. در این سفر سبز می‌توانید ساعت‌ها در محیط آرام واگن‌های قطار بنشینید و به موسیقی موردعلاقه خود گوش دهید یا از وقت خود به‌صورت بهینه بهره برده و کتاب بخوانید.

اینکه سفر با کدام وسیله نقلیه مناسب است ازجمله مواردی است که باید قبل از سفر در مورد آن اطلاعاتی داشته باشیم.

 

 

سفر با ماشین شخصی مزایای زیادی را با خود به همراه دارد و شاید بهترین مزیت آن در دسترس بودن وسیله نقلیه در هر زمان و مکان است. از طرفی خطرات سفر با ماشین شخصی بر هیچ‌کس پوشیده نیست. خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان ماشین‌های شخصی هرساله آمار زیادی از تصادفات جاده‌ای را به خود اختصاص می‌دهد. همچنین سرد یا گرم بودن هوا، ترافیک، خرابی ماشین و مسائلی ازاین‌دست ازجمله اتفاقاتی است که ممکن است در زمان سفر با ماشین شخصی با آن روبه‌رو شوید.

اگر قصد سفر با ماشین شخصی خود را دارید بهتر است قبل از سفر از سلامت خودروی خود اطمینان حاصل کنید. آب رادیاتور ماشین، مخزن شیشه‌شور، شمع‌ها، پلاتین، چرخ‌ها و سایر نقاط ماشین قبل از سفر باید مورد بررسی قرار گیرد. بهتر است وسایلی برای توقف بین‌راهی با خود داشته باشید و از همه مهم‌تر راننده باید در صحت و سلامت کامل به سر برد زیرا مسئولیت سرنشینان به عهده‌ی وی خواهد بود.

درمجموع نمی­توان گفت که سفر با کدام وسیله نقلیه بهتر است زیرا هرکدام دارای مزایا و معایبی هستند، بنابراین بهتر است وسیله نقلیه سفر خود را بر مبنای شرایط شخصی و محیطی انتخاب کنید.

 ۱۰ دلیل برای سفر با قطار

10 دلیل برای اسفاده از قطار

 

اگر برای رسیدن به مقصد باید مسافت زیادی را طی کنید و درعین‌حال می‌خواهید سفری مطمئن داشته و از سرسبزی و زیبایی مسیر نیز بهره‌مند شوید سفر با قطار یک انتخاب عالی خواهد بود. در زیر ۱۰ دلیل برای سفر با قطار ذکرشده است:

  1. مقرون‌به‌صرفه: برای مسافرت‌های طولانی، قطار در مقایسه با ماشین شخصی هزینه کمتری را در برمی‌گیرد زیرا هزینه سوخت و استهلاک ماشین برای مسافت‌های طولانی چشمگیر بوده و بیشتر از هزینه بلیت قطار تمام می‌شود.
  2. نرخ ثابت: تغییر قیمت بلیت در ایام تعطیل و یا آخر هفته­ها می‌تواند برنامه‌ریزی سفر شمارا به هم بریزد اما در خصوص سفر با قطار نگران نباشید زیرا نرخ بلیت قطار تقریبا ثابت بوده و به‌صورت روزانه یا فصلی تغییر زیادی نمی‌کند.
  3. انعطاف‌پذیری: سفرهای کوتاه با قطار نیازی به رزرو بلیت ندارند بنابراین می‌توانید روزی که قصد سفرکرده‌اید در ایستگاه حاضرشده و اقدام به خرید بلیت نمایید.
  4. عدم محدودیت حمل بار: برخلاف صندوق‌های ماشین شخصی که برای جاسازی چمدان‌های سفر با محدودیت فضایی روبه‌رو است، واگن‌های قطار فضای کافی برای نگهداری چمدان‌ها در اختیار مسافر قرار می‌دهند.
  5. بدون دردسر: برخلاف سفرهای دیگر که ممکن است مجبور باشید ساعتی را به بازرسی امنیتی بپردازید، در سفر با قطار کافی است یک ساعت قبل حرکت در ایستگاه حاضر باشید.
برای مسافرت‌های طولانی، قطار در مقایسه با ماشین شخصی هزینه کمتری را دارد.

 

 

  1. دسترسی ایستگاه قطار: اغلب ایستگاه‌های قطار در مرکز شهر وجود دارند و نیازی نیست برای رفتن به آنجا تاکسی بگیرید.
  2. سازگاربامحیط‌زیست: میزان مصرف انرژی قطار نسبت به سایر وسایل نقلیه کمتر است لذا آلودگی ناشی از سوخت قطار به محیط‌زیست آسیب نمی‌رساند.
  3. جذابیت: سفر با قطار بسیار هیجان‌انگیز است زیرا می‌توانید در واگن‌ها بنشینید یا در راهروهای قطار راه بروید و از دیدن مناظر در طول مسیر لذت ببرید.
  4. راحتی و آرامش: قطار از کم استرس­ترین وسایل نقلیه بوده و با گستردگی فضایی که دارد سفری بدون خستگی را ممکن می‌سازد.
  5. فراتر از وسیله حمل‌ونقل: ازآنجایی‌که ریل‌های قطار از دل کوه‌ها و جنگل‌ها عبور می‌کند بنابراین علاوه بر اینکه با قطار از مبدأ به مقصد می‌روید، لذت دیدن مسیری مهیج را نیز تجربه می‌کنید.

سفر با هر یک از وسایل نقلیه تجربیات متفاوتی را برای فرد خواهد داشت که هرکدام مزایا و معایبی دارند. اینکه سفر با کدام وسیله نقلیه را برمی‌گزینید، به شرایط و نیازهای شما وابسته است. مقرون‌به‌صرفه بودن، نرخ ثابت بلیت، عدم محدودیت حمل بار و دلایل دیگری که ذکر شد، ۱۰ دلیل برای سفر با قطار هستند که افراد را ترغیب می‌کند تا قطار را به‌عنوان وسیله نقلیه سفر خود برگزینند.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • ارائه حوله مرطوب گرم / سرد (به فراخور فصل) در ابتدای سفر
  • سرو نوشیدنی خوشامدگویی (Welcome Drink) که شامل نوشیدنی­های سنتی و سرد می‌باشند.
  • سرو صبحانه یا عصرانه برحسب ساعت حرکت قطار و زمان رسیدن آن به مقصد
  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر

[/stextbox]

شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار فدک به صفحه اصلی سایت مراجعه نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

 

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x