تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

قطار جوپار

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

در این مقاله قصد داریم به معرفی قطار جوپار بپردازیم ، امید است که با به کارگیری این مطالب برای رزرو بلیط قطار و یا بالا بردن اطلاعات به شما همراهان همیشگی ما کمک شایانی کرده باشیم .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در این مقاله به بررسی مطالب زیر می پردازیم :

  • درباره ی شرکت حمل و نقل ریلی جوپار

  • تاریخچه ی نام گذاری شرکت جوپار

  • اهداف شرکت جوپار

  • شهرهایی که قطارهای شرکت حمل و نقل ریلی جوپار از آن ها تردد می کند

  • آشنایی با دو قطار شرکت حمل و نقل ریلی جوپار

  • قطار پارسی

  • قطار کویر

[/stextbox]

 

 

درباره ی شرکت حمل و نقل ریلی جوپار :

جوپار نام یکی از شرکت های  قطاری ایران می باشد ،در این شرکت قطارهای مسافربری کویر و پارسی فعالیت می کنند . شرکت جوپار از سال هزار و سیصد و هشتاد و یک به فعالیت مشغول است و به مردم خدمت میکند . شرکت جوپار اولین شرکت خصوصی حمل و نقل مسافربری و باری ریلی در کشور می باشد .

در ابتدا شرکت جوپار با خرید قطار پارسی بیست و دو واگنه، دارای کوپه های شش تخته ی درجه یک  به حمل و نقل مسافران در سال 1381 پرداخت ؛ در سال 1384 هشتاد و چهار واگن به قطار پارسی اضافه نمود و توانست در زمان کوتاهی به یکی از بزرگترین شرکت های حمل و نقل ریلی تبدیل گردد . شرکت جوپار تعداد چهل و پنج واگن جدید را در سال 1393 خریداری نمود که این واگن ها آلمانی می باشند و چهل درصد مسافران بیشتری را جذب نمود .

درباره ی شرکت حمل و نقل ریلی جوپار :

تاریخچه ی نام گذاری شرکت جوپار :

جوپار یکی از شهرستان های استان کرمان می باشد که مردمی مذهبی دارد ، اسم جوپار از جوی آبی به نام پارسالی گرفته شده است ؛ در گذشته به خاطر دارا بودن آب و هوای خوب تفرجگاه پادشاهان بوده است و چون در طول سال یکبار به این تفرجگاه می آمدند ،

به همین خاطر در زبان عامیانه بیان میکردند که به جوی پارسالی برویم و به مرور زمان و به خاطر راحتی کلمه جوی پارسالی به جوپار تبدیل گردید .

شرکت جوپار یک شرکت خصوصی مسافربری و باری کرمانی می باشد که نام خود را از این منطقه در استان کرمان گرفته است .

تاریخچه ی نام گذاری شرکت جوپار
تاریخچه ی نام گذاری شرکت جوپار

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک

✅  ارائه حوله مرطوب / دستمال مرطوب

✅  سرو نوشیدنی خوشامدگویی

✅  استفاده از ظروف چینی

✅  سرو عصرانه یا صبحانه با توجه به ساعت حرکت قطار

✅  سرو پیش غذا، غذای اصلی و دسر

✅  سرو نوشیدنی گرم بعد از غذا بصورت نامحدود

[/stextbox]

اهداف شرکت جوپار :

یکی از اهداف شرکت جوپارهمکاری و مشارکت با شرکت های مختلف حمل و نقل مسافربری و باری  در داخل و خارج از کشور می باشد .

هدف دیگر شرکت جوپار جا به جایی مسافران و گردشگران و حمل و نقل بار با قطار و ارائه خدمت به هموطنان می باشد .

اهداف شرکت جوپار
اهداف شرکت جوپار

شهرهایی که قطارهای شرکت حمل و نقل ریلی جوپار از آن ها تردد می کند :

در ابتدا شرکت جوپار فعالیت خود را از استان کرمان به استان مشهد و کرمان به استان تهران شروع نمود . به تدریج دامنه ی خدمات خود را گسترش داد و در مسیر های زیر به فعالیت مشغول می باشد :

  • کرمان به تهران و بالعکس
  • کرمان به مشهد و بالعکس
  • تهران به مشهد و بالعکس
  • تهران به زاهدان و بالعکس
  • تهران به بندر عباس و بالعکس

 

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]فدک سنت میهمان نوازی ایرانی را به خوبی اجرا می کند تا شما سفری خوش را تجربه نمایید[/stextbox]

 

آشنایی با دو قطار شرکت حمل و نقل ریلی جوپار :

شرکت جوپار دارای دومدل قطار مسافربری به نام های قطار پارسی و قطار کویر می باشد ولی در حال حاضر این شرکت تنوع قطاری زیادی دارد.

در زیر مختصری درباره ی قطارپارسی و کویر صحبت می کنیم .

قطار پارسی :

قطار پارسی از بهترین و معروفترین قطار شرکت جوپار می باشد ، این قطار از واگن های درجه دو تشکیل گردیده است . قطار پارسی دارای شش واگن می باشد که هر واگن از ده کوپه تشکیل شده است و هر کوپه شش تخته می باشد ؛ ظرفیت قطار پارسی شصت نفر می باشد که یک کوپه مختص مهمانداران می باشد .

در هر واگن سرویس های بهداشتی ایرانی و فرنگی قرار دارد ، هم چنین دو جداره بودن شیشه ها  و عایق بندی واگن قطار باعث میشود که صدا و گرما و یا سرما به داخل قطار نفوذ نکند .

این قطار امکانات و خدماتی مثل: میان وعده رایگان ،فروش غذا در رستوران و کوپه ،سیستم تهویه هوا،جعبه ی کمک های اولیه ، ولیچر برای معلولین ، سیستم صوتی و تصویری و تخت خواب های بهداشتی، بطری آب رایگان را دارا می باشد .

قطار پارسی شرکت جوپار :
قطار پارسی :

قطار کویر :

قطار کویر یک قطار مسافربری و باری می باشد ، این قطار هم به صورت کوپه های شش تخته و هم به صورت اتوبوسی وجود دارد که مدل اتوبوسی آن در بعضی از مسیرها فعالیت می کند . قطار کویر توانایی حمل دو میلیون تن بار را دارد و حمل بار به کشورهایی مانند :

ترکیه ، افغانستان ، روسیه و آسیای میانه را انجام می دهد . واگن های قطار کویر درجه یک می باشند . قطار کویر حمل و نقل مواد معدنی را نیز انجام می دهد .

واگن های قطار کویر شش عدد می باشد که هر واگن از ده کوپه تشکیل شده است و یک کوپه برای مهمانداران می باشد. در دو طرف هر واگن سرویس های بهداشتی ایرانی و فرنگی قرار دارند .

این قطار قیمت مناسبی دارد و برای جمع خانوادگی و دوستانه انتخاب مناسبی می باشد . این قطار سیستم صوتی و تصویری ندارد ولی می توان در طول سفر از کتاب و مجلات استفاده نمود . قطار کویر دارای رستوران بوده و میتوان از امکانات آن استفاده نمود .

تخت خواب های هر کوپه بهداشتی و پاکیزه می باشند و این یکی از مزایای این قطار می باشد .

قطار کویر یک قطار تقریبا تندرو می باشد ، زیرا مسیر طولانی دوازده ساعته ی تهران تا مشهد را در نه ساعت طی میکند . این قطار در مسیر استان تهران – مشهد و بالعکس فعالیت می کند .

قطار کویر :
قطار کویر :

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x