تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

معرفی منطقه آزاد اروند

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

مناطق آزاد در کشور نقش مهمی در اقتصاد دارند و هدف از ایجاد آن‌ها افزایش توسعه و آبادانی است. منطقه آزاد اروند یکی از مهم‌ترین مناطق آزاد کشور است که علاوه بر تأثیر مستقیم در اقتصاد کشور، سبب بهبود وضعیت اقتصادی مردمان منطقه و آبادانی آن شده است. اروند در شهرهای آبادان و خرمشهر استان خوزستان قرار دارد و با کشورهای کویت و عراق هم‌مرز است.

این منطقه آزاد دارای مساحتی ۱۷۰۰۰ هکتاری بوده که بزرگ‌ترین منطقه آزاد تجاری و صنعتی کشور محسوب می­شود. از فواید منطقه آزاد اروند می‌توان به افزایش سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی، افزایش صادرات و افزایش درآمد عمومی ساکنان آن منطقه اشاره داشت. همچنین منطقه آزاد اروند باعث می‌شود تا کالاهای تولید شده در بازارهای جهانی راحت‌تر عرضه شوند و زمینه رقابت نیز در بازارهای جهانی فراهم شود.

منطقه آزاد اروند میزان حضور گردشگر و مسافر در استان خوزستان را افزایش داده و این افزایش حضور می‌تواند مباحثی همچون تجارت و سرمایه‌گذاری در منطقه را تقویت کند.

علاوه بر این بسیاری از افراد با هدف گردشگری و یک مسافرت تفریحی به این مناطق سفر می‌کنند تا علاوه بر تفریح از بازار منطقه آزاد استفاده کنند و خریدهای مناسب‌تر و به‌صرفه‌تری داشته باشند.

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی منطقه آزاد اروند بپردازیم و مهم‌ترین مراکز خرید و اماکن تفریحی و گردشگری آن را معرفی کنیم. علاوه بر این توضیحاتی در مورد قوانین گمرکی این منطقه برای مسافران ارائه خواهیم داد. سرفصل‌های این مقاله عبارت‌اند از :

 

  • مهم‌ترین مراکز خرید در منطقه آزاد اروند

  • مسافران و قوانین گمرکی منطقه آزاد اروند

  • اماکن گردشگری و تفریحی منطقه آزاد اروند

 

مهم‌ترین مراکز خرید در منطقه آزاد اروند

یکی از هدف‌های اصلی مسافران برای سفر به مناطق آزاد گذشت و گذار در بازارهای آن است. بازارهای اروند به‌واسطه حضور در منطقه آزاد رونق بسیاری داشته و می‌توانند گزینه خوبی برای خریدهای متنوع و گوناگون مسافران باشند.

ازآنجاکه خرمشهر و آبادان جزء منطقه آزاد اروند هستند، درنتیجه تمام بازارهای این دو شهر جزء مراکز خرید منطقه آزاد محسوب می‌شوند. اما طبیعتاً بازارهایی در این میان هستند که محبوبیت بیشتری دارند و بازار ته لنجی­ها یکی از این بازارهاست.

بازار ته لنجی­ها در شهرستان آبادان بوده و انواع کالا از لباس و لوازم برقی گرفته تا مواد غذایی و بهداشتی در آن به فروش می‌رسد. یکی دیگر از بازارهایی که در منطقه اروند به مسافران و گردشگران پیشنهاد می‌شود بازار کنز مال است که علاوه بر فروشگاه‌های مختلف و متنوع، دارای چندین فودکورت و مرکز تفریحی نیز هست.

اگر می‌خواهید در منطقه آزاد اروند و در شهر خرمشهر از یک مجتمع تجاری و تفریحی بزرگ، زیبا و مدرن دیدن کنید مجتمع برلیان مطمئناً بهترین گزینه است. این مجتمع به شکل کشتی و در ساحل رود کارون  ساخته شده است.

این مجتمع دارای چند واحد اقامتی و چند رستوران بین‌المللی بوده و علاوه بر این، بخش‌های تفریحی متنوعی نیز دارد. لازم به یادآوری است که مجتمع برلیان دارای فروشگاه‌های بسیار متنوع است. پاساژ نخل طلا، بازار سیف خرمشهر و بازار سنتی صفا از دیگر بازارهای معروف خرمشهر هستند که می‌توان خریدهای خوبی از آن‌ها داشت.

لازم به ذکر است که یکی از جدیدترین و بزرگ‌ترین بازارهای منطقه آزاد اروند، سیتی سنتر آبادان است که تقریباً هر چیزی که نیاز داشته باشید را می‌توانید در آنجا پیدا کنید.

 

مسافران و قوانین گمرکی منطقه آزاد اروند

قبل از اینکه به قوانین گمرکی منطقه آزاد اروند برای مسافران بپردازیم لازم است چند نکته برای سفر و خرید از بازارهای منطقه آزاد را بیان کنیم. بهتر است در ایام تعطیل، فصل زمستان و همچنین در ایام نوروز برای خرید به این منطقه سفر نکنید زیرا امکان افزایش قیمت‌ها وجود دارد، اما معمولاً پاییز یکی از بهترین زمان‌ها برای خرید است.

نکته بعدی اینکه تمامی فروشگاه‌های منطقه آزاد موظف هستند کالاها را به‌صورت تکی و جزئی به مسافران بفروشند و در صورت عدم فروش، می‌توان موضوع را به بازرسان بازرگانی منطقه آزاد اروند اطلاع داد.

مسافرانی که می‌خواهند از طریق منطقه آزاد اروند وارد کشور شوند می‌توانند علاوه بر لوازم شخصی به میزان ۸۰ دلار خرید کنند و برای این میزان خرید و خروج از منطقه آزاد نیاز به پرداخت حق گمرکی و سود بازرگانی ندارند.

برای خریدهای مازاد بر ۸۰ دلار نیاز به دریافت کارت سبز و پرداخت حق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی است، تا اجازه خروج کالا داده شود. باید در نظر داشت که کالا نباید جنبه تجاری داشته باشد. ا

افرادی هم که قصد خروج از کشور دارند، می‌توانند تمام کالاهایی که جنبه تجاری نداشته باشد را بدون ارائه کارت سبز و پرداخت حق گمرکی خارج کنند. البته باید در نظر داشت که این کالاها ازلحاظ قانونی و شرعی مشکلی نداشته باشند و یا جزء اشیای تاریخی و آثار فرهنگی نباشند.

برای دریافت کارت سبز در آبادان و خرمشهر می­توانید به مجتمع تجاری اروند مراجعه کنید. ارائه کارت ملی و شناسنامه به هنگام دریافت کارت سبز الزامی است.

 

اماکن گردشگری و تفریحی منطقه آزاد اروند

جاهای دیدنی منطقه آزاد اروند
منطقه آزاد اروند

اماکن گردشگری اروند به چند دسته تاریخی، مذهبی و تفریحی تقسیم می‌شوند. یکی از اماکن تفریحی و بومگردی منطقه آزاد اروند مجموعه تفریحی رویای مادر در روستای حفر شرقی خرمشهر است.

این مکان یک مجموعه کامل است زیرا در آن پروش گیاهان کمیاب انجام می‌شود و انواع حیوانات خانگی نیز در آن هستند. همچنین می‌توان در استخر این مجموعه قایق‌سواری کرده و ماهی گرفت. مضیف حاج عبدالله، مضیف دیراوی و باغ طالبی از دیگر مراکز تفریحی در منطقه آزاد اروند هستند.

مسجد جامع خرمشهر و کلیسای ارامنه آبادان از اماکن دیدنی مذهبی اروند بوده و از دیگر مقاصد گردشگری این منطقه است. موزه آبادان، موزه دفاع مقدس و سینما نفت نیز از دیگر جاهایی است که می‌توان در سفر به این منطقه از آن­ها بازدید کرد.

 

منطقه آزاد اروند بزرگ‌ترین منطقه آزاد تجاری صنعتی کشور است که نقش به سزایی در اقتصاد کشور و اقتصاد استان خوزستان دارد. این منطقه سالانه پذیرای مسافران و گردشگرانی زیادی است که بیشتر به‌واسطه خرید از مراکز تجاری، به این منطقه سفر می‌کنند و علاوه بر خرید به بازدید از اماکن گردشگری و تفریحی دیگر نیز می‌پردازند.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر
  • ارائه نوشیدنی گرم و سرد برحسب درخواست، به صورت نامحدود(چای، نسکافه)
  • ارائه سرویس خواب با کیفیت بالا و متمایزنسبت به سایرقطارها
  • مجهز به سیستم صوتی و تصویری پیشرفته IPTV با قابلیت­هایی از قبیل انتخاب از طیف متنوعی از فیلم­ها، انتخاب موسیقی و نمایش ادعیه

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x