تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

مقایسه قیمت بلیط قطار در ۴ کشور دنیا

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

مقایسه قیمت بلیط قطار در ۴ کشور دنیا:

قیمت بلیط قطار بر اساس فاصله بین مبدأ و مقصد، نوع قطار و شرکت ریلی موردنظر تعیین می‌گردد ازاین‌رو مسافران برای سفر با قطار گزینه‌های زیادی را پیش رو خواهند داشت که می‌توانند با توجه به شرایط و نیازشان انتخاب کنند.

قطارهای مسافربری روزانه مسافران زیادی را در مسیرهای مختلف جابه‌جا می‌کنند چراکه سفر با قطار مقرون‌به‌صرفه و ایمن‌تر است. حمل‌ونقل با قطار اغلب ارزان‌تر از سفر با هواپیما تمام می‌شود. همچنین از رانندگی با اتومبیل نیز کارآمدتر خواهد بود زیرا قطارها در مسیری بدون ترافیک حرکت می‌کنند بنابراین اغلب سریع‌تر از اتومبیل به مقصد می‌رسند.

هر کشوری ساختار قیمت‌گذاری خود را در شبکه حمل‌ونقل ریلی اعمال می‌کند به‌طور مثال قیمت بلیط قطار در ایتالیا ارزان است اما در کشورهایی چون جمهوری چک، آلمان و سوئیس سفر با قطار نسبتاً گران است. در این مقاله سعی شده است تا قیمت بلیط قطار در چند کشور اروپایی و آسیایی موردبررسی قرار گیرد.

سفر با قطار
سفر با قطار

 

  • قیمت بلیط قطار در آلمان

قیمت بلیط قطار بین‌شهری در آلمان از ۱۹ یورو آغاز می‌شود. قطارهای پرسرعت IC و ICE دویچه باه آلمان ایمن‌ترین نوع قطار در آلمان هستند که به‌راحتی می‌توانید با آن‌ها به شهرهای کوچک و بزرگ آلمان سفر کنید.

قطارهای ICE  با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت بین کلیه شهرهای بزرگ همچون مونیخ به برلین و یا فرانکفورت به کلن تردد می‌کنند و اگر مستقیماً از طریق اپراتور اقدام به رزرو و خرید بلیط کنید می‌توانید با درصدی تخفیف بلیط­ها را خریداری نمایید.

TGV با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت مسیر بین‌المللی بین فرانسه و آلمان را می‌پیماید. این قطارها  از پاریس به فرانکفورت و از پاریس به مونیخ تردد می‌کنند. همچنین قطارهای تالیس با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز قطارهای پرسرعتی هستند که از کلن به پاریس و از کلن به بروکسل سفر می‌کنند.

قطارهای اکسپرس منطقه‌ای، بین شهرها و روستای کوچک تردد می‌کنند. نوع دیگری از  قطارهای حومه شهرهای بزرگی چون برلین و فرانکفورت، S- Bahn است. قطارهای بین‌شهری در مسافت‌های طولانی داخلی و بین‌المللی، نسبتاً سریع بوده که توقف نداشته و مسیرهای بین آمستردام تا برلین و پراگ به برلین را می‌پیمایند.

 

  • قیمت بلیط قطار در فرانسه

سفر با قطار در فرانسه جایگزین پروازهای هوایی شده است. قیمت بلیط قطار از پاریس به نیس، لیون یا بوردو از ۲۵ یورو شروع می‌شود. یکی از بهترین و راحت‌ترین راه‌های سفر بین شهرهای فرانسه، سفر با قطار است.

قطارهای پرسرعت TGV با سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت می‌توانند از شهری به شهر دیگر در فرانسه سفر کنند. با Eurostar می‌توانید از لندن به لیل یا پاریس بروید و سپس با قطارهای TGV به Grand Vitesse در حومه شهر پاریس سفر کنید.

همچنین می‌توانید راحت و با قیمتی مقرون‌به‌صرفه به دیگر شهرهای فرانسه نظیر آوینیون، مارسی، نیس، مونپلیه، پرپینگن، لیون، بوردو، تولوز، رنس یا نانت بروید.

اگر بخواهید بلیط یک‌طرفه برای سفر از لندن به لیون یا بوردو بخرید باید ۶۲ پوند بپردازید اما در صورت خرید بلیط رفت‌وبرگشت این مسیر شامل مقداری تخفیف شده و تنها ۱۱۰ پوند هزینه برایتان به دنبال خواهد داشت.

قیمت بلیط قطار در مسیر یک‌طرفه از لندن به نیس، مارسی یا پرپینگن ۶۸ پوند و مسیر رفت و برگشتی آن ۱۲۰ پوند خواهد بود. قطارها در فرانسه از مرکز شهری به مرکز شهر دیگر سفر می‌کنند بدون اینکه هیچ هزینه‌ای بابت حمل چمدان و مالیات از شما بگیرند.

قیمت بلیت قطار در فرانسه
قیمت بلیط قطار
  • قیمت بلیط قطار در ارمنستان

قطارهای ارمنستان قسمت اعظم این کشور را پوشش می‌دهند و ایروان پایتخت آن را به دیگر مقاصد اصلی این کشور متصل می‌کنند. در داخل کشور قطارهای برقی مختلف و همچنین قطارهای مسافرتی جایگزین سفر با اتومبیل شده‌اند چراکه هزینه حمل‌ونقل با این قطارها بسیار مناسب است.

قیمت بلیط قطار تک‌سفره درون‌شهری در ارمنستان ۱۰۰ درام ارمنستان است.متأسفانه برای سفر به ارمنستان از ایران راه ریلی وجود ندارد اما می‌توانید سوار قطارهای تفلیس شده و به گرجستان بروید سپس از آنجا به ارمنستان سفر کنید. قیمت بلیط قطار از تفلیس به ایروان ۷۰ لاری معادل ۲۹ دلار است.

 

  • قیمت بلیط قطار در ترکیه

اولین بخش خطوط ریلی قطارهای تندرو ترکیه در سال ۲۰۰۹ افتتاح‌شده و هم‌اکنون این قطارها مسیر استانبول به آنکارا را در ۴ ساعت و ۱۵ دقیقه، استانبول به قونیه را در ۴ ساعت و ۴۰  دقیقه و آنکارا به قونیه را در ۱ ساعت و ۴۴ دقیقه طی می‌کنند.

اگر قصد دارید از آنکارا به استانبول سفر کنید قیمت بلیط قطار برای این سفر بین ۷۰ تا ۹۸ لیر است.

مسافران در ترکیه برای مسافت‌های طولانی از قطار استفاده می‌کنند و برای رسیدن به مکان‌های خارج از شبکه ریلی از اتوبوس استفاده می‌کنند. شبکه اتوبوس‌رانی ترکیه نیز از امکانات بی‌نظیری برخوردار است.

قیمت بلیط قطار درون‌شهری در ترکیه ۵ لیر قیمت­گذاری شده که در صورت خرید کارت قطار شامل تخفیف خواهد شد. اگر قصد دارید که زمینی از ایران به ترکیه سفر کنید، قیمت بلیط قطار از تهران به آنکارا حدود ۴۳ یورو معادل ۶۶۷ هزار تومان خواهد بود.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • ارائه حوله مرطوب گرم / سرد (به فراخور فصل) در ابتدای سفر
  • سرو نوشیدنی خوشامدگویی (Welcome Drink) که شامل نوشیدنی­های سنتی و سرد می‌باشند.
  • سرو صبحانه یا عصرانه برحسب ساعت حرکت قطار و زمان رسیدن آن به مقصد
  • استفاده از ظروف چینی در پذیرایی­ها

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x