تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

باغ گل های اصفهان کجاست؟ آدرس ، لوکیشن ، تصویر

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

خوشبختانه از چند سال پیش به این سو، فضاهای سبز شهر اصفهان در پرتو برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های شهرداری و سازمان پارک‌ها و فضاهای سبز گسترش یافته است و به گونه‌ای سرانه فضای سبز این شهر به ازای هر شهروند به مرز حدود ۱۳/۵ مترمربع رسیده که در یک مقایسه اجمالی به حداقل استاندارد جهانی یعنی ۱۵ متر مربع نزدیک شده است. 

این فضاهای سبز که مشتمل بر فضاهای دل‌انگیز حاشیه زاینده‌رود و پارک‌های محلی و کوهستانی و جنگلی است زیبایی، شادابی و پالایش نسبی هوای شهر اصفهان را باعث شده است.

ویژگی و امتیاز منحصربه‌فرد این باغ را باید در وجوه چندگانه تفریحی، فرهنگی، آموزشی و تحقیقی آن جستجو کرد که امید می‌رود با جذابیت‌های چشمگیر خود، استعدادهای توریستی شهر اصفهان را بیش از پیش افزایش دهد و تقویت کند.

این طرح به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم و بزرگ «اصفهان+۲۲» به بهره‌برداری رسید تا بدین‌وسیله بر زیبایی‌ها و مناظر دیدنی این شهر بیفزاید و دانشجویان و دانش‌پژوهان بتوانند از این مکان استفاده و اوقات فراغت خود را با گل و گیاه سپری کنند.

در طراحی این باغ اقلیم خشک منطقه اصفهان مورد توجه قرار گرفته و آب به صورت فواره‌هایی کوتاه جریان می‌یابد و سرانجام به برکه برخورد می‌کند. همچنین عناصر و مختصات فرهنگ معماری سنتی اصفهان در بناهای این باغ تبلور عینی یافته است.

 

مکان‌های دیدنی باغ گل اصفهان

  •  آب نما

این آب‌نما در سمت شرقی باغ صخره‌ای قرار دارد و از ارتفاع چهارمتری حجم قابل توجهی از آب به داخل برکه ریزش می‌کند. در ساختمان آبشار از انواع سنگ‌های رودخانه‌ای استفاده شده تا آبشار کاملا طبیعی جلوه کند .

 

  •  برکه

به منظور تلطیف هوا و پرورش انواع گیاهان آبزی، در طرح باغ، برکه ای با مساحت حدود ۳۵۰۰ متر مربع، در ضلع جنوب شرقی باغ، پیش بینی شده است. وجود پرندگانی مانند مرغابی و اردک، جانوران آبزی مانند ماهی، خرچنگ، لاک پشت و گیاهان آبزی مانند نیلوفر آبی که صبحگاهان با طلوع خورشید، گلهای زیبایش را آرام آرام باز می کند و از همه زیباتر انعکاس تصویر درختان حاشیه برکه، باعث فزونی زیبایی های این مکان گردیده است .

 

  • محوطه باغی

سطح کلی قطعات باغ چمن‌کاری و با پیش‌بینی انواع باغچه‌ها در طرح‌های متنوع استفاده از گل‌های فصلی یک‌ساله، دوساله، دائمی و درخچه‌های زینتی ممکن می‌شود. در مرکز باغ طرح فرش که یکی از نقش‌های اصیل و دیرینه اصفهان است و گل و بوته و ترنج فرش از انواع و اقسام گل‌ها استفاده می‌شود .

برای روشنایی باغ در شب از روش نورپردازی به روش متمرکز بهره برده و از پایه های بلند به همراه پروژکتور استفاده کرده اند. پایه های کوتاه با نور ملایم نیز در مسیرهای حرکت پیاده سازی شده اند تا فضای خوبی را در شب به وجود آورند .

 

فرش ایرانی در مرکز باغ

یکی از دیدنی ترین بخش های باغ گل های اصفهان در مرکز آن است؛ طرح فرش ایرانی که از نقش های اصیل و کهن اصفهان به شمار می رود و با گل و بوته در زمینی به مساحت ۱۸۶۰ مترمربع ایجاد شده است. برای ترنج فرش از انواع نشاء گل ها استفاده کرده اند. این فرش به گونه ای طراحی شده تا گل های متناسب هر فصل جلوه ای تازه به آن بدهند .

باغ گل های اصفهان
باغ گل های اصفهان

آمفی تئاتر روباز

در ضلع شرقی باغ و در انتهای محور اصلی یک آمفی تئاتر روباز دیده می شود که به منظور برگزاری نمایشگاه های مختلف و مراسم جشن و سخنرانی از آن استفاده می کنند. این فضا با استفاده از تنه درختان ایجاد شده است و حدود ۲۵۰ نفر ظرفیت دارد .

 

گلخانه

شرایط اقلیمی اصفهان و کمبود گل در فصل زمستان باعث شده تا مجموعه گلخانه در ضلع شمال شرقی باغ ایجاد شود. مساحت این بخش به ۷۰۰ متر مربع می رسد و با فراهم کردن انواع اقلیم نگهداری از گل ها را در هر شرایطی ممکن می کند .

لابیرنت شاید واژه ای نه چندان آشنا برای تان باشد اما باید بدانید که این واژه به همان هزارتو یا ماز اشاره دارد. در ضلع شمال غربی باغ گل های اصفهان، بخشی را با گیاهان پرچینی همچون شمشاد به شکل یک هزاتو درآورده اند. همه به ویژه کودکان دقایقی را به خوشگذرانی در این ماز می پردازند .

قسمتی از باغ گل ها با وسعت ۲۵۰۰ مترمربع و ارتفاع ۳ متر به نام باغ صخره ای مشهور است. در این باغ ۲۵۰ گونه گیاهان صخره ای کاشته شده اند تا تداعی کننده فضای طبیعی این گونه گیاهان باشد .

 

باغ گیاهان دارویی و خوراکی

اگر به دنبال آشنایی با انواع گیاهان دارویی و خوراکی موجود در مناطق مختلف ایران هستید سری به بخش مخصوص این گیاهان در شمال باغ بزنید. فضایی با وسعت ۱۱۷۰ مترمربع که ۱۳۲ گونه را در خود جای داده است. این گونه ها بر اساس یک سری مطالعات، انتخاب و در اینجا کاشته شده اند .

باغ گلها
باغ گلها

نرده‌های اطراف باغ

با توجه به تنو‏ع گلها و گیاهانی که نیاز به مراقبت ویژه‌ دارند، اطراف باغ با نرده‌های ساده و دیوار سبز انواع پرچین محصور، به گونه‌ای که ضمن جلوگیری از تردد افراد به صورت دیواره‌ای سبز محدوده باغ را مشخص سازد.

 

باغ گیاهان پیازی

این مجموعه نیز با انواع گیاهان پیازی شکل گرفته، همچنین سعی شده با استفاده از تعداد قابل توجهی از گونه‌هایی که با شرایط آب و هوایی اصفهان سازگاری دارند، منظره زیبایی به نمایش گذاشته شود.تعداد گونه‌های این مجموعه ۳۸ گونه و مساحت آن بالغ بر ۷۴۰ متر مربع است.

 

مجموعه پرچین

به منظور جداسازی و تفکیک قطعات مختلف از پرچینهای متفاوت با گونه مورت، انواع شمشاد، و زرشک استفاده گردیده که طول عملیات اجرایی در این بخش به ۱۵۴۰ متر بالغ می‌گردد.

 

مجموعه گونه‌های داوودی

این مجموعه نیز با مساحتی در حدود ۹۰۰ متر مربع در ضلع شرقی باغ با تعداد ۲۶ گونه گیاهی پیش‌بینی شده است که دارای گونه‌های متعدد از گلهای داوودی می‌باشد مسیر دسترسی آن هم میدان بزرگمهر ابتدای خیابان سلمان فارسی است .

باغ گلها اصفهان
باغ گلها اصفهان

مجموعه گونه های زنبق

این مجموعه نیز با مساحتی در حدود ۹۰۰ متر مربع درضلع شرقی باغ و در کنار آمفی تئاتر با تعداد ۴۶ گونه گیاهی پیش‌بینی شده است که دارای گونه‌های متعدد زنبق می‌باشد .

جشنواره لاله ها

با فرارسیدن بهار مجموعه از از لاله های رنگارنگ به مجموعه باغ گل اصفهان اضافه می شود و شور و حال خاصی به این جاذبه می بخشد .

 

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • ارائه حوله مرطوب گرم / سرد (به فراخور فصل) در ابتدای سفر
  • سرو نوشیدنی خوشامدگویی (Welcome Drink) که شامل نوشیدنی­های سنتی و سرد می‌باشند.
  • سرو صبحانه یا عصرانه برحسب ساعت حرکت قطار و زمان رسیدن آن به مقصد
  • سرو پیش غذا / سرو غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / سرو دسر

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x