تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

آبشار دودوزن خرمکش + آدرس دقیق + راهنمای سفر + تصاویر

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

آبشار دودوزن خرمکش یکی از جاذبه‌های تقریبا ناشناخته شمال کشور است که در استان گیلان قرار دارد. این آبشار می‌تواند با طبیعت بکر و خوبی که در حوالی خود دارد، گردشگران بسیار زیادی را جذب کند. اکثرا افراد ماجراجو که در زمینه گردشگری تخصص زیادی دارند، به این آبشار زیبا سفر می‌کنند. در این مطلب قصد داریم این آبشار و زیبایی‌های اطراف آن را به شما معرفی کنیم.

آبشار دودوزن خرمکش

آبشار‌ دودوزن‌ خرمکش‌ در فاصله حدود ۲۴ کیلومتری روستای شفت و در منطقه زیبای خرمکش قرار دارد. جالب است بدانید که این آبشار در قلب جنگل واقع شده و نمای بسیار زیبایی دارد. زمین‌شناسان اعتقاد دارند که قدمت این آبشار بیش از ۱۵۰۰ سال می‌باشد. ارتفاع آبشار دودوزن خرمکش چیزی نزدیک به ۵۴ متر است. در نزدیکی این آبشار، به راحتی می‌توان قطراتی که با توجه به برخورد با سنگ‌ها به سمت بالا پرتاب می‌شوند را بر روی بدن و صورت احساس کرد. قطرات این آب خنک است و شادی و نشاط زیادی را برای بازدیدکنندگان به همراه خواهد داشت. منطقه دقیق قرارگیری آبشار دودوزن دقیقا در ناحیه کوهستانی سیاهمزکی بوده و از جنگل‌های سرسبز انبوه، هوای بسیار عالی و رودخانه خروشان برخوردار است.

آبشار دودوزن خرمکش
آبشار دودوزن خرمکش

امکانات آبشار دودوزن خرمکش چیست؟

در منطقه تماشایی خرم کش، مغازه‌های متعددی قرار گرفته‌اند. این مغازه‌ها از سوپر مارکت، سوپر میوه، ماست‌بندی‌های مختلف با تمامی امکانات، چلو کباب محلی و قهوه خانه تشکیل شده‌اند. در این منطقه یک مسجد نیز واقع شده که می‌توانید نماز خود را در آن بخوانید. در نزدیکی آبشار دودوزن خرمکش سرویس بهداشتی و همچنین یک مکان نقلی برای استراحت و نمازخواندن قرار گرفته است. جالب است بدانید که منطقه خرم کش با توجه به اینکه فاصله کوتاهی با مرکز استان گیلان دارد، در ایام تعطیلی و یا اواخر هفته، پر از بازدیدکننده است. بازدیدکنندگان برای تامین کردن اقلام غذایی مختلف می‌توانند از بوفه‌ای که در نزدیکی آبشار قرار دارد، خوراکی‌های مورد نیاز خود را خریداری نمایند.

آبشار دودوزن خرمکش
آبشار دودوزن خرمکش

علت نام‌گذاری آبشار دودوزن خرمکش

نام آبشار‌ دودوزن‌ خرمکش‌ از جلوه آن در روزهای پر ‌مه و بارانی آمده است. زمان بارش باران در این منطقه، با توجه به بالا رفتن مقدار آب این آبشار، میزان جوش و خروش آن افزایش بسیار زیادی پیدا می‌کند. همچنین در اثر برخورد آب به حوضچه، بخشی از این آب به سمت بالا پرتاب می‌شود. وجود مه زیاد هم زیبایی‌های این طبیعت را با افزایش بسیار زیادی همراه می‌کند. در برخی از مواقع میزان مه به قدری غلیظ است که حوضچه پای آبشار غیر قابل مشاهده می‌شود. همین تصویر زیبا باعث شده که نام این آبشار به دودوزن خرمکش تبدیل شود.

چه زمانی به آبشار دودوزن خرمکش برویم؟

بهترین فصول برای سفری خوب به آبشار دودوزن خرمکش، فصول تابستان و بهار است. با توجه به کوهستانی بودن منطقه خرمکش، می‌توان گفت که تنها در بهار و تابستان این آبشار آب خنک و هوای متعادلی دارد. البته در فصل پاییز هم می‌توان به این منطقه سفر کرد، اما ممکن سرما شما را آزار دهد. اما این منطقه در فصل زمستان با یخ‌زدگی و بارش برف‌های سنگین همراه می‌شود و سفر به آن بسیار دشوار به خواهد شد.

آبشار دودوزن خرمکش
آبشار دودوزن خرمکش

تفریحات عالی در آّبشار دودوزن

در منطقه خرمکش و نزدیک به آبشار دودوزن می‌توانید به همراه دوستان خود پیک نیک خوبی راه بیاندازید. طبیعتی که در این آبشار وجود دارد، چندین منظره متفاوت و زیبا را به وجود می‌آورد. از این رو عکاسی در این آبشار می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. اگر به آب‌تنی علاقه دارید، آبشار دودوزن و حوضچه آن می‌توانید به این کار مشغول شوید. با توجه به این موضوع بهتر است برای سفر به این آبشار حتما چند دست لباس مختلف و حوله به همراه خود ببرید.

چنانچه کفش‌های حرفه‌ای دارید و در کوهنوردی هم اندکی تخصص دارید، می‌توانید به دیواره‌ آبشار بروید و حس جدیدی را تجربه کنید. به غیر از این موضوع امکان آب تنی و شیرجه‌های کوچک در حوضچه آبشار دودوزن خرمکش وجود دارد و البته برای انجام این کار باید مهارت‌های لازم را داشته باشید. اگر قصد دارید در کف حوضچه این آبشار قدم بزنید، حتما کفش بپوشید، به این دلیل که ممکن است پای شما بر اثر برخورد با سنگ‌های تیز درون آب، آسیب ببیند.

آبشار دودوزن خرمکش
آبشار دودوزن خرمکش

جاذبه‌های دیدنی نزدیک به آبشار دودوزن خرمکش

پس از اینکه در آبشار‌ دودوزن‌ مشغول تفریح و بازدید شدید، می‌توانید از بهترین جاذ‌به‌های نزدیک به این آبشار و منطقه خرمکش دیدن فرمایید. شفت یکی از شهرستان‌های نزدیک به منطقه خرمکش است که در حوالی آن روستاهای بسیار زیادی قرار دارد. کوه و جنگل از یک سمت و باغ‌های چای و شالیزارهای برنچ از سمت دیگر هر کدام به سهم خود به زیبایی‌های شهرستان شفت اضافه کرده‌اند. از بهترین روستاهای شهرستان شفت می‌توان به سیاهمزگی، سفیدمزگی، دوبخشر، صیقلان، درودخان، جیرده، چوبر، ویسرود و دیگر روستاهای زیبای این منطقه اشاره کرد.

بهترین راه رسیدن به آبشار دودوزن خرمکش

برای اینکه به سادگی به آبشار‌ دودوزن‌ برسید باید از سمت گیلان حرکت خود را آغاز کنید. سپس باید به سوی شهرستان شفت بروید و به مرکز این شهرستان زیبا برسید. پس از ورود به جاده‌ اصلی نصیر محله به سیاهزمکی، در مسیر آبشار دودوزن قرار خواهید گرفت. اگر با خودروی شخصی به این منطقه سفر کنید، مطممئنا سفر راحت‌تری خواهید داشت.

  • آدرس: در فاصله ۲۴ کیلومتری از شهرستان شفت و منطقه ی خرم کش شفت
آبشار دودوزن خرمکش
آبشار دودوزن خرمکش

سخن پایانی

شما می‌توانید با بازدید از آبشار دودوزن‌ خرمکش‌ یک احساس تازه و مثال‌زدنی را تجربه کنید. به علاوه بازدید از منطقه خرمکش و مناظر طبیعی اطراف این آبشار هم می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم تماشای این جاذبه‌های بکر گردشگری استان گیلان را از دست ندهید.

آبشار دودوزن خرمکش
آبشار دودوزن خرمکش

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • ارائه خدمات تشریفات و استقبال از مهمانان با فرش قرمز در سکوهای مسافری در هنگام عزیمت یا مراجعت از سفر
  • ارائه حوله مرطوب گرم / سرد (به فراخور فصل) در ابتدای سفر
  • سرو نوشیدنی خوشامدگویی (Welcome Drink) که شامل نوشیدنی­های سنتی و سرد می‌باشند.
  • سرو صبحانه یا عصرانه برحسب ساعت حرکت قطار و زمان رسیدن آن به مقصد

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x