تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

قلعه حسن صباح

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

امروز با شما هستیم با معرفی قلعه حسن صباح

قلعه حسن صباح یا همان دژ الموت است ، این دژ محکم ، مقر حسن صباح یکی از قلعه های معروف و مشهور ایران زمین است که در منطقه الموت قزوین و شمال شرقی روستای گازرخان یا همان قصر خان قرار دارد .

قلعه حسن صباح

موقعیت این بنا بدین شکل است که بنا بر روی صخره ای به بلندی دو هزار ویکصد و شصت و سه متر از سطح دریا است ، خود قلعه حسن صبح 200 متر و گستره قلعه 2000 متر مربع است . لازم به توضیح است که اینکوهستان که قلعه بر فراز آن ساخته شده است .به نرمه گردن شروع شده و به سمت غرب کشیده شده است .

صخره های اطراف قلعه که به رنگ سرخ و خاکستری هستند در جهت شمال شرقی به جنوب غربی امتداد دارند ، اگر به طور اجمال بخواهیم توضویحی در رابطه با چگونگی بنا در دژ بدهیم باید بگوییم که قلعه حسن صباح که به نام های الموت یا دژ الموت هم معروف است .

در استان قزوین و شهرستان قزوین بخش رودبار الموت قرار دارد .نوع جنس بنا قلعه از سنگ و گچ ساخته شده است . و کاربرد دفاعی و نظامی داشته است .

دوره ساخت این قلعه به پیش از ماد ها، که یکی از قبایل ایرانی هستند نسبت می دهند .این قلعه یکی از بهترین دژ های تاریخی ایران است که در منطقه الموت از توابع قزوین واقع شده است و حسن صباح به عنوان رهبر فرقه اسماعیلیه ازاین قلعه به منظور پایگاه حکومتی خود و گسترش عقاید اسماعیلیه سود برده است .

بخش های مختلف قلعه الموت

قلعه الموت را که مردم بومی محل قلعه حسن می شناسند از دو قسمت تشکیل شده است ، اول قسمت باختری که دارای ارتفاع بیش تری است به نام جور قلا یعنی قلعه بالا نامگذاری کرده اند و قسمت دیگر به نام پیلا قلا یعنی قلعه بزرگ معروف است .

امیدواریم از مطالعه این مقاله استفاده کافی برده باشید.

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x