تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

یک بلیت قطار معتبر چه ویژگی‌هایی دارد؟

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

یک بلیت قطار معتبر چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر علاوه بر لذت بردن از سفر، به دنبال خاطره بازی و غرق شدن در گذشته هستید، سفر با قطار می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. مسافرت با قطار اغلب حس نوستالژی را در افراد بیدار می‌کند و آن‌ها را در خاطرات گذشته غرق خواهد کرد. علاوه بر امنیت و راحتی، سفر با قطار بسیار لذت‌بخش است، به این دلیل است که طرفداران خاص خود را دارد.

یکی از مهم‌ترین مسائل زمان سفر با قطار، خرید بلیت است. در گذشته تنها سیستم بلیت‌فروشی برای قطار فقط و فقط به‌صورت حضوری بود. لذا افراد مجبور بودند برای خرید بلیت به مراکز فروش بلیت در شهر یا ایستگاه‌های راه‌آهن مراجعه کنند. اما رفته‌رفته سیستم بلیت‌فروشی اینترنتی این امکان را برای مسافران فراهم کرده است تا از طریق سایت‌های اینترنتی و یا نرم‌افزارهای موبایل اقدام به خرید بلیت کنند.

نکته مهم

قبل از خرید بلیت بهتر است از نوع قطار، امکاناتی که در آن ارائه می‌شود و قیمت بلیت آن آگاهی یابید تا با انتخاب قطار مناسب بتوانید سفری راحت و خاطره‌انگیز داشته باشید، سفری که تا آخر عمر در ذهنتان ثبت ‌شده و باقی بماند. اما نکته‌ای مهم‌تر که زمان خرید بلیت قطار باید به آن توجه کنید معتبر بودن بلیت قطار است.

قصد داریم در این مقاله در مورد قوانین و مقررات خرید بلیت و ویژگی‌های یک بلیت معتبر صحبت کنیم. سرفصل‌های عنوان‌شده در این مقاله عبارت‌اند از:

  • در یک بلیت معتبر قطار چه اطلاعاتی ثبت‌شده است؟
  • قوانین و مقررات بلیت خریداری‌شده

در یک بلیت معتبر قطار چه اطلاعاتی ثبت‌شده است؟

سفر کردن با قطار مزیت‌هایی چون راحتی سفر، امنیت بیشتر، ارزان بودن بلیت و همین‌طور بهره‌گیری از امکانات و ویژگی‌های منحصربه‌فرد شرکت‌های ریلی را به دنبال خواهد داشت. پیش‌فروش شدن بلیت قطار یکی دیگر از مزیت‌های سفر با قطار و سیستم بلیت‌فروشی آن است که امکان خرید بلیت قطار با قیمت پایین را برای مسافران فراهم می‌سازد.

در یک بلیت معتبر قطار چه اطلاعاتی ثبت‌شده است؟

با توجه به اینکه خرید حضوری بلیت قطار در گذشته مشکلات زیادی را برای مسافران پدید آورده است از این ‌رو سیستم بلیت‌فروشی اینترنتی برای سفر با قطار در نظر گرفته‌ شده است که امکان خرید آنلاین بلیت قطار را برای مسافران فراهم کرده است.

برای خرید اینترنتی بلیت قطار کافی است یک کارت‌بانکی عضو شتاب داشته باشید. البته قبل از خرید از سیستم بلیت‌فروشی اینترنتی قطار باید رمز دوم کارت ‌بانکی خود را فعال کنید. سایت‌های زیادی هستند که سیستم بلیت‌فروشی قطار را به‌صورت آنلاین در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

سایت رجا

یکی از معتبرترین سایت‌های فروش اینترنتی بلیت قطار سایت www.raja.ir (سایت رسمی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران) است. مسافرانی که قصد خرید اینترنتی و استفاده از سیستم بلیت‌فروشی آنلاین را دارند باید وارد سایت مربوطه شده و با وارد کردن مبدأ و مقصد و فیلتر کردن تاریخ حرکت در قسمت مربوطه از اطلاعات قطارها اطلاع یابند. در این قسمت باید جنسیت، تعداد مسافران و همین‌طور دربست بودن یا نبودن کوپه را مشخص کنید(البته اگر تعداد مسافران کمتر از تعداد صندلی‌های کوپه یعنی کمتر از ۴ یا ۶ نفر باشد).

با کلیک بروی گزینه جستجو انواع قطار و اطلاعات مربوط به آن‌ها نمایش داده می‌شود. سپس باید مشخصات مسافران ازجمله کد ملی و تاریخ تولد آن‌ها وارد شود درنهایت وارد بخش درگاه بانک شده و می‌توانید وجه بلیت خود را از طریق درگاه‌های بانکی مختلف پرداخت کنید. بعد از اتمام عملیات پرداخت وجه، اطلاعات مربوط به بلیت شما نمایش داده می‌شود دقت کنید.

اطلاعات بلیت

در بلیت پیش‌نمایش شده اطلاعاتی نظیر شماره سریال بلیت، مبدأ و مقصد، نام مسافر، تاریخ و ساعت حرکت، درجه و نوع قطار، شماره سالن و صندلی ذکرشده است که وجود این اطلاعات معتبر بودن بلیت را تضمین می‌کند. یک نسخه از این اطلاعات به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد که می‌توانید آن را چاپ کنید. البته با مراجعه به یکی از مراکز فروش بلیت قطار و ارائه مشخصات بلیت خود به متصدی فروش می‌توانید بلیت چاپ‌شده خود را دریافت کنید.

بلیت چاپ‌شده قطار شامل اطلاعاتی نظیر شماره‌سریال بلیت، مبدأ و مقصد، نام مسافر، تاریخ و ساعت حرکت، درجه و نوع قطار، شماره سالن و صندلی است که اعتبار بلیت را تضمین می‌کند.

 

 

قوانین و مقررات بلیت خریداری‌شده

قوانین و مقررات بلیت خریداری‌شده

 

با راه‌اندازی سیستم بلیت‌فروشی اینترنتی، خرید بلیت قطار برای مسافران بسیار آسان شده است. مسافران می‌توانند با مراجعه به سایت‌های فروش آنلاین بلیت قطار و با وارد کردن مبدأ، مقصد و تاریخ حرکت موردنظر خود، تماماً به لیست بلیت‌های قطار دسترسی یابند و با مقایسه قیمت‌ها و نوع قطار، بلیت موردنظر خود را خریداری کنند.

رزرو هتل

در برخی از سایت‌های فروش بلیت قطار امکان رزرو هتل نیز برای مسافران در نظر گرفته‌شده است. نکته مهم در زمان خرید بلیت قطار ثبت درست اطلاعات شخصی مسافر است. در صورت مغایرت اطلاعات ثبت‌شده روی بلیت چاپ‌شده با کارت شناسایی مسافر، امکان ورود به قطار از وی سلب خواهد شد.آدرس پست الکترونیکی و شماره همراه ثبت‌شده زمان خرید بلیت باید به‌درستی وارد شود تا در مواقع ضروری امکان اطلاع‌رسانی به مسافر وجود داشته باشد.

بهتر است ۳۰ تا ۴۰ دقیقه قبل از حرکت قطار در راه‌آهن حاضر شوید زیرا درهای قطار ۱۰ دقیقه قبل از حرکت بسته می‌شوند. دقت کنید که زمانی به مسافر اجازه سوارشدن به قطار داده می‌شود که بلیت چاپ‌شده خود را به مسئول بررسی صحت بلیت تحویل دهد در غیر این صورت اجازه سوارشدن به قطار را ندارد.

مراجعه به مرکز فروش بلیط

اگر نتوانستید بلیت خود را چاپ کنید می‌توانید به مرکز فروش بلیت در ایستگاه  راه‌آهن مراجعه کرده و با ارائه شماره‌سریال و اطلاعات شخصی و همین‌طور کارت شناسایی، نسخه چاپ‌شده بلیت خود را دریافت کنید. البته این قوانین تماماً در مورد بلیط‌های قطارهایی به جز قطار فدک صدق می‌کند.

به این معنی که اگر قصد سفر کردن با قطارهای فدک را داشته باشید، نیازی به چاپ کردن بلیط خود ندارید و فقط کافی است شماره بارکد بلیط خود را به متصدی گیت ایستگاه قطار نشان دهید تا اجاره سوار شدن به قطار، به شما داده شود.

هر شرکت شرایط و قوانین خاصی برای خرید ، استرداد، صدور المثنی و یا پرداخت خسارت‌ها در صورت تأخیر یا بروز حوادث دارد لذا برای اطلاع از شرایط و ضوابط مربوط به سیستم بلیت‌فروشی آن‌ها می‌توانید وارد سایت مربوطه شده و با مراجعه به بخش قوانین و مقررات تمامی شرایط و ضوابط مربوط به خرید بلیت را مطالعه کنید.

گم شدن بلیت

با گم‌شدن بلیت قطار امکان دریافت بلیت المثنی برای مسافر فراهم است. برای دریافت بلیت المثنی باید به یکی از مراکز فروش بلیت قطار مراجعه کنید. برخی از شرکت‌های ریلی فقط برای بلیت‌هایی که از طریق سیستم بلیت‌فروشی اینترنتی خریداری‌شده‌اند، بلیت المثنی صادر می‌کنند. مسافر برای دریافت بلیت المثنی خود باید ۴۵ دقیقه قبل از حرکت قطار در مراکز فروش بلیت حاضر شود.

در صورت انصراف از خرید بلیت تا ساعت ۱۲ روز قبل از حرکت قطار ۹۰ درصد بهای بلیت برگردانده می‌شود. از ساعت ۱۲ تا ۳ ساعت قبل از حرکت قطار ۷۰ درصد مبلغ کل بلیت برگردانده می‌شود. از سه ساعت تا لحظه حرکت قطار ۵۰ درصد بهای بلیت به مسافر برگردانده خواهد شد. بعد از حرکت قطار بلیت خریداری‌شده به‌هیچ‌عنوان قابل‌استرداد نخواهد بود.

درمجموع زمان خرید بلیت از سیستم بلیت­ فروشی قطار دقت کنید که یک بلیت معتبر باید شامل اطلاعاتی نظیر شماره‌سریال بلیت، مبدأ و مقصد، نام و نام خانوادگی مسافر، تاریخ و ساعت حرکت، درجه و نوع قطار، شماره سالن و صندلی باشد.

امیدواریم از مطالعه این مقاله استفاده کافی برده باشید.

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x