تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

شرکت راه آهن

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

شرکت راه آهن در ایران همزمان با شروع به کار اولین خط راه آهن در کشور ساخته و بهره برداری شد.

در این قسمت شاید خالی از لطف نباشد که کمی در خصوص تاریخچه ساخت و بهره برداری از خطوط راه آهن و قطار در ایران صحبت کنیم:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به مطالب زیر می پردازیم:

اولین خط راه آهن

معرفی شرکت رجا

معرفی قطارهای ۵ ستاره فدک

چگونگی خرید بلیط قطار

[/stextbox]

 

اولین خط راه آهن

اولین خط آهن در ایران در مسیر تبریز – جلفا و در سال ۱۲۹۵ هجری شمسی ساخته و بهره برداری شد. طول خط آهن این مسیر ۱۵۰ کیلومتربوده است. پس از این مسیر، مسیر میرجاوه به زاهدان در سال ۱۲۹۹ هجری شمسی بهره برداری شد. و پس از این تاریخ خطوط دیگری مانند خط گرمسار- مشهد، تهران – تبریز و… نیز ساخته شده و به بهره برداری رسیدند.

در حال حاضر شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، با تحت پوشش قراردادن مسیر گسترده ی ریلی در سرتاسر کشور مسیر رو به رشدی را آغاز کرده و ادامه می دهد. و قادر است در طول سال رقم بالایی از مسافران بین شهرهای مختلف داخل کشور جابه جا نماید.

در ابتدای کار شرکت راه آهن، کلیه خدمات مربوط به حمل و نقل ریلی کشور توسط این ارگان انجام می گرفت ام در حال حاضر سه شرکت اصلی در ایران در زمینه حمل و نقل ریلی زیر نظر شرکت راه آهن فعالیت می کنند:

 

شرکت رجا:

شرکت رجا اولین شرکت خصوصی در ایران است که خدمات حمل و نقل ریلی ارائه می دهد. این شرکت با تنوع قطارهای خود می تواند جوابگوی نیاز طیف وسیعی از مسافران باشد. قطارهای شرکت رجا در انواع قطارهای ۴ تخته، ۶ تخته و سالنی ارائه می شوند.

شرکت رجا:
شرکت رجا:

 

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]هر واگن قطارهای فدک یک نیم کوپه ی مخصوص مهماندار را در خود جای داده است[/stextbox]

قطارهای ۵ ستاره فدک:

شرکت ریل پرداز نوآفرین مالک قطارهای ۵ ستاره فدک، در سال ۱۳۹۳ وارد سیستم حمل و نقل ریلی کشور گردید. قطارهای فدک، اولین قطارهای ۵ ستاره ایرانی به شمار می آیند و با داشتن امکاناتی مانند مهمانداران آموزش دیده توسط اساتید بین المللی، سرعت قطار ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت،

امکانات لوکس داخل کوپه، سرو غذای گرم تهیه شده توسط کترینگ بین المللی دونا، امکان استفاده از صدها فیلم و موسیقی در طول سفر، امکان احضار مهماندار در طول سفر، تهویه مطبوع و عایق صوتی و حرارتی داخل کوپه و ….. توانسته است گامی بلند در جهت ارتقای استانداردهای صنعت ریلی موجود در کشور بردارد.

 

قطارهای 5 ستاره فدک:
قطارهای ۵ ستاره فدک:

شرکت سفیر متشکل از چندین شرکت حمل و نقل قطار است که با یکدیگر ادغام شده و شرکت سفیر ریل آسیا را راه اندازی نموده اند. از جمله قطارهای موجود در این شرکت می توان از قطارهای غزال، مارال، دلیجان و نور نام برد.

 

خرید بلیط قطار

در گذشته خرید بلیت قطار کاری بسیار پرزحمت بود. این امر به دلایل مختلف از قبیل محدود بودن تعداد بلیت قطار، فروش بلیت قطار فقط از طریق شرکت راه آهن، عدم دسترسی آسان و …. اتفاق می افتاد.

اما امروزه با گسترده شدن شرکت های حمل و نقل ریلی (مانند قطارهای ۵ ستاره فدک) و امکان خرید بلیت قطار به روش های مختلف، تهیه بلیت قطار بسیار آسان شده است.

 

روش های خرید بلیط

در ادامه این مقاله به توضیحات مربوط به روش های مختلف خرید بلیت قطار می پردازیم:

متداول ترین روش جهت خرید بلیت قطار مراجعه به آژانس های مسافرتی است. البته باید به این نکته توجه داشت که تمام آژانس های مسافرتی سرویس فروش بلیت قطار را ندارند. اما آژانس هایی که فروش بلیت قطار را انجام می دهند می توانند بلیت کلیه شرکت های حمل و نقل ریلی ( رجا، فدک، سفیر) را ارائه دهند.

شرکت های حمل و نقل ریلی در ایستگاه های شرکت راه آهن دفتر دارند. و مسافران می توانند بلیت خود را، قبل از سفر، از طریق این دفاتر خریداری نمایند. البته در این روش این ریسک وجود دارد که ظرفیت قطار تکمیل بوده و بلیتی وجود نداشته باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک:

✅  ارائه ویلچر به مسافران برای جابجایی در ایستگاه و قطار در صورت درخواست

✅  ارائه گهواره به مسافران دارای کودک زیر دو سال در صورت درخواست

✅  ارائه هدفون

✅ ارائه روزنامه های فارسی، عربی و انگلیسی

✅ سرو غذای کودک و غذای سلامت در صورت انتخاب مهمان

[/stextbox]

 

خرید آنلاین بلیط

از طریق سایت رسمی شرکت های حمل و نقل ریلی نیز می توان اقدام به خرید بلیت نمود. خرید آنلاین بلیت قطار مزایای زیادی از جمله صرفه جویی در زمان، راحتی خرید، امکان خرید بلیت در هر ساعت از شبانه روز و … را دارد. همچنین بیشتر شرکت ها، کدهای تخفیف و جشنواره های فروش خود را در سایت های رسمی شرکت خود ارائه می دهند.

همچنین امکان خرید بلیت قطار از طریق سایت هایی که فروش بلیت شرکت های مختلف را انجام میدهند فراهم است. مزیت اصلی این روش این است که مسافر می تواند بلیت های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و مناسبترین بلیت را با توجه به خواست خود خریداری نماید.

 

خرید آنلاین بلیط
خرید آنلاین بلیط

 

سفر با قطار علاوه بر امنیت بالا و راحتی در طول سفر، خاطرات خوشی را برای مسافران رقم خواهد زد. البته این مهم در صورتی تحقق می یابد که در انتخاب قطار مناسب دقت لازم را داشته باشیم.

قطارهای ۵ ستاره فدک، کلیه امکانات لازم جهت سفری خوش را برای مسافران خود ایجاد نموده است

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
ریل قطار | مجله قطارهای فدک
4 سال قبل

[…] این مقاله میخواهیم در مورد ریل قطار شرکت راه آهن با شما عزیزان صحبت کنیم که ریل ها چگونه ساخته شده اند و […]

trackback
فرودگاه بین‌المللی گوانجو چین | مجله قطارهای فدک
4 سال قبل

[…] است و مسافران می‌توانند از آنجا از طریق مترو، راه‌آهن، اتوبوس یا تاکسی به مرکز شهر گوانجو […]

trackback
مترو تهران 98: خطوط فعال (شامل خطوط جدید)+دانلود اپلیکیشن مترو تهران | مجله قطارهای فدک
4 سال قبل

[…] باکیفیت بالا می‌توانید به سایت شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری مراجعه کنید. به‌تازگی برای مسافران یک اپلیکیشن […]

نوشته های مرتبط

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x