تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

سالانه چند درصد ایرانیان برای سفر کردن از قطار استفاده می‌کنند؟

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

سالانه چند درصد ایرانیان برای سفر کردن از قطار استفاده می‌کنند؟

خوشبختانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران دارای بیش از 13 هزار و 500 کیلومتر مسیر ریلی است. استقبال زیاد هم‌وطنان برای استفاده از قطار در مسافرت‌های خود، شرکت‌های خدمات ریلی کشور را بر ارائه خدمات بهتر ترغیب کرده است.

با توجه به مسیرهای قطار که شمال و جنوب کشور را به یکدیگر متصل می‌کند سفر به اقصی نقاط کشور را بیش ‌از پیش آسان نموده است. مشتاقان بسیاری برای سفر به مشهد با قطار  سالانه از کلاس‌های مختلف شرکت‌های ریلی کشور استفاده می‌کنند.

در ادامه برای آشنایی بیشتر با راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران سرفصل‌های زیر را مطالعه کنید.

  • پیشینه راه آهن ایران
  • مسیرها
  • مسافران راه‌آهن جمهوری اسلامی
  • چرا قطار ؟

پیشینه راه آهن ایران

در سال 1306 شمسی و در زمان سلطنت رضاشاه، اولین خطوط راه‌آهن در ایران راه‌اندازی شد. ساخت و توسعه خطوط ریلی در ایران پس از انقلاب نیز با نام راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به کار خود ادامه داد. در حال حاضر ایران دارای بیش از 13 هزار کیلومتر مسیر ریلی در سرتاسر کشور است.

ایران به دلیل موقعیت قرارگیری خود در آسیا و خاورمیانه از دیرباز محل تردد تجار و محموله‌های تجاری به سمت غرب بوده است. در سال‌های اخیر تعداد زیادی ایستگاه و مسیر ریلی توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی به خطوط داخلی و خارجی آن اضافه‌شده است.

پیشینه راه آهن ایران

مسیرهای ریلی در ایران

مسافران بسیاری با استفاده از شرکت‌های ریلی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به مقاصد مختلف سفر می‌کنند. جالب است بدانید که راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران علاوه بر مسیرهای داخلی، برای مسافران خود مسیرهای بین‌المللی را نیز راه‌اندازی کرده است.

یکی از مسیرهای بین‌المللی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از مرز ایران و ترکیه در ایستگاه رازی شروع‌ شده و از شهرهای سلماس،تبریز، زنجان،تـهران،شـاهرود تا ایستگاه راه‌آهن‌ مشهد‌ گسترده و با راه‌آهن مشهد- سرخس بـه ایـستگاه تـجن در ترکمنستان متصل می‌شود. همچنین خط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بعد از عبور از‌ تهران و قم، اراک، لرستان بـه سمت جـنوب و بندر‌ خرمشهر و امام‌ خمینی نیز‌ مسیر ریلی دارد.

مسیرهای ریلی خطوط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ، شمال را به جنوب و شرق کشور را به غرب آن متصل کرده است. 

 

مسافران راه‌آهن جمهوری اسلامی

خوشبختانه به دلیل امکانات و خدمات مطلوب سیستم ریلی کشور در سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر مسافران در این حوزه هستیم. لازم به ذکر است که در سال 1396 بیش از 24 میلیون نفر از خدمات راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده‌اند. این میزان جابه‌جایی مسافر در سال‌های اخیر  بی‌سابقه بوده و با رشد 6.5 درصدی خود بیانگر تمایل بیشتر استفاده مردم از خطوط ریلی است.

دلیل این افزایش را می‌توان در راه‌اندازی خطوط جدید اصفهان – زاهدان، نخجوان – مشهد، همدان – مشهد دانست. بیشترین خطوط موردعلاقه برای مسافران در راه‌آهن جمهوری اسلامی سفر به مشهد مقدس و ایستگاه‌های در مسیر آن است.

مسافران راه‌آهن جمهوری اسلامی

 

همچنین طبق آماری که در نه ‌ماهه ابتدایی سال 97  منتشرشده بیش از 11 میلیون مسافر از خطوط ریلی شهر مقدس مشهد استفاده کرده‌اند . با این اوصاف آمار حمل‌ونقل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تنها در خطوط منتهی به مشهد، شاهد افزایش و رشد 17 درصدی در امسال است. اما درباره دیگر خطوط ریلی راه‌آهن جمهوری اسلامی در نه‌ماهه امسال این عدد به 14 درصد نسبت به موارد مشابه سال قبل می‌رسد.

به همین منظور راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای رضایت مسافران خود در سال‌های اخیر اقدام به افزایش تعداد واگن‌ها  صندلی کرده است. همچنین بسیاری از قطارهای فرسوده را از خطوط ریلی کشور خارج و قطارهای جدید و باکیفیت را وارد این خطوط نموده است.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در نه‌ماهه ابتدایی سال 97 بیش از 11 میلیون مسافر را تنها در مسیرهای منتهی به شهر مشهد جابه‌جا کرده است.

چرا قطار؟

انتخاب قطار و مسیرهای ریلی برای سفر امروزه انتخاب هوشمندی است. این امر به دلیل وسعت مسیرهای راه‌آهن خطوط اسلامی ایران و امنیت بالایی که نسبت به هواپیما دارند، حائز اهمیت است.  همچنین در سفر با قطار به دلیل امکانات صندلی‌ها و تخت‌های هر کوپه بهتر و سریع‌تر از اتوبوس است.

دلیل دیگر افزایش استفاده از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قیمت، ارزان به نسبت طول مسیر و خدمات آن است. افراد یک خانواده می‌توانند یک کوپه را دربست رزرو کرده و سفر هیجان‌انگیزی را در کنار یکدیگر تجربه کنند. همچنین در قطارهای راه‌آهن جمهوری اسلامی کلاس‌های مختلف کوپه و خدمات را برای سهولت خدمت‌رسانی به مسافران با توجه به هزینه‌ای که پرداخت می‌کند را نیز در دستور کار خود دارد.

چرا قطار؟

در سال‌های اخیر شاهد افزایش جابه‌جایی مسافران با استفاده از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بوده‌ایم . تنها در سال 1396 در ایران 24 میلیون نفر از خدمات سیستم ریلی کشور استفاده نموده‌اند. پرترددترین و محبوب‌ترین مسیر ریلی کشور را می‌توان خطوط منتهی به شهر مقدس مشهد دانست. قیمت ارزان بلیت و  راحتی مسافران در طول مسیرهای طولانی، قطار را به‌وسیله محبوبی برای سفر تبدیل کرده است.

 

امیدواریم از مطالعه این مقاله استفاده کافی برده باشید.

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

 

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x