تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

آشنایی با پارک ملت مشهد، پارکی بزرگ با امکانات متنوع

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

تصویری از پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد از جمله جاذبه‌های دیدنی ‌این شهر به شمار می‌رود. شهر مشهد در میان شهرهای بزرگ ایران قرار می‌گیرد که سالانه توجه تعداد زیادی مسافر را با دلایل مختلف زیارتی و گردشگری به سمت خود جلب می‌کند. این شهر با وجود اینکه جزء مهم‌ترین مقاصد زیارتی ایران به شمار می‌رود، از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری متنوعی هم برخوردار است.

بارزترین نمونه‌ بازدیدی در شهر مشهد، مربوط به پارک ملت مشهد است که در سفر به مشهد می‌توانید مورد بازدید قرار دهید. از این رو در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با جاذبه‌های مشهد در پارک ملت آن آشنا کنیم. همچنین شما می‌توانید برای خرید بلیط قطار به وب‌سایت مجموعه فدک وارد شوید تا از امکانات لوکس‌ترین قطار ایران بهره‌مند شوید.

معرفی پارک ملت؛ از جاهای دیدنی مشهد

پارک ملت مشهد از یک بوستان ۷۲ هکتاری تشکیل شده که از فضای سبز زیبایی برخوردار است. بد نیست بدانید که در این پارک زیبا، بیش از 35 هزار درخت قدیمی و چند ده ساله وجود دارند. اگر عکس پارک ملت مشهد را که به صورت هوایی گرفته شده باشد، مشاهده کنید، متوجه خواهید شد که این پارک چقدر بزرگ است.

به سبب محل قرارگیری پارک ملت مشهد، امکان دسترسی به آن از نقاط مختلف مطرح می‌شود. به گونه‌ای که افراد می‌توانند با انواع وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، مترو و یا تاکسی، به آن دسترسی پیدا کنند. این پارک در حاشیه بزرگراه وکیل‌آباد، ضلع شمال غربی تقاطع آزادی قرار گرفته است.

فاصله پارک ملت مشهد تا حرم امام رضا 12 کیلومتر است. در صورتی که قصد دارید از جاهای دیدنی مشهد بازدید کنید، پیشنهاد می‌کنیم که پارک ملت این شهر را نیز در لیست خود قرار دهید.

تاریخچه پارک ملت مشهد

در اوایل دهه 40 بود که ایده ساخت یک پارک بزرگ برای مشهد در ذهن مسئولان شکل گرفت. پروژه ساخت این پارک در ابتدا با کمک دو مهندس انگلیسی شروع شد، اما پس از مدتی مهندسان ایرانی روند ساخت را در دست گرفتند و این پارک بزرگ و زیبا را ساختند؛ در نهایت این پارک در سال 1343 افتتاح شد.

پس از سپری شدن چند سال و در سال 1351، بخش شهربازی به این پارک افزوده شد. بد نیست بدانید که در زمان ساخت، این پارک خارج از محوطه شهر مشهد بود. اما به مرور و به دلیل گسترش بافت شهری، اکنون این پارک در محدوده شهری قرار دارد.

انواع امکانات پارک ملت مشهد

با توجه به اینکه پارک ملت مشهد از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می‌رود، از انواع امکانات تفریحی و رفاهی برای بازدیدکنندگان برخوردار است. به گونه‌ای که می‌توان گفت وجود این امکانات از دلایل اصلی‌ جهت بازدید از بوستان ملت مشهد هستند. به همین دلیل در سفر به مشهد، توصیه می‌شود حتما پارک ملت مشهد را در لیست جاهای دیدنی این شهر قرار دهید. این امکانات شامل موارد زیر هستند:

بیشتر بخوانید: قیمت بلیط قطار تهران مشهد فدک

مجموعه ورزشی

از جمله امکانات پارک ملت مشهد می‌توان به زمین‌های ورزشی گوناگونی اشاره کرد که در این مجموعه وجود دارند. از جمله این زمین‌های ورزشی زمین چمن فوتبال، والیبال، بسکتبال و تنیس هستند. از طرفی هم باید گفت که بزرگ‌ترین استخر روباز مشهد با مساحت ۱۲۵۰ مترمربع در این بوستان قرار دارد.

در صورتی که قصد پیاده‌روی و یا انجام ورزش‌هایی چون دو دارید، محوطه دورتادور این بوستان می‌تواند بهترین گزینه برای پیمودن یک مسیر زیبا و طولانی باشد. از جمله امکانات قابل توجهی که در این مجموعه برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده، مربوط به بخش سرپوشیده‌ای است که برای ورزش بانوان در نظر گرفته شده. این قسمت از امکانات و تجهیزات ورزشی مختلفی برای بانوان برخوردار است.

شهربازی فعال در پارک ملت مشهد

شهربازی پارک ملت مشهد از دیگر امکاناتی است که سبب توجه هرچه بیشتر افراد نسبت به این پارک به عنوان یکی از جاذبه‌های مشهد شده است. با توجه به سال ساخت و تأسیس این شهربازی، باید گفت که این شهربازی به عنوان اولین شهربازی مشهد شناخته می‌شود.

تغییراتی که در طی سال‌ها در راستای تجهیزسازی این شهربازی صورت گرفته، سبب شده تا تجهیزات این شهربازی در میان انواع هیجان‌انگیز قرار بگیرد. به عنوان مثال چرخ‌وفلک موجود در این مجموعه، بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک خاورمیانه به شمار می‌رود که در هر دور خود ظرفیت ۴۵۰ نفر را داراست.

از آنجایی که شهربازی این مجموعه به تنهایی می‌تواند در لیست جاذبه‌های مشهد قرار گیرد، بخش‌های مختلف برای تفریحات هیجانی، خانوادگی و کودکان در آن لحاظ شده‌اند. به گونه‌ای که تجهیزات بازی و تفریحی در هر یک از این بخش‌ها، بسته به مخاطبان متفاوت هستند.
در صورتی که به دنبال هیجان هستید، اسکیت بورد، آکروجت فضایی، ترن هوایی، تاپ اسپین، کشتی دوقلو، تاب گردان، سورتمه، سالتو، فایربال، صندلی فضایی و حریم وحشت، می‌توانند گزینه‌های خوب و هیجان‌انگیزی برای شما باشند. شهربازی های مشهد را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر برشمرد.

شهربازی پارک ملت مشهد از بخش‌های متنوع و جذابی تشکیل شده است. بد نیست بدانید که این شهربازی یکی از کامل‌ترین شهربازی‌های ایران است و وسایل بازی متنوعی را در خود جای داده است. در این شهربازی شما می‌توانید به بازی‌های جذابی دسترسی داشته باشید. از مهم‌ترین وسایل بازی این پارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

پرواز در آسمان، تجربه لذت پرواز

پرواز در آسمان یک نوع تاب چرخشی است که می‌تواند 24 نفر را تا ارتفاع 24 متر بالا ببرد و با سرعت 9 دور در دقیقه آن‌ها را میان زمین و آسمان به دور خود بچرخاند.

اسکیت بورد غول آسا

شاید در ابتدا تصور کنید که با یک اسکیت بورد عادی سروکار دارید. اما باید بدانید که این اسکیت بورد بزرگ ظرفیت 16 نفر را دارد و آن‌ها را میان دو طرف ریل با سرعت 60 کیلومتر در ساعت جابه‌جا می‌کند.

ترن هوایی پارک ملت مشهد

ترن هوایی پارک ملت مشهد یکی دیگر از وسایل محبوب در این پارک است. ارتفاع این ترن هوایی 18 متر است و افراد در آن با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت به سمت پایین ریل‌ها حرکت می‌کنند. اگر به دنبال هیجان بالا هستید، پیشنهاد می‌کنیم که در پارک ملت مشهد ترن هوایی را انتخاب و 3 دقیقۀ جذاب را تجربه کنید.

صندلی فضایی، هیجان‌انگیزترین وسیلۀ بازی

صندلی فضایی را باید در میان هیجان‌انگیزترین وسایل بازی موجود در این پارک قرار داد. افراد با سوار شدن به این وسیلۀ بازی، به ارتفاع 13 متری برده می‌شوند و در آنجا به دور خود خواهند چرخید.

چرخ فلک پارک ملت، بزرگ‌ترین چرخ و فلک خاورمیانه

چرخ و فلک پارک ملت مشهد که 80 متر قطر دارد، بزرگ‌ترین چرخ و فلک خاورمیانه است و می‌توانید نام آن را در لیست 10 چرخ و فلک مرتفع دنیا مشاهده کنید. البته این اندازه بزرگ باعث شده تا سرعت چرخیدن این چرخ و فلک پایین باشد. اما این موضوع اصلاً قرار نیست شما را اذیت کند.

زیرا در این سرعت کم می‌توانید به راحتی تمام شهر مشهد را از بالا و با دقت مشاهده کنید. بد نیست بدانید که از بالای این چرخ و فلک می‌توانید حرم امام رضا را به شکلی زیبا مشاهده کنید و البته در صورت تمایل از آن عکس بگیرید.

سقوط آزاد، تجربه بالاترین هیجان

سقوط آزاد پارک ملت مشهد از آن دسته تفریحاتی است که هر کسی جرئت امتحان کردن آن را ندارد. شما باید از ارتفاع 20 متری به پایین بپرید و این تجربه‌ای نیست که هر فردی توان تحمل آن را داشته باشد. اما اگر آن را امتحان کنید، قطعاً تا آخر عمر این تجربه را به خاطر خواهید داشت.

پیست دوچرخه‌سواری، ورزش در محیطی جذاب

در صورتی که به دوچرخه سواری علاقه دارید، پارک ملت یکی از بهترین گزینه‌ها در مشهد برای تجربه این ورزش جذاب است. شما می‌توانید با کرایه کردن دوچرخه در محیط این پیست دور بزنید و لذت دوچرخه‌سواری را در فضایی زیبا تجربه کنید.

بیشتر بخوانید: بلیط قطار قزوین مشهد

تئاتر و سینما در پارک ملت

تئاتر و سینما پارک ملت مشهر که در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) قرار دارد، از دیگر امکانات سرگرمی‌ و تفریحی مهمس است که در پارک ملت مشهد در نظر گرفته شده است. در این مجموعه یک سینما و چند سالن تئاتر وجود دارد که نمایش‌های مختلف در روزهای به خصوص سال برگزار می‌شود و می‌تواند سفر به مشهد را برای افراد به یک سفر متفاوت و به‌ یادماندنی تبدیل کند.

در صورتی که قصد تهیه بلیط نمایش‌ها یا سینما را دارید، می‌توانید با انواع شیوه‌های حضوری و یا آنلاین اقدام به خرید بلیط نمایید.

حیات وحش پارک ملت مشهد

حیات وحش از نمونه مقاصد بازدیدی پرطرفداری است که همواره توجه مسافران را به خود جلب می‌کند. در پارک ملت مشهد محوطه به خصوصی جهت نگهداری از حیوانات در نظر گرفته شده که می‌تواند گزینه بازدیدی ایده‌آلی برای مسافران باشد. البته باید گفت که به دلیل محدودیت فضا، تعداد حیواناتی که این مجموعه نگهداری می‌شود چندان زیاد نیست. با این حال یکی از بهترین گزینه‌های بازدیدی برای کودکان به شمار می‌رود.

فودکورت پارک ملت مشهد

در میان امکانات رفاهی موجود در پارک ملت مشهد، وجود فودکورت و کافه می‌تواند از اهمیت بالایی برای بازدیدکنندگان برخوردار باشد. در این فودکورت رستوران‌هایی با انواع غذاهای ایرانی و خارجی وجود دارد که به شما در روند انتخاب گزینه‌های بیشتری را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بازار طلا مشهد

کتابخانه پارک ملت، فضایی برای مطالعه کتاب‌های متنوع

در پارک ملت مشهد، یک کتابخانۀ عمومی وجود دارد که فعالیت خود را در سال 1349 آغاز کرده است. در حال حاضر در کتابخانۀ عمومی شهید باهنر بیش از 77000 نسخه کتاب وجود دارد. البته در صورت تمایل به استفاده از این کتابخانه باید به ساعت کاری آن توجه داشته باشید.
این کتابخانه روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:30 صبح تا 7 شب میزبان شما خواهد بود. روزهای پنج شنبه ساعت کاری این کتابخانه از 7:30 صبح تا 1 ظهر است و در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی این کتابخانه باز نیست.

استخر پارک ملت مشهد، فضای تفریحی دیگر

یکی از بزرگ‌ترین استخرهای روباز مشهد به مساحت 1250 متر مربع در پارک ملت مشهد قرار دارد. این استخر می‌تواند در هر سانس میزبان 400 نفر باشد. این استخر امکانات مناسبی مانند آب گرم، ایستگاه تصفیه آب، رختکن، سرویس بهداشتی، دوش آب گرم و بسیاری موارد دیگر دارد و هر روز در 4 سانس متفاوت از علاقه‌مندان میزبانی می‌کند.

اورژانس پارک ملت مشهد؛ حافظ سلامت بازدیدکنندگان

در مجموعه پارک ملت مشهد، بخشی برای اورژانس در نظر گرفته شده است که می‌تواند خیال افراد را از بابت امنیت بازدید راحت کند. در نتیجه در صورت بروز هر گونه مشکل، امکان مراجعه فوری به اورژانس وجود خواهد داشت.

در حالت کلی می‌توان گفت که پارک ملت مشهد به سبب ارائه انواع گزینه‌های تفریحی و سرگرمی، توانسته به یکی از جاذبه‌های پربازدید در شهر مشهد تبدیل شود. خدمات و امکانات مختلفی که در این مجموعه برای مسافران در نظر گرفته شده، به شما فرصت تجربه یک سفر متفاوت در مشهد را می‌دهد. این پارک به سبب تنوع در امکانات تفریحی و سرگرمی‌ای که دارد، برای بازدیدکنندگان در سنین مختلف، به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها مطرح می‌شود. ازاین‌رو توصیه می‌کنیم در طول سفر خود به مشهد، بازدید از این مجموعه را از دست ندید.

پارکینگ پارک ملت مشهد، پارکینگ عمومی شهر

پارکینگ پارک ملت مشهد در ضلع شرقی این پارک در محلۀ آزاد شهر قرار دارد. برای رسیدن به این پارکینگ باید وارد بزرگراه آزادی شوید. این پارکینگ عمومی نزدیک برخی مراکز خرید مشهد نیز قرار دارد و در صورت تمایل می‌توانید خودروی خود را در این پارکینگ پارک و از این مراکز خرید بازدید کنید.

جمع بندی؛ کشف جاذبه‌های پارک ملت مشهد مرکز تفریحی و فرهنگی

پارک ملت مشهد، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های ایران، مجموعه‌ای متنوع از امکانات تفریحی و رفاهی را ارائه می‌دهد. این پارک شامل امکانات ورزشی، شهربازی، کتابخانه، بخش حیات وحش، سینما و فودکورت است، که امکان تجربه لحظات خوش را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

اصلاً در زمان احداث، پارک ملت در خارج از محدوده شهری مشهد قرار داشت، اما امروزه به عنصری جدایی‌ناپذیر از شهر تبدیل شده است. دسترسی به پارک با استفاده از مترو، تاکسی و اتوبوس آسان است. با تنها 12 کیلومتر فاصله از حرم امام رضا، پارک ملت مکانی ایده‌آل برای استراحت و تفریح پس از زیارت به شمار می‌رود.

درباره مجموعه فدک

مجموعه فدک، متشکل از کادر حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف خدمات‌رسانی است تا خدمات بی‌نظیر و کاملی را در اختیار مسافران خود قرار دهد. مجموعه قطارهای فدک، به عنوان اولین قطارهای پنج ستاره در ایران، از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز نمود و در این عرصه توانست، حداکثر کیفیت را به مسافران خود ارائه دهد. به طوری که یک سفر راحت، ایمن و لوکس را برای افراد به ارمغان می‌آورد.

کوپه‌های مدرن با طراحی ایرانی این قطارها، مجهز به تمامی موارد استراحتی، شامل بسته خواب ضدعفونی شده، تلویزیون حاوی انواع فیلم و آهنگ به همراه تخت‌هایی عالی برای استراحت در طول سفر است. با توجه به آنچه تا کنون گفته شد، می‌توان دریافت که این مجموعه بهترین انتخاب ممکن برای یک سفر به یاد ماندنی در ایران خواهد بود.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x