تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

باغ نادری مشهد

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

باغ نادری مشهد

باغ نادری مشهد

در میان انواع مکان‌های گردشگری و توریستی مشهد، باغ نادری مشهد در میان زیباترین گزینه‌های گردشگری و دیدنی قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه شهر مشهد سالانه توجه گردشگران متعددی را از سراسر کشور به سمت خود جلب می‌کند، اطلاع از جاهای دیدنی و بازدیدی این شهر می‌تواند به جذابیت سفر شما کمک کند. از این رو اگر شما هم قصر سفر به مشهد با قطارهای پنج ستاره فدک را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا با باغ نادری مشهد آشنایی بیشتری پیدا کنید.

 

معرفی باغ نادری مشهد

همانطور که از نام باغ نادری مشهد پیداست، این باغ به نام نادرشاه افشار ساخته شده و به عنوان آرامگاه نادرشاه، نشانه‌ای از قدردانی برای زحمات این پادشاه است. از این رو می‌توان دریافت که باغ نادری از جمله آثار تاریخی است که قدمت آثار موجود در موزه آن به پیش از اسلام می‌رسد‌. به همین دلیل در میان گزینه‌های قابل توجه برای توریست های علاقه‌مند به جاذبه‌های تاریخی قرار می‌گیرد.

با توجه به آثار تاریخی‌ که در این باغ وجود دارد، از آن تحت عنوان باغ موزه نادری هم یاد می‌شود. البته باید گفت علت اصلی این موضوع وجود موزه نادری در این مجموعه است که آثار مربوط به دوره افشاری در آن قرار نگهداری می شود و به جذابیت‌های این مکان افزوده است. بازدید از آرامگاه نادرشاه افشار در این مجموعه به دلیل معماری‌ ویژه ای که دارد، با بازخورد مثبتی همراه بوده و امروزه توجه اغلب افرادی که سفر به مشهد را جهت زیارت و گردش انتخاب می‌کنند، به خود جلب می‌کند.

 

مجسمه نادرشاه

از جمله اصلی‌ترین مولفه‌هایی که در معرفی باغ نادری مشهد موثر بوده، مربوط به مجسمه برنزی از نادرشاه است که سوار بر اسب در جلوی سربازان قرار دارد. این مجسمه توسط ابوالحسن صدیقی در ایتالیا ساخته شده و به نمادی برای مجموعه باغ نادری مشهد تبدیل شد است.

نکته مهم و قابل توجهی که در رابطه با مجسمه مورد بحث مطرح می‌شود، مربوط به داستان پشت آن است. در واقع باید گفت که نادرشاه از جمله معدود پادشاهانی است که کاخی نداشته و همواره در پی جنگاوری بوده‌ است. به همین دلیل در ساخت مجسمه وی به جای به کارگیری المان‌هایی چون تخت پادشاهی و خدمتکاران، از اسب و یاران جنگجوی وی بهره گرفته شده است.

مجسمه نادرشاه افشار
مجسمه نادرشاه افشار

 

معماری باغ نادری مشهد

علاوه بر بحث تاریخی‌ای که در رابطه با باغ نادری مشهد مطرح می‌شود، مسئله مهم و اثرگذار دیگر در این مجموعه، مربوط به معماری آرامگاه نادرشاه افشار است. نادرشاه در طول حیات خود بنای ساخت آرامگاهی شبیه به تاج محل را داشته که ناتمام باقی مانده؛ اما بعدها توسط قوام‌السلطنه، بنای دیگری برای این پادشاه ساخته شد تا اینکه امروز باغ نادری مشهد به آنچه هم‌اکنون هست، تبدیل شده است.

معمار این بنا هوشنگ سیحون بوده که یکی از معماران معاصر و هنرمندی است که آثار زیبایی را طراحی نموده است. در بخش‌های مختلف این باغ، آثار زیبایی وجود دارد که هر کدام زیبایی‌های متفاوتی از آن را به نمایش می‌کشند. از مهم‌ترین خصوصیاتی که در رابطه با باغ نادری مشهد مطرح می‌شود، مربوط به آرامشی است که این مکان دارد. در واقع وجود این آرامش کاملا با جنگاوری‌ها و کشورگشایی‌هایی که نادرشاه افشار صورت داده، در تضاد است. از این رو در سفر به مشهد، نباید بازدید از این مکان تاریخی و مهم را از قلم بی‌اندازید.

باغ موزه نادری مشهد
باغ موزه نادری مشهد

 

موزه نادری مشهد

موزه نادری در باغ نادری مشهد قرار دارد که وجود آن از جمله دلایل مهمی است که بسیاری از توریستان و علاقه‌مندان به تاریخ، جهت بازدید به این مکان مراجعه می‌کنند. در واقع باید گفت باغ نادری مشهد پس از حرم امام رضا(ع)، دیگر گزینه پربازدیدی است که توجه عموم افراد را در سفر به مشهد به خود جلب می‌کند.

در خصوص موزه نادری باید گفت در این موزه اغلب جنگ‌افزارهای مربوط به دوره افشاری وجود دارند که شامل موارد گوناگونی چون سلاح‌های گرم و سرد ایرانی بوده که هر کدام در نوع خود بهترین هستند. البته باید افزود که علاوه بر این ابزار جنگی، لباس‌های قدیمی و نظامی مانند پوشش‌های نظامی دوره افشار هم در این مجموعه قرار دارند. در حالت کلی معماری خاصی که در این مجموعه به کار گرفته شده، خود از دیگر عوامل بازدید آن است. لازم به ذکر است که امکان عکس‌برداری در قسمت‌های مختلف باغ نادری مشهد وجود دارد و افراد در صورت عدم استفاده از سه پایه دوربین، مجاز به عکاسی هستند.

موزه باغ نادری
موزه باغ نادری

 

آدرس و ساعات کار باغ موزه نادری

در صورتی که شما هم به بازدید از موزه و اماکن تاریخی علاقه دارید، بازدید از باغ نادری مشهد در سفر به مشهد با قطارهای پنج ستاره فدک، می‌تواند گزینه فوق‌العاده‌ای باشد تا از سفر خود حداکثر بهره ممکن را ببرید. آدرس باغ نادری مشهد، خیابان شیرازی، ضلع شمال غربی چهارراه شهدا، باغ نادری، خیابان شیرازی بوده که 990 متر با حرم فاصله دارد.

در نتیجه دسترسی به آن چندان سخت نخواهد بود و افراد می‌توانند به راحتی و تنها با 10 دقیقه پیاده روی از این مجموعه دیدن کنند. در مورد زمان بازدید هم باید گفت که امکان بازدید از این مجموعه در فصول بهار و تابستان، از ساعت 7:30 الی 20:00 و در فصول پاییز و زمستان، از ساعت 7:30 الی 17:00 وجود دارد.

آرامگاه نادرشاه افشار
آرامگاه نادرشاه افشار

 

مجموعه فدک

مجموعه فدک، متشکل از کادر حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف خدمات رسانی است تا خدمات بی‌نظیر و کاملی را در اختیار مسافران خود قرار دهد. مجموعه قطارهای فدک، به عنوان اولین قطارهای پنج ستاره در ایران، از سال 1394 فعالیت خود را آغاز نمود و در این عرصه توانست، حداکثر کیفیت را به مسافران خود ارائه دهد. به طوری که یک سفر راحت، ایمن و لوکس را برای افراد به ارمغان می‌آورد. کوپه‌های مدرن با طراحی ایرانی این قطارها، مجهز به تمامی موارد استراحتی، شامل بسته خواب ضدعفونی شده، تلویزیون حاوی انواع فیلم و آهنگ به همراه تخت‌هایی عالی برای استراحت در طول سفر است. با توجه به آنچه تا کنون گفته شد، می‌توان دریافت که این مجموعه بهترین انتخاب ممکن برای یک سفر به یاد ماندنی در ایران خواهد بود.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

  • قابلیت حرکت با سرعت حداکثر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • تعبیه عایق صوتی مناسب جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تعبیه عایق حرارتی مناسب  برای حفظ دمای مطلوب کوپه ها و آسایش مسافران
  • طراحی تزئینات داخلی لوکس و مدرن به منظور جریان هوای تازه در واگن و ایجاد آسایش هر چه بیشتر مسافران
  • قابلیت تنظیم دمای فضای داخل کوپه به صورت مجزا از ۲۲ تا ۲۶ درجه در تابستان و زمستان
  • قابلیت تنظیم روشنایی در داخل کوپه و استفاده از چراغ های اختصاصی برای هر تخت
  • تعبیه پریز برق داخل کوپه ها برای استفاده مسافران
  • سامانه ی صوتی و تصویری بسیار متنوع و کامل با امکان انتخاب و نمایش مجموعه ای از فیلم ها و موسیقی های روز
  • امکان استفاده مجزا هر یک از مسافران از سامانه صوتی و تصویری بدون تداخل با دیگران
  • امکان مشاهده مسیر سفر و موقعیت لحظه ای در مسیر یاب سامانه صوتی و تصویری
  • طراحی تخت هایی بزرگتر از تخت های قطارهای مشابه (۶۰۰×۱۷۶۰)
  • ارائه ملزومات خواب به تعداد مسافران
  • سرو غذاهای متنوع داخلی و خارجی مطابق با ذائقه و سلیقه ایرانی
  • سرو نوشیدنی و میان وعده در طول سفر
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وکیوم
  • ارائه خدمات توسط مهمانداران حرفه ای و آموزش دیده

شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار تهران مشهد رفت و برگشت از خدمات قطار فدک استفاده کنید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است.

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده ای برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند و می توانند به راحتی استراحت کنند.

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x