تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

چرا با قطار سفر کنیم؟

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

سفر با هر وسیله‌ای از جمله قطار مزایا و معایب خود را دارد. امروزه، به دلیل پیشرفت فناوری و امنیت بالای قطارهای مدرن مسافربری، هر روزه بر تعداد افرادی که می‌خواهند با قطار سفر کنند، افزوده می‌شود. اکثر ما در طول سال، سفرهایی به شهرهای مختلف ایران و یا کشورهای دیگر داشته و بیشتر از هر چیزی به این مسئله فکر می‌کنیم که با چه وسیله‌ای به مسافرت برویم که هم به‌صرفه، راحت و ایمن بوده و هم بیشترین مزیت‌ها را داشته باشد.

در ادامه‌ قصد داریم که شما را با مزایای سفر با انواع قطار از جمله قطار فدک بیشتر آشنا کنیم.

مزایای سفر با قطار عبارتند از:

  • بهره بردن از زمان و دیدن مناظر

  • مقرون ‌به ‌صرفه ‌بودن

  • دوستدار محیط زیست

  • خانواده محور بودن

  • امنیت بالا

  • محیط بدون استرس و راحت

بهره بردن از زمان و دیدن مناظر

وقتی که به جای اتومبیل و دیگر وسایل نقلیه‌ی چرخ‌دار با یک قطار با کیفیت به مسافرت می‌روید، فرصت انجام کار یا کارهای مختلفی را دارید. برای مثال، هنگام سفر با قطار فدک راه‌های مختلفی برای گذراندن بهینه‌ی وقت خود تا مقصد دارید. در قطار می‌توانید با افراد مختلفی آشنا و دوست شوید و با آن‌ها به صحبت و گفتگو بپردازید. به دلیل راحتی سفر با قطار فدک، مردم می‌توانند وقت خود را با نشستن و خواندن یک کتاب و یا یک مجله و روزنامه، گوش دادن به موسیقی و یا تماشای یک فیلم، برنامه‌ریزی برای جلسات بعدی شرکت خود و یا فقط چرت زدن بگذرانند. علاوه‌ بر این، برخلاف هواپیما، شما می‌توانید مناظر زیبای حومه‌ی شهرها را تماشا کنید و از آن لذت ببرید. در نهایت، در طول سفر، می‌توانید با هم‌نشینی و گفتگو با خانواده و یا دوستان خود ساعات خوشی را برای خود رقم بزنید.

مقرون ‌به‌ صرفه بودن

قیمت بلیط قطار اغلب ارزان‌تر از بلیط خطوط هوایی است. همچنین قیمت بلیط قطار نسبت به سفر با ماشین شخصی و امکاناتی که دارد کارآمدتر و مقرون‌ به ‌صرفه‌تر است چرا که قطار به‌ طور معمول سرعتی سریع‌تر داشته و ترافیکی وجود ندارد. برای مثال، قیمت بلیط قطار لوکس فدک نیز در مقایسه با امکانات و خدماتی که ارائه می‌شود، مناسب است. در نتیجه، برای مسافرینی که به دنبال صرفه‌جویی در بودجه و راه‌حلی اقتصادی هستند سفر با قطار یک گزینه‌ی بسیار مناسب است.

وسیله حمل‌ و  نقل سازگار با محیط زیست

وسایل حمل‌ و نقل عمومی مانند قطار می‌تواند تأثیر مثبتی بر محیط ‌زیست داشته باشد. اگر با بوم‌شناسی آشنا باشید، قطعاً می‌دانید که این مسئله بسیار مهم است. به‌ عنوان مثال، با انتخاب سفر با قطار فدک شما می‌توانید به کاهش انتشار کربن کمک کنید. انتخاب سفر با قطار نیز بدان معنی است که شما به کاهش ترافیک خودروها در جاده‌ها و در نتیجه آلودگی کمتر هوا و سلامتی خود کمک می‌کنید. بنابراین، اگر دوستدار محیط زیست هستید سفر با قطار گزینه‌ خوبی برای شماست.

خانواده محور بودن قطار فدک

سفر با قطار یک گزینه مناسب و تجربه‌ای لذت‌بخش برای خانواده‌های دارای فرزند است که به مسافرت با این وسیله حمل ‌و نقل علاقه‌مند هستند. افراد خانواده می‌توانند یک کوپه را انتخاب کرده و در کنار یکدیگر تا رسیدن به مقصد لحظات خوشی را بگذرانند. مراقبت از کودکان هنگام سفر با انواع قطار نسبت به ماشین یا هواپیما راحت‌تر است که این هم یکی دیگر از مزایای قطار نسبت به هنگام انتخاب یک سفر هوایی یا اتومبیل است.

امنیت بالای سفر با قطار

به دلیل پیشرفت فناوری، ایمنی قطار ایران و خطوط ریلی سال به سال بهبود می‌یابد. در نتیجه این امر، امنیت حمل ‌و نقل مسافر با انواع قطار بیشتر و بیشتر می‌شود. با بهبود خطوط ریلی، برخورد با سایر قطارها، واژگون شدن، کنار جاده‌ها توقف کردن و بسیاری اتفاقات ناخوشایند دیگر کمتر رخ می‌دهد و ضریب امنیت سفر بالا می‌رود. با توجه به اینکه حجم تصادفات و تلفات جاده‌ای در کشور نیز فراوان است، گرایش به سفر با قطار نیز به علت امنیت بالاتری که دارد بیشتر شده است.

محیط بدون استرس و راحت

صندلی و کوپه‌های خصوصی معمولاً بزرگ‌تر و راحت‌تر از صندلی‌های کوچک ماشین و هواپیما هستند. آزادانه و راحت می‌توانید در کوپه جابه‌جا شوید. در بسیاری از قطارهای مدرن، شما می‌توانید صندلی را به حالت افقی خم کنید. محیط قطار جوش ‌و خروش و تلاطمی که در هواپیما تجربه می‌کنید، ندارد. در نتیجه، استرس کمتری دارید و از یک سفر با قطار ایمن و راحت بهره‌مند می‌شوید.

موارد بالا از جمله ویژگی‌ها و مزایای اصلی سفر با قطار است. انواع قطار ایران در کلاس‌ها و با کیفیت‌های مختلف وجود دارد. با خرید بلیط قطار با کیفیت می‌توانید از مزایای بیشتری از این وسیله حمل و نقل برخوردار شوید و سفری خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی داشته باشید.

اگر قصد سفر خانوادگی به شیراز، مشهد یا جاهای دیگر را دارید، تنها کافیست، به صورت اینترنتی اقدام به خرید بلیط قطار فدک برای خود و خانواده نمایید و از خدمات مناسب این قطار مسافربری با کیفیت بهره ببرید و سفری ایمن و راحت داشته باشید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رها
رها
5 سال قبل

سلام
این مزایا که گفتین درست ولی اولا تو سفر شبانه مناظری دیده نمیشه و بیشتر قطارهای فدک هم شب حرکت میکنن. به لحاظ مقرون به صرفگی هم بلیط قطارهای فدک گران و در حد بلیط هواپیماست پس ارزان نیست.
بعد هم محیط داخلی قطارهای ایرانی اصلا قابل مقایسه با قطارهای مدرن اروپایی نیست شما عکس یک قطار خارجی با اون ویو و منظره اروپایی رو زدید تو سایت تا مردم رو ترقیب کنید اگه راست میگید عکس از داخل کوپه قطار با اون پنجره های کو چیک و دلگیر با یه مسافر شاد و خندون ☺ بذارید .
از همه اینا گذشته کلا سرویس های بهداشتی قطارهای ایرانی خیلی کثیفند با فشار آب کم و اینکه سرویس بانوان و آقایان جدا نیست چرا؟؟

نوشته های مرتبط

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x