تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

جاذبه های گردشگری خرم آباد

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

ما قصد داریم در این مقاله شما مخاطبان محترم را با شهر خرم آباد و جاذبه های گردشگری خرم آباد آشنا کنیم و به بررسی آن ها بپردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم که حتما مقاله ما را دنبال کنید.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

سوالاتی که در این مقاله قرار است به آن بپردازیم به شرح زیر می باشد:

  • خرم آباد چگونه شهری است؟
  • جاذبه های گردشگری شهر خرم آباد کدام است؟

[/stextbox]

 

خرم آباد چگونه شهری است؟

خرم آباد به عنوان یکی از شهرهای بزرگ کشور ایران به حساب می آید. این شهر جزء شهرهایی می باشد که لر نشینان زیادی در آن زندگی می کنند. شهر خرم آباد مرکز استان لرستان شناخته شده است.

خوب است که بدانید شهر خرم آباد با توجه به آب و هوایی که دارد در هر فصلی از سال مسافران و توریستان زیادی را می پذیرد چرا که این شهر علاوه بر آب و هوای معتدلی که دارد از جاهای گردشگری زیادی شکل گرفته است به همین دلیل گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

شهر خرم آباد با توجه به جمعیت زیادی که دارد توانسته است اقوام مختلفی با دین و مذهب های متفاوتی را در خود جای دهد. به همین دلیل اقوام زیادی در این شهر مشغول به زندگی کردن هستند. در ادامه برای آشنایی بیشتر شما مخاطبان با شهر خرم آباد جاهای دیدنی و گردشگری آن را شرح می دهیم.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]فدک، برترین قطار مسافربری بر اساس ارزیابی راه آهن ج.ا.ا در سال 1397[/stextbox]

جاذبه های گردشگری شهر خرم آباد کدام است؟

در پاسخ به سوال مطرح شده می توان گفت شهر خرم آباد یکی از شهرهای دیدنی کشور به حساب می آید که مکان های گردشگری زیادی را در خود جای داده است، این جاذبه ها شامل : قلعه فلک الافلاک، بقعه بابا طاهر، مخمل کوه، دریاچه کیو، گرداب سنگی، بام خرم آباد، آبشار نوژیان، آبشار گریت، مناره آجری، سنگ نبشته خرم آباد، حمام گپ خرم آباد،  آسیاب گبری و… در ادامه برخی از این جاذبه ها را شرح می دهیم:

قلعه فلک الافلاک :

یکی از جاهای دیدنی شهر خرم آباد مربوط به قلعه فلک الافلاک می شود. این قلعه در زمان قدیم ایجاد شده است. پس از گذشت سالیان دراز در سال 1349به عنوان آثار ملی به ثبت رسید. این آثار را بعد از مدت ها به عنوان یک موزه با اثرهای گران بهایی شناخته شد. معماری این قلعه به گونه ای می باشد که حدود 5/22 متر ارتفاع دارد. مصالح بکار رفته شده در این قلعه از سنگ، آجرهای قرمز، خشت، گچ و آهک است.

قلعه فلک الافلاک :
قلعه فلک الافلاک :

اگر بخواهیم ویژگی های کلی این قلعه را بازگو کنیم می توانیم بگوییم که درون قلعه دو حیاط بزرگ وجود دارد که هر کدام از آن ها مربوط به بخش خاصی از قلعه می شود در این حیاط ها تالار های بزرگی شکل گرفته است که براساس معماری های خاصی آن ها را به موزه های دیدنی تبدیل کرده اند. در نزدیکی های این قلعه جاهای دیدنی دیگری همچون مناره های آجری وسنگ نبشته قرار گرفته است. بطورکلی پیشنهاد می کنیم در هنگام سفر به این شهر حتما این قلعه را همراه با جاهای دیدنی دیگر مشاهده کنید. آدرس : ( خرم آباد – خیابان امام خمینی – دوازده برجی)

پل شاپوری شکسته :

این پل در زمان طراحی قلعه فلک الافلاک و دردوره شاپور اول ایجاد شده است. پل شاپوری به عنوان بزرگ ترین پل سنگی شناخته شده است که حدود330 متر طول دارد. از این پل در زمان های گذشته برای عبور کاروان ها استفاده شده است. آدرس : ( ضلع جنوبی قلعه فلک الافلاک – جنوب شهر خرم آباد)

دریاچه کیو :

یکی دیگر از جاهای دیدنی شهر خرم آباد مربوط به دریاچه ای می شود که در مرکز شهر قرار گرفته است. این دریاچه جزء دریاچه های طبیعی شهر خرم آباد شناخته شده است. براساس نتایج به دست آمده گفته شده است که مساحت دریاچه کیو بطور تقریبی 7 هکتار می باشد که حدود 3 تا 7 متر عمق دارد. آدرس : ( خرم آباد – بلوار جام جم)

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک:

  • راهنمای مسیر در بخش بیرونی واگن
  • پنل های نمایش اطلاعات مسافرین در بخش سرکلگی و ورودی کوپه ها
  • سامانه ی دوربین مداربسته cctv در فضاهای عمومی
  • عایق های صوتی و حرارتی جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر

[/stextbox]

گرداب سنگی :

این گرداب به عنوان یکی از آثارهای تاریخی شهر خرم آباد به حساب می آید که گردشگران زیادی را امروزه به خود جذب کرده است. از این گرداب برای ذخیره کردن آب مورد استفاده قرار می گیرد. ساخت گرداب های سنگی مربوط به زمان ساسانیان می شود به همین دلیل این جزء یکی از آثارهای قدیمی شهر خرم آباد شناخته شده است. آدرس : ( خرم آباد _ میدان تختی _ ابتدا خیابان 17 شهریور)

حمام گپ خرم آباد :

حمام های زیادی در شهرهای مختلفی وجود دارد که مربوط به دوره های چندین سال قبل می شود. یکی از این حمام ها مربوط به حمام گپ خرم آباد می شود که جزء حمام های عمومی به حساب می آید. امروزه این حمام به عنوان یکی از جاهای گردشگری شناخته شده است. حمام گپ خرم آباد حدود 709 متر مربع می باشد که بخش های مختلفی را در برمی گیرد برای تماشای این حمام توصیه می کنیم که حتما به شهر خرم آباد سفر کنید. آدرس : ( خرم آباد _ خیابان جافظ _ میدان بزرگ)

نتیجه گیری

با توجه به مطالب گفته شده می توانیم پی ببریم که شهر خرم آباد از شهرهای دیدنی کشور بشمار می آید که از جاذبه های گردشگری زیادی برخوردار می باشد در نهایت این شهر گردشگران زیادی را توانسته است هرساله به خود جذب کند.

(ما دراین مقاله توانستیم فقط بخشی از جاذبه های گردشگری شهر خرم آباد را برای شما مخاطبان شرح دهیم. امید واریم از این مقاله اطلاعات کافی و سودمندی را کسب کرده باشید)

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x