تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

جاذبه های گردشگری شرق ایران

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

در مقاله امروز می خواهیم موضوع جاذبه های گردشگری شرق ایران را مورد بررسی قرار دهیم:

ایران کشورپهناوری است که از لحاظ جغرافیایی، اقلیمی، زیستی، نژاد وقومیت دارای تنوع فراوانی است.همین مسئله سبب شده است که هربخش ایران مناطق گردشگری کاملا متمایزی نسبت به سایر نقاط داشته باشد.به همین دلیل سعی داریم که شما را با جاذبه های گردشگری شرق ایران بیشتر آشنا کنیم.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در این مقاله به سوالات زیرپاسخ داده می شود:

  • چرا به شرق ایران سفرکنیم؟
  • جاذبه های گردشگری شرق ایران کدامند؟
  • شهرلی لی پوت کجاست؟
  • چگونه به ماسوله خراسان برویم؟

[/stextbox]

 

چرا به شرق ایران سفر کنیم؟

همیشه زمانی که تصمیم می گیریم به سفر برویم، اولین تصویری که در ذهن ما می آید یک مکان سرسبزوخوش آب وهوا درکنار رود یا درچه ای پرآب است. اما باید توجه کرد که همیشه زیبایی ها به سرسبزی و رود و .. منتهی نمی شود .

یک منطقه کویری، یک دشت بزرگ که به هرطرف می نگری جز تپه های صیقل خورده خاکی منظره ای دیگر نمیبینی وفضایی که مملو از سکوت وآرامش است ، با شب های پرستاره ،نظر هر انسانی  را به خود جلب میکند که گرما وخستگی وتشنگی راه را به جان بخرد وچند روزی از فضای پرتنش شهر وزندگی اجتماعی به دور باشدوازاین مناطق بکر وزیبا لذت ببرد. شرق ایران با  خصوصیاتی که بیان شد جزیکی از مناطق محبوب گردشگری وکویر گردی محسوب می شودوهرساله مسافران زیادی به این مناطق سفرمی کنند.

جاذبه های گردشگری شرق ایران کدامند؟

کویر لوت

کویر لوت بیابانی است که طرفداران زیادی دارد وگردشگران متعددی هرساله از این کویر دیدن میکنند.کویر لوت تنها اثرطبیعی ایران است که درمیراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

کویر لوت
کویر لوت

مسجد عتیق تربت جام

در ساخت این بنا ازسبک شبستانی گنبد دار استفاده شده است.این مسجد دارای پنج وراق می باشد که وراق های محوری آن نسبت به سایر وراق ها پهن تر است.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]برای میزبانی شما آموزش دیده ایم[/stextbox]

شهر تاریخی فریمان

از برجسته ترین جاذبه های تاریخی این شهر می توان به بند تاریخی فریمان اشاره کرد.این بند در ۱۰ کیلومتری شهرقرار داردو قدمت آن به دوران صفویه برمی گردد.

برج واقع از دیگر بناهای تاریخی فریمان است که درفاصله کمی از بند فریمان ،در ضلع شمال شرقی سد روی تپه هایی بنا شده است.برج واقع دارای ساختاری گرد وانگشتری است ویادآور فانوس های دریایی در ذهن می باشد که در دوره پهلوی اول ساخته شده است. این برج جهت امر نگهبانی بنا شد اما کاربرد واقعی آن در تولید برق وپمپاژ آب جهت آبیاری زمین های اطراف برج می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک:

  • تزئینات داخلی لوکس و مدرنبه منظور جریان هوای تازه در واگن به منظور ایجاد شرایط آسایش مسافران
  • سامانه روشنایی و نورپردازی ویژه
  • تخت های بزرگتر از اندازه استاندارد (۶۰۰*۱۷۶۰)

[/stextbox]

مشهد

این کلان شهر مرکزاستان خراسان رضوی می باشد.این شهر درگذشته روستای به نام سنابادنوغان بوده ودر نزدیکی شهر توس قرار داشته اما به برکت وجود امام رضا(ع) به شهری حول محور حرم امام هشتم شیعیان تبدیل شد ومشهد نام گرفت وسالانه مسافران زیادی ازسراسرایران وجهان برای زیارت حرم رضوی به این شهر سفرمی کنند. درزمان حکومت افشاریان شهر مشهد به عنوان پایتخت ایران انتخاب شد.

روستای پاژمشهد

کلمه پازیاپاژ دراصطلاح به خلعتی می گویند که شخص دارای مقام ومنزلت به شخصی هم تراز خود می دهد. این روستا در۱۵کیلوتری شمال شرقی مشهد در کنار جاده ی کلات قراردارد. آبشارمعروف آبگرم درنزدیکی جاده کلات قراردارد.این آبشارارتفاعی حدود۲۰ متر داردودمای آب آن حدود ۳۰درجه سانتی گراد است.

درنزدیکی این آبشار کاروانسراهایی بنا شده اند که مربوط به دوره صفویه می باشد.روستای پاژزادگاه بزرگانی همچون حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعرمشهور ایرانی می باشد.

شهرلی لی پوت کجاست؟

روستای ماخونیک در شمال لوت واقع شده است.

این روستا با مردمانی کوتاه قامت به شهر لی لی پوت مشهوراست.سبک زندگی مردم شهرلی لی پوت متفاوت است آنها اعتقادات خاصی دارند .به عنوان مثال به شکار نمی روند،گوشت نمیخورند.چای نمی نوشندوسیگار نمی کشندومعتقد بودند این اعمال گناهانی نابخشودنی هستند.

چگونه به ماسوله خراسان برویم؟

باحرکت ازمشهد به سمت طرقبه به روستای کنگ می رسیم که به ماسوله خراسان شهرت یافته است.این روستا از مشهد۲۹کیلومتروازطرقبه ۱۹کیلومترفاصله دارد و دارای معماری پلکانی است.روستای کنگ به علت شرایط آب وهوایی وطبیعتش وهمچنین سبک پلکانی اش بسیار به شهرماسوله شبیه است.وجود بناهای قدیمی مانندمسجد،تکیه ورباط شاه عباسی وقبرستان قدیمی بیانگر قدمت کهن این روستا می باشد وگردشگران فراوانی را به سمت خود جذب می کند .

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x