تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

جاذبه های گردشگری شمال ایران

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

در این مقاله میخواهیم اطلاعات مفیدی در مورد جاذبه های گدشگری شمال ایران در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهیم.

شمال ایران از مهمترین مناطق توریستی است وجاذبه های گردشگری فراوانی دارد.همیشه مسافران زیادی مخصوصا در فصل بهار وتابستان شمال ایران را برای مسافرت انتخاب میکنند. وجود جنگل و دریا، رودهای خروشان، گل ها و درختان سربه فلک کشیده،طبیعت بکر وبی نظیر شمال ،آرامشی محض ونیرویی نشاط بخش به هر ببیننده ای می دهد.

معمولا راه های منتهی به استان های گیلان ومازندران پرترافیک است اما با این وجود مردم حاضرند ساعت ها ترافیک را تحمل کنند تا چندروزی را در بهشت ایران زمین سپری کنند واز زندگی پرهیاهوی شهری فاصله بگیرند .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

درادامه به سوالات مطرح شده در این قسمت پاسخ می دهیم.

  • جاذبه های گردشگری شمال ایران کدامند؟
  • دهکده ی جهان نما کجاست؟
  • هزارجریب کجاست؟

 

[/stextbox]

جاذبه های گردشگری شمال ایران کدامند؟

خانه میرزا کوچک خان جنگلی

خانه میرزا کوچک خان جنگلی پس ازسالها سرانجام در سال ۱۳۸۲مورد مرمت وبازسازی قرار گرفت ودارای بخش های مختلفی مانند کتابخانه،مرکز اسناد، تندیس وموزه میرزا کوچک خان جنگلی است.

 

امام زاده هاشم

این بنا در ۳۰ کیلومتری جاده رشت_تهران قراردارد. امام زاده هاشم که بعدازجنگ جهانی اول به دلیل مبارزات میرزا ویارانش آسیب های زیادی دیده بود توسط شاهزاده منوچهرخان حاکم آن دوره گیلان بازسازی شد اما در جریان زلزله سال ۱۳۶۹ مجددا خسارات زیادی دید که امروزه به طور کامل مرمت وبازسازی شده وبه مکانی زیارتی تفریحی برای مسافران تبدیل گردیده است.

 

عمارت کلاه فرنگی

عمارت کلاه فرنگی در پارک شهر رشت قرار دارد.بنای عمارت کلاه فرنگی وباغ محتشم مربوط به زمان محمدصادق خان اکبرسردارمحتشم است.عمارت کلاه فرنگی عمارتی چند ضلعی است ودارای سبک معماری بی نظیری است طوری که ساختمان عمارت از بیرون سه طبقه به چشم می آید ،این در حالی است که داخل ساختمان چهار طبقه می باشد.امروزه در این بنا انواع هنرهای سنتی آموزش داده می شود وزیر نظر سازمان میراث فرهنگی گیلان قرار دارد.

 

تله کابین لاهیجان

تله کابین بام سبز در شهر لاهیجان قراردارد.این تله کابین ازجنگل ودشت های بی نظیری عبور می کندومناظرزیبایی را به تصویرمی کشد.

 

جواهر دشت

منطقه زیبا جواهردشت در ۲۶کیلومتری محله سیاهکلرود در شهرستان رودسر قرار دارد.طبیعت بکر،آب وهوای بی نظیر،دشت های پراز گل وسرسبزو آرامش وسکوت محض دشت ،سبب شده است که جواهر دشت سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کند.

 

پارک ملی ساری

 

پارک تفریحی وتوریستی ساری کناررود تجن قرار گرفته است.این مجموعه دارای دریاچه و فضای سبز وسیع می تواند مکان مناسبی برای اسکان مسافران در فصل های بهار وتابستان باشد.

 

دریاچه خزر

دریاچه خزر درشمال ایران قرار دارد واز بزرگترین دریاچه های جهان محسوب می شود.این دریاچه در همسایگی کشورهای روسیه ،ترکمنستان وقزاقستان

،آذربایجان  قرار دارد.

دریاچه خزر
دریاچه خزر

غارآبی دانیال

غارآبی دانیال دومین غاررودخانه ای ایران است که درنزدیکی روستای دانیال و ۵کیلومتری متل قو در استان مازندران واقع شده است.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه با ما همراه شوید با معرفی برخی از ویژگی های قطارهای فدک:

✅  استفاده از ظروف چینی

✅  سرو عصرانه یا صبحانه با توجه به ساعت حرکت قطار

✅  سرو پیش غذا، غذای اصلی و دسر

✅  سرو نوشیدنی گرم بعد از غذا بصورت نامحدود

[/stextbox]

آلاشت

روستای آلاشت در مازندران قراردارد.آلاشت منطقه ای سرسبزومرتفع است که طبیعت آن ترکیبی از ابروآفتاب وجنگل است طوری که حین قدم زدن درآنجا حضورابرهارا می توان حس کرد.شغل اصلی مردم این روستا دامپروری است .آلاشت قدمتی ۳۰۰ ساله دارد.

 

  • پارک جنگلی قرن آباد
  • باغ گلبن
  • دریاچه چورت
  • پارک نیلوفرآبی
  • چشمه های باداب سورت
  • استخر لاهیجان
  • آبشار شیطان کوه
  • دیوارتاریخی گرگان
  • روستای برنت
  • ماسوله
  • و …

 

دهکده ی جهان نما کجاست؟

اگر می خواهید تصویری از بهشت واقعی را ببینید واز طبیعت بکر ودست نخورده لذت ببرید،حتما باید به دهکده جهان نما سر بزنید وبا این منطقه بی نظیر وزیبا از نزدیک آشنا شوید.دهکده جهان نما دراستان گلستان قرار دارد.نیمه اول سال بهترین فرصت برای دیدن این مکان گردشگری است .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]هر واگن قطارهای فدک یک نیم کوپه ی مخصوص مهماندار را در خود جای داده است[/stextbox]

هزارجریب کجاست؟

هزار جریب با آب وهوایی بسیار دلنشین در نوار شمالی ایران قرار دارد.هزار جریب منطقه ای در مسیر شهرستان نکا به طرف بهشهر است. برای رفتن به هزار جریب باید از سد گلورد واستخرهای این منطقه بگذریم تا به دهستان های زارم رود واستخرپشت برسیم واز این منطقه تفریحی وطبیعت زیبایش لذت ببریم.

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x