تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

جاذبه های گردشگری شهر همدان

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

هدف اصلی ما در طراحی این مقاله این است که شما مخاطبان محترم را با جاذبه های گردشگری شهر همدان آشنا کنیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم که حتما مقاله ما را دنبال کنید.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

سوالاتی که قرار است در این مقاله به آن بپردازیم به شرح زیر می باشد:

  • همدان چگونه شهری است؟
  • جاذبه های گردشگری شهر همدان کدام اند؟ شرح دهید.

[/stextbox]

 

  همدان چگونه شهری است؟

همدان به عنوان یکی از شهرهای بزرگ غربی کشور است. این شهر یکی از شهرای سردسیر با جاذبه های گردشگری زیادی شناخته شده است. شهر همدان را  می توان جزء شهرای بشمار آورد که گردشگران و توریست های زیادی را هرساله  می پذیرد.

بطور کلی شهر همدان یکی از شهرهای تاریخی و پر جمعیت کشور ایران به حساب می آید. اگر از نظر تاریخی این کشور را درنظر بگیریم می توانیم بگوییم این شهر در زمان هخامنشیان، اشکانیان، ساسانیان و.. وجود داشته است. در ادامه جاهای گردشگری شهر همدان را برای شناخت بیشتر شما مخاطبان ارائه می دهیم.

 

جاذبه های گردشگری شهر همدان کدام اند؟ شرح دهید.

با توجه به تعاریف گفته شده می توان گفت شهر همدان یکی از شهرهای گردشگری با جاذبه های فراوانی به حساب آمده است. این جاذبه ها شامل: آرامگاه بابا طاهرعریان، گنج نامه همدان، دشت میشان، شیر سنگی ، آرامگاه ابوعلی سینا، تپه هگمتانه، گنبد علویان، امام زاده حسین، سراب گیان، کبودر آهنگ، غارعلیصدر، پل کوریجان، پارک لاله، آرامگاه حیقوق نبی، برج قربان، مسجد جامع، آرامگاه استر، بازار سنتی، حمام قلعه، موزه تاریخ طبیعی و… می شود. در ادامه برخی از این جاذبه ها را برای شما مخاطبان ارائه می دهیم:

جاذبه های گردشگری شهر همدان کدام اند؟ شرح دهید.
جاذبه های گردشگری شهر همدان کدام اند؟ شرح دهید.

آرامگاه بابا طاهرعریان :

یکی از مکان های گردشگری شهر همدان مربوط به آرامگاه بابا طاهر عریان می شود. این آرامگاه به حالت هشت ضلعی طراحی شده است. معماری این آرامگاه از سنگ می باشد. داخل این آرامگاه کتیبه هایی به وجود آمده است. که ازکاشی های خاصی ایجاد شده اند. خوب است که بدانید بابا طاهر عریان یکی از شعرای بزرگ در چندین قرن گذشته بشمار می آید. پیشنهاد می کنیم که حتما به همدان سفر کنید و این آرامگاه را دیدن کنید. آدرس: (شمال غرب همدان – میدان باباطاهر)

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]در هر کوپه دو نمایشگر 15 اینچی فول اچ دی قرارگرفته است.[/stextbox]

گنج نامه همدان:

یکی از جاذبه های گردشگری و معروف شهر همدان مربوط به گنج نامه همدان می شود. این گنج نامه دربرگیرنده چندین کتیبه در سطر و ستون های مختلفی است. در این کتیبه نوشته هایی به زبان پارسی، بابلی و عیلامی درج شده است.

کتیبه هایی که در گنج نامه شکل گرفته است در قدیم و ایام نام های مختلفی را برای آن انتخاب کرده اند. این نام ها عبارت اند از : سنگ نبشته، نبشت خدایان، دادمهان، تنبابر، کتیبه های الوند، جنگ نامه و در نهایت گنج نامه می باشد. آدرس : ( 5 کیلومتری جنوب غربی همدان – انتهای دره عباس آباد)

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک:

✅  ارائه حوله مرطوب / دستمال مرطوب

✅  سرو نوشیدنی خوشامدگویی

✅  استفاده از ظروف چینی

✅  سرو عصرانه یا صبحانه با توجه به ساعت حرکت قطار

[/stextbox]

شیر سنگی:

در همدان نوعی آثار باستانی قدیمی وجود دارد که مربوط به شیرسنگی می شود. این آثار در یک فضای مربعی شکل ایجاد شده است. در این فضا سنگی به شکل تخت سنگ وجود دارد که به حالت شیر در وسط آن فضا قرار گرفته است. با توجه به نتایج به دست آمده گفته شده است که این آثار مربوط به دوره اشکانیان می باشد. آدرس: ( همدان –  منطقه دو شهرداری – میدان سنگ شیر)

 

سراب گیان :

این سراب به عنوان زیبا ترین سراب در غرب کشور شناخته شده است. سراب گیان جزء یکی از آثار های طبیعی بشمار می آید که ثبت ملی شده است. نام این سراب براساس زبان کردی شکل گرفته است، کلمه گیان  در اصل یک کلمه کردی است که در زبان فارسی به کلمه جان ختم می شود.

این سراب به عنوان یک سراب پر آب با طبیعت بکری به حساب می آید. در فصل های مختلف سال این سراب گردشگران زیادی را می پذیرد. بطور کلی می توان گفت سراب گیان یکی از سراب های دیدنی شهر همدان بشمار می آید که توانسته است گردشگران زیادی را به خود جذب کند.آدرس : ( همدان – شهرستان نهاوند – 18 کیلومتری جنوب غربی نهاوند)

 

نتیجه گیری

با توجه به مطالب گفته شده می توان نتیجه گرفت شهر همدان یکی از شهرای زیبای ایران به حساب می آید. این شهر با توجه به مکان ها و جاذبه های گردشگری که دارد توانسته است همه ساله در فصل های مختلفی گردشگران و توریستان زیادی را به خود جذب کند.

(ما دراین مقاله توانستیم فقط بخشی از جاذبه های گردشگری شهر همدان را برای شما مخاطبان محترم شرح دهیم. امیدواریم از این مقاله اطلاعات کافی و سودمندی را کسب کرده باشید)

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x