تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

جاذبه های گردشگری یزد

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

در این مقاله به بررسی جاذبه های گردشگری یزد میپردازیم.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

همچنین به چند سوال درباره گردشگری شهر یزد پاسخ میدهیم:

  1. اطلاعات مفید و کافی برای گردشگری در این شهر را بنویسید؟
  2. چند مورد از مکانهای تاریخی این شهر را نوشته و درباره آنها توضیح دهید؟
  3. چند مکان از تفریح گاههای شهر یزد را نام ببرید؟

[/stextbox]

 

یزد اولین شهر تاریخی خشتی ایران است که دارای جاذبه های گردشگری با قدمت بالا است. این شهر در سازمان یونسکو نیز اسبات شده است.

این شهر با داشتن قدمت تاریخی و آثار زیبا هرساله شاهد تعداد زیادی از گردشگران بوده است زیرا در منطقه داخلی و خارجی دارای آب و هوای متفاوت و منحصر به فردی است به طور مثال از طرفی به پهنای بیابانی و از طرفی دیگر به دره ها و ییلاقهای سرسبز و ارتفاعات شیرکوه میرسیم.

یزد دومین شهردر دنیا است که از نظر تاریخی و فرهنگی مسافران زیادی را جذب خود کرده است. این شهر را با نامهای بسیاری مثل: شهر بادگیرها – دارالعباده – دارالعلم و دارالعمل – حسینیه ایران – شهر دوچرخه ها – شهر شیرینی –شهر قنات و قنوت و قناعت ودر نهایت شهر آتش و آفتاب میشناسند.

اطلاعات مفید و کافی برای گردشگری در این شهر

این شهر دومین شهر قدیمی دنیا می باشد که زمان آن به دوره ساسانیان (224تا651 پیش از میلاد) مربوط می باشد. تعداد جمعیت این شهر 650هزار نفر است و با این میزان جمعیت جزو دوازدهمین شهرهای پرجمعیت ایران قرار گرفته است.افرادی که در یزد زندگی میکنند مذهبی بوده و بیشتر آنها مسلمان و شیعه هستند اما گروهی نیز زرتشتی در این شهر سکونت دارند.

یزد در میان دو شهر اصفهان و کرمان قرار گرفته است.از نظر آب و هوایی خشک و گرم است و مدام آب و هوای آن تغییر میکند بهترین زمان برای سفر به این شهر اواسط پاییز تا اوایل بهار است.

اطلاعات مفید و کافی برای گردشگری در این شهر
اطلاعات مفید و کافی برای گردشگری در این شهر

چند مورد از مکانهای تاریخی این شهر را نوشته و توضیح دهید؟

  1. باغ دولت آباد:

در زمان زندیه شخصی به نام محمد تقی خان که آن را خان بزرگ نیز میخوانند باغ دولت آباد را ساخت و در مسیر این باغ عمارتی بنا کرد و خودش در آن سکونت گزید.در فضای این باغ درختانی از جمله درخت انار و انگور و بسیاری درخت میوه دیگر و همینطور درختان کاج و سرو نیز وجود دارد.یکی از آثار تاریخی در این بنا بادگیری به ارتفاع 33.8متری قرار دارد که مرتفع ترین بادگیر دنیا است.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]فدک سنت میهمان نوازی ایرانی را به خوبی اجرا می کند تا شما سفری خوش را تجربه نمایید[/stextbox]

2.نارین قلعه(نارنج قلعه):

این بنای تاریخی مشهور به نارنج قلعه است و جزو ارزشمندترین آثار تاریخی قبل از اسلام است.

این بنا  بر بلندی یک تپه مشرف به شهر میبد ساخته شده است همه بنا ساخته شده از خشت و گل است.این بنا در 5وهله ساخته شده و کهن ترین قسمت آن سازه هایی می باشد که در زمین ساخته شده اند.

3.مدرسه ضیائیه(زندان اسکندر):

این بنا ساخته دست مولانا ضیا الدین حسین رضی است که به زندان اسکندر نیز معروف است. این بنا در سال 631قمری شروع به ساختن شد و به دست پسران حسین رضی در سال 705قمری پایان یافته است.

مدرسه ضیائیه دارای گنبد خشتی است که با ظریف کاری گچبری و  نقاشی شده است که نمای زیبایی به این ساخت بخشیده است این نما نشان دهنده معماری در دوره مغول می باشد.

4.آتشکده (آتش ورهرام):

این بنا در 1313 خورشیدی توسط زرتشتیان یزد و پارسیان هندوستان ساخته شده است. داخل این بنا با معماری های زیبا از دوره هخامنشیان ساخته شده و در بلندی این عمارت نقش فروهر نمایان است.آتش درون این بنا که گفته شده از 1520 سال قبل تا به حال روشن است باعث اهمیت این اثر تاریخی شده است.آتش ورهرام در یک ظرف برنجی دور از هر باد و باران و یا نور خورشید جایی که با زمین مسطح نباشد نگهداری میشود.

چند مکان از تفریحگاه های شهر یزد را نام ببرید؟

  • میدان امیر چخماق
  • مسجد جامع یزد
  • آب انبارهای شش بادگیر
  • میدان وقت الساعات
  • خانه لاری ها
  • ساباط و بادگیر
  • برج خاموشان
  • برج باروی قدیم شهر
  • بقعه دوازده امام

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک:

✅  ارائه ویلچر به مسافران برای جابجایی در ایستگاه و قطار در صورت درخواست

✅  ارائه گهواره به مسافران دارای کودک زیر دو سال در صورت درخواست

✅  ارائه هدفون

✅ ارائه روزنامه های فارسی، عربی و انگلیسی

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x