تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

گردشگری گیلان

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

در مقاله امروز می خواهیم به بررسی مناطق مهم و گردشگری گیلان بپردازیم. در ادامه مطالب با ما همراه باشید تا این مناطق را به شما معرفی کنیم و اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در این مقاله سعی می شود تا به سوالات زیر پاسخ داده شود:

  • استان گیلان چگونه شهری است ؟
  • مناطق گردشگری گیلان چه نام دارند و در کدام مناطق قرار دارند؟

[/stextbox]

 

استان گیلان چگونه شهری است ؟

استان گیلان یکی از  استان های شمال کشور است. این استان با کشور آذربایجان و دریای کاسپین مرز مشترک دارد. مرکز این استان شهر رشت می باشد. از شهرهای مهم و حائز اهمیت این استان می توان بندر بزرگ انزلی، لاهیجان، بندر بزرگ آستارا، لنگرود، تالش و صومعه سرا را نام برد. این استان به دلیل وجود جنگل های زیبا و بکر و شرایط آب و هوایی ویژه، همه ساله در فصل های مختلف میزبان مسافران و توریست های زیادی از اقصی نقاط کشور است.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]هر واگن قطارهای فدک یک نیم کوپه ی مخصوص مهماندار را در خود جای داده است[/stextbox]

مناطق گردشگری گیلان چه نام دارند و در کدام مناطق قرار دارند؟

مناطق گردشگری گیلان زیاد است مانند: آبشار لاتون، دریاچه بره سر، شیطان کوه، دریاچه استیل، تالاب کیاکلایه، ماسوله، کوه درفک، روستای سیاهکشان، پارک جنگلی سراوان، پل چوبی بندر کیاشه، منجیل، شهر توربین های بادی ایران، تالاب انزلی گیلان و…..که ما در اینجا به معرفی برخی از آنها می پردازیم.

دریاچه سراوان رشت

دریاچه سراوان از جذابیت های شهر رشت به شمار می آید. هر بیننده ای که این دریاچه را ببیند در وحله اول حس می کند که یک زمین چمن را دیده و علت آن وجود گیاهان سبز رنگ بر سطح دریاچه است اما وجود آثار به جا مانده از قایق ها نظرشان راتغییر می دهد. زیبایی این دریاچه به خودی خود خیره کننده است اما قایق سواری بر سطح این آب ها بر لذت فوق العاده آن می افزاید. نشانی این دریاچه به این شرح است: استان گیلان، کیلومتر ۱۷ جاده رشت – تهران ، سمت غرب جاده، پارک جنگلی سراوان

دریاچه سراوان رشت
دریاچه سراوان رشت

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک:

✅  ارائه ویلچر به مسافران برای جابجایی در ایستگاه و قطار در صورت درخواست

✅  ارائه گهواره به مسافران دارای کودک زیر دو سال در صورت درخواست

✅  ارائه هدفون

✅ ارائه روزنامه های فارسی، عربی و انگلیسی

[/stextbox]

آبشار زمرد حویق

آبشار حویق یکی از مناطق بسیار جذاب شهرستان تالش است. نام دیگری که محلی ها بر این آبشار نهاده اند آبشار دوقلو است زیرا از به هم پیوستن دو آبشار کوچک و بزرگ به وجود آمده است.

این آبشار محل زندگی ماهی های قزل آلا است و همین امر باعث شده که افراد زیادی برای ماهیگیری و آبتنی به دیدن آبشار بیایند. لغزندگی سنگ های پوشیده از جلبک و سنگلاخی بودن مسیر باعث می شود که مسافران برای دیدن این آبشار با خود لوازم لازم را حمل کنند تا دچار مشکل نشوند. نشانی این آبشار به این شرح است: استان گیلان، شهر حویق، روستای زمرد.

 

پل غازیان

این پل در زمان پهلوی و  در سال 1318 احداث شد و هدف از ساختن آن ایجاد ارتباط بین غازیان و جزیره میان پشته انزلی بود. قبل از احداث این پل، ارتباط این دو نقطه از طریق قایق صورت می گرفت. نکته قابل تأمل در رابطه با این پل این است که پل غازیان متحرک است اما با گذشت سالها دیگر از این ویژگی استفاده نمی شود و دیگر ثابت است. با قرار گرفتن بر روی این پل می توانید بر تالاب انزلی مشرف شوید و محو زیبایی های خیره کننده آن شوید. نشانی این پل به این شرح است: استان گیلان، بندر انزلی، پل غازیان.


شهر ماسوله

از دیگر جاذبه های گردشگری گیلان می توان ماسوله را نام برد. شهر فوق العاده زیبای ماسوله به خاطر معماری پلکانی و زیبایی بی نظیرش شهرتی جهانی دارد. این شهر که به بهشت ایران معروف است قدمتی 800 تا هزار ساله دارد و در لیست آثار کشور توسط یونسکو ثبت شده است. یکی از دلایلی که موجب شده همه ساله مسافران بیشماری به این شهر سفر کنند وجود جاده ایی است که از فومن به ماسوله میرسد.

این جاده به قدری زیباس که نظر هر بیننده ایی را به خود جلب می کند. وجود مه در بیشتر ایام سال در ماسوله از دیگر ویژگی های این شهر رویایی است. خود این شهر به تنهایی مناطق جذاب و گردشگری زیادی دارد همچون: پارک جنگلی ماسوله، موزه حیات وحش و موزه میراث فرهنگی ماسوله، بازار مهم ماسوله، آبشارهای ماسوله، قله های ماسوله و…..

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x