تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

گردشگری قزوین

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

آنچه در این مقاله از نظرتان خواهد گذشت ، مطالبی مرتبط با گردشگری قزوین خواهد بود. همانطور که میدانیم ایران ما  ، مملو از مکانهای گردشگری و پرجاذبه است. یکی از استانهای خوش آب و هوا و جاذب گردشگر ، استان قزوین می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

به سوالات زیر پاسخ داده خواهد شد :

  1. مختصات جغرافیایی، آب و هوا و… استان قزوین چگونه است؟
  2. جاذبه های گردشگری استان قزوین به چه بازه تاریخی بازمیگردد؟
  3. جاذبه های گردشگری استان قزوین چه مکانهایی هستند؟
  4. امامزاده حسین و مسیر دسترسی جهت بازدید
  5. دروازه ها و مسیر دسترسی جهت بازدید
  6. پارک سنتی ملاخلیلا و مسیر دسترسی جهت بازدید
  7. باغ صفوی و مسیر دسترسی جهت بازدید
  8. پارک جنگلی باراجین یا فدک و مسیر دستیابی جهت بازدید

[/stextbox]

 

  1. مختصات جغرافیایی، آب و هوا و… استان قزوین چگونه است؟

استان قزوین یکی از 31 استان ایران است که سابق بر این بخشی از استان زنجان قلمداد میگردید.این استان دارای 6 شهرستان ، 19 بخش، 25 شهر، 46 دهستان، 1547 شهرستان می باشد . شهرستانهای این استان عبارتند از : قزوین، تاکستان، بویین زهرا، آبیک، البرزو آوج.

آب و هوای این استان در فصول مختلف مابین طیف بیابانی، سرد و معتدل کوهستانی ، گرم و نیمه مرطوب در حال گردش می باشد. االبته پراکندگی آب و هوایی در نواحی مختلف این استان پراکنده می باشد. 11 درصد بناهای تاریخی ایران در این استان می باشند.

  1. جاذبه های گردشگری استان قزوین به چه بازه تاریخی بازمیگردد؟

در واقع قزوین در زمان حکم رانی صفوی، پایتخت ایران بوده است ، موزه ها، کلیساها، بازارهای قدیمی و بناهای و آثار تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. این استان رتبه اول از لحاظ تعداد آثار تاریخی را به خود اختصاص داده است.

جاذبه های گردشگری استان قزوین به چه بازه تاریخی بازمیگردد؟
جاذبه های گردشگری استان قزوین به چه بازه تاریخی بازمیگردد؟

دروازه ی بهشت، باغ شهر و دارالسلطنه القاب اختصاصی این استان در ادوار مختلف تاریخی بوده است. در طول 50سال پایتختی این استان، بسیاری ابنیه های تاریخی جاذب گردشگری در این استان بنا گردیده است. زبان اصلی این استان ، زبان فارسی با لهجه ی قزوینی است.

3.جاذبه های گردشگری استان قزوین،چه مکانهایی هستند؟

 

امامزاده حسین

شازده حسین (شاهزاده حسین) در حوالی بازار است. ایشان منتسب به امام رضا علیه السلام هستند. فرزند امام هشتم هستند. قدمت این زیارتگاه به قرن سوم هجری بازمیگردد که در طول دوران صفوی و قاجار فضاها و بناهای دیگری به ان اضافه گردیده است.

مسیرهای متفاوتی شما را به این امامزاده هدایت میکند. اگر اهل پیاده روی هستید، از خیابان سپه تنها طی چند دقیقه به راحتی به امامزاده میرسید.با خودروی شخصی ، خیابان مولوی بهترین گزینه است. در انتهای خیابان مولوی، وارد فضای پارکینگ پشت امامزاده می شوید. بلوار جمهوری اسلامی هم به پارکینگ امامزاده راه دارد.

امامزاده حسین
امامزاده حسین

دروازه ها

این شهر دارای در گذشته دارای نه دروازه بوده است، که تنها دو دروازه باقی مانده است.این دودروازه عبارتند از دروازه ی تهران قدیم و دروازه ی درب کوشک که هر دو متعلق به دوران قاجار می باشد و در فهرست آثار ملی نیز ثبت گردیده اند.

دروازه ی درب کوشک در انتهای خیابان نادری شمالی و دروازه ی تهران قدیم در نزدیکی ترمینال قزوین واقع گردیده اند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]فدک سنت میهمان نوازی ایرانی را به خوبی اجرا می کند تا شما سفری خوش را تجربه نمایید[/stextbox]

پارک سنتی ملاخلیلا

مساحت این پارک حدود 6 هکتار است که در اواسط سال 1394 افتتاح گردیده است.با الهام از معماری دهه های سی و چهل شمسی ساخته شده است. این پارک دارای امکانات تفریحی، اقامتی، فرهنگی و تجاری گسترده ای است. این پارک در مسیر همدان به قزوین و درست در ورودی شهر واقع شده است.

از سمت بلوار جمهوری اسلامی نیز  دسترسی به این پارک مقدور است.این بوستان رو به روی تره بار قزوین قرار گرفته است و پارکینگ بسیار وسیعی را نیز داراست.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک:

✅  ارائه ویلچر به مسافران برای جابجایی در ایستگاه و قطار در صورت درخواست

✅  ارائه گهواره به مسافران دارای کودک زیر دو سال در صورت درخواست

✅  ارائه هدفون

✅ ارائه روزنامه های فارسی، عربی و انگلیسی

✅ سرو غذای کودک و غذای سلامت در صورت انتخاب مهمان

[/stextbox]

باغ صفوی

باغ صفوی یا دولت خانه  صفوی شامل چندین بنای تاریخی بشکل توامان می باشد. این بناها عبارتنداز:

  • عالی قاپو
  • عمارت نادری
  • عمارت پهلوی
  • عمارت قاجاری
  • گراند هتل
  • کاخ چهلستون

و تعدادی جاذبه های تاریخی و فرهنگی دیگر.

این مجموعه تاریخی بین خیابابن پیغمبریه، هلال احمر و سبزه میدان محصور شده، حال آنکه دررب ورودی اصلی ان از واقع در خیابان سپه می باشد. این بناها از عالی قاپو شروع و در کاخ چهلستون به پایان میرسد.

پارک جنگلی باراجین یا فدک

مساحتی حدود 1500 هکتار به این پارک اختصاص داده شده است. پارک جنگلی باراجین یا فدک یکی از بزرگترین پارک های جنگلی کشور می باشد که در عین حال یکی از جاذبه های گردشگری قزوین نیز به شمار می آید.

این پارک وسیع دارای پیست های دوچرخه سواری و موتورسواری، پارک رباتیک، دهکده ی طبیعت، سینمای تابستانه، شهربازی، آب نماهای تماشایی و امکانات اقامتی می باشد.

مسیر دسترسی به این پارک جنگلی پوشیده از گونه های متنوع گیاهی از داخل شهر قزوین به سمت شمال می باشد که در انتهای بلوار نخبگان واقع گردیده است.

آنچه از نظرتان گذشت ، بخشی از اطلاعات در زمینه جغرافیا، تاریخچه،  جاذبه های گردشگری و… استان قزوین بود. استانی که اگر بخواهید کل جاذبه های انرا ببینید ، زمانی حدود چهار روز نیاز دارید. علاوه بر مکانهای مذکور، خیابان سپه،بازار قزوین،آب انبارها،خانه های تاریخی،مساجد، کلیساها،حمام ها نیز از جاذبه های گردشگری این استان می باشند.

با مقاله های بعدی ما  در خصوص گردشگری ایران و ملل همراه باشید

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x