تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

قطار قم مشهد از کدام ایستگاه ها می گذرد؟

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

ایستگاه های قطار قم مشهد

قطار قم مشهد از کدام ایستگاه ها می گذرد؟

در این مطلب قصد داریم ایستگاه های قطار میان شهرهای قم- مشهد را به شما معرفی کنیم و روش های تهیه بلیط این مسیر را بررسی کنیم. قم یکی از شهرهای مذهبی ایران است که همه ساله تعداد زیادی زائر به منظور زیارت حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران عازم سفر به این شهر زیارتی می شوند. یکی دیگر از دلایلی که این شهر میزبان مسافران زیادی است موقعیت جغرافیایی شهر قم است. این شهر در مسیر کریدور اصلی شمال به جنوب کشور قرار گرفته و مسافران زیادی برای استراحت در این شهر توقف می کنند. خرید فرش های دستبافت و با کیفیت شهر قم نیز دلیل دیگری برای سفر توریست ها به این شهر می باشد. به همین دلیل شهر قم در سال های اخیر توسعه بسیاری یافته و امروزه مراکز خرید، پارک ها و رستوران های بسیاری در این شهر به مسافران و زائران خدمات دهی می کنند.

مسیر قم به مشهد و بالعکس یکی از پرترددترین مسیرهای ریلی کشور می باشد. زیرا هر دو شهر بزرگترین و مهمترین شهرهای زیارتی کشور هستند و همیشه میزبان زائران فراوانی می باشند. تا آنجا که قطارهایی موسوم به حرم تا حرم در این مسیر فعال شده اند. مسافران و گردشگران زیادی از شهر قم عازم مشهد شده و در فصول مختلف سال این شهر را به عنوان مقصد سفرشان انتخاب می کنند. در ادامه این مطالب با ما همراه باشید تا اطلاعات دقیقی درباره اینکه قطار قم- مشهد از کدام ایستگاه ها عبور می کند در اختیار شما قرار دهیم.

در این مقاله پاسخ پرسش های زیر را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت:

  • چرا از قطار استفاده می کنیم؟
  • قطار قم مشهد از کدام ایستگاه ها عبور می کند؟
  • راه های تهیه بلیط قطار قم مشهد چگونه است؟
  • برای سفر از قم به مشهد از چه مدل قطارهایی می توان استفاده کرد و این مسیر چند ساعته است؟

 

چرا برای سفر از قطار استفاده می کنیم؟

دلایل متعددی برای انتخاب قطار به عنوان وسیله سفر وجود دارد که در ادامه به توضیح بعضی از آن ها می پردازیم:

پایین بودن هزینه بلیط: قیمت بلیط قطار در مقایسه با بلیط هواپیما بسیار پایین تر است. درست است که سرعت رسیدن به مقصد با هواپیما بیشتر است، اما قطار مزایایی را در اختیار شما قرار می دهد که در هواپیما یا سایر وسایل نقلیه وجود ندارد.

قابل اطمینان بودن: در سفر با قطار هرگز نگران گم کردن مسیر نباشید و خیالتان از بابت شرایط جوی آسوده باشد، زیرا باد، باران و مه و… بر تردد قطار ها تاثیر منفی آنچنانی ندارد. آمارها نشان می دهند که قطار یکی از ایمن ترین وسایل نقلیه در جهان محسوب می شوند. قطارها با سرعت مطمئن حرکت می کنند و بر اساس قوانین از این حد مجاز فراتر نمی روند.

حمل بار زیاد با قطار: در سفر با هواپیما و یا سایر وسایل نقلیه تا حدی مشخص می توانید چمدان با خود حمل کنید؛ این در حالی است که در سفر با قطار هیچ محدودیتی برای حمل بار های اضافی وجود ندارد و حتی با برخی قطار ها می توانید خودرو شخصی خود را به مقصد ببرید. در صورتی که حجم وسایل شما برای بردن به داخل کوپه بیش از حد مجاز باشد، می توانید به راحتی بار خود را به انبار توشه سپرده و با واگن حمل بار آن را به مقصد برسانید. این واگن به همان قطار متصل شده و در مقصد با ارائه بارنامه به راحتی وسایل خود را تحویل خواهید گرفت.

امنیت قطار: یکی از مواردی که باعث شده قطار به وسیله محبوبی تبدیل شود امنیت سفر با قطار است. مکانیزم قطار به گونه ای است که کمترین مخاطرات در طول مسیر متوجه آن است. ضمن اینکه تمامی مسافران و کالاهایی که با قطار حمل می شوند تحت پوشش بیمه قرار دارند و در صورت بروز خسارت، بیمه آن را پرداخت خواهد کرد.

آسایش سفر: سفر با قطار آرامش و آسایش زیادی را به همراه دارد. مسافران به راحتی می توانند در قطار استراحت کنند، با همسفران خود معاشرت کنند و یا به تماشای مناظر بپردازند. در برخی خطوط ریلی مانند قطارهای فدک، با ارائه خدمات ویژه و در حد خطوط هوایی، مسافران می توانند از سفر خود لذت دوچندان ببرند. وجود سرویس های بهداشتی و امکان قدم زدن در راهروهای قطار یکی دیگر از مزایای سفر با این وسیله نقلیه است.

 

قطار قم مشهد از کدام ایستگاه ها عبور می کند؟

قطار قم مشهد از استان های قم، تهران، سمنان و خراسان رضوی عبور می کند اما جابجایی مسافران در ایستگاه های کاشمر، شاهرود، دامغان، سمنان، گرمسار و تهران امکان پذیر است.

ایستگاه های مسیر قم مشهد که قطار فدک در آن توقف دارد
ایستگاه های مسیر قم مشهد که قطار فدک در آن توقف دارد

 

راه های تهیه بلیط قطار قم مشهد چگونه است؟

با گذشت زمان و پیشرفت دنیای ارتباطات، راه های مختلفی برای تهیه بلیط قطار پیش روی مردم قرار گرفته است که ما در اینجا به آنها اشاره می کنیم:

تهیه بلیط با استفاده از وب سایت: شما می توانید به یکی از وب سایت های معتبر فروش بلیط مراجعه کنید و با پرداخت آنلاین هزینه آن، بلیط خود را نهایی کنید. برخی از شرکت های ریلی مانند قطارهای فدک، در سایت اختصاصی خودشان امکان خرید بلیط را فراهم کرده اند. شما می توانید بلیت قطار قم- مشهد فدک را به صورت آنلاین خریداری نمایید.

خرید بلیط از اپلیکیشن: در این روش که یک روش اینترنتی است شما یکی از برنامه های کاربردی خرید بلیط را بر روی گوشی یا تبلت نصب کنید تا بتوانید بلیط را خریداری و ثبت نمایید. هنگام خرید بلیط از سایت یا اپلیکیشن نیازی به چاپ آن نیست و برای سوار شدن به قطار تنها ارائه تصویر بلیت کفایت می کند.

خرید حضوری بلیط: در این روش شما برای خرید به یکی از مراکز فروش حضوری مراجعه کرده و تاریخ حرکت خود را به متصدی اعلام می کنید تا بر مبنای آن قطارهای موجود را به شما پیشنهاد کنند و فرایند صدور بلیت انجام شود.

راه های تهیه بلیط قطار قم مشهد چگونه است؟
راه های تهیه بلیط قطار قم مشهد چگونه است؟

 

برای سفر از قم به مشهد از چه مدل قطارهایی می توان استفاده کرد و این مسیر چند ساعته است؟

در این مسیر پر تردد ۱۴ ساعته قطار های متنوعی مشغول جابجا کردن مسافران هستند از جمله:

  • قطار های ۵ ستاره ویژه،اکونومی و بیزینس فدک با واگن کوپه ای ۴نفره
  • قطار های طوس با واگن کوپه ای ۴ تخته
  • قطار های ۴ تخته اکسپرس
  • و….

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

  • قابلیت حرکت با سرعت حداکثر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • تعبیه عایق صوتی مناسب جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تعبیه عایق حرارتی مناسب  برای حفظ دمای مطلوب کوپه ها و آسایش مسافران
  • طراحی تزئینات داخلی لوکس و مدرن به منظور جریان هوای تازه در واگن و ایجاد آسایش هر چه بیشتر مسافران
  • قابلیت تنظیم دمای فضای داخل کوپه به صورت مجزا از ۲۲ تا ۲۶ درجه در تابستان و زمستان
  • قابلیت تنظیم روشنایی در داخل کوپه و استفاده از چراغ های اختصاصی برای هر تخت
  • تعبیه پریز برق داخل کوپه ها برای استفاده مسافران
  • سامانه ی صوتی و تصویری بسیار متنوع و کامل با امکان انتخاب و نمایش مجموعه ای از فیلم ها و موسیقی های روز
  • امکان استفاده مجزا هر یک از مسافران از سامانه صوتی و تصویری بدون تداخل با دیگران
  • امکان مشاهده مسیر سفر و موقعیت لحظه ای در مسیر یاب سامانه صوتی و تصویری
  • طراحی تخت هایی بزرگتر از تخت های قطارهای مشابه (۶۰۰×۱۷۶۰)
  • ارائه ملزومات خواب به تعداد مسافران
  • سرو غذاهای متنوع داخلی و خارجی مطابق با ذائقه و سلیقه ایرانی
  • سرو نوشیدنی و میان وعده در طول سفر
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وکیوم
  • ارائه خدمات توسط مهمانداران حرفه ای و آموزش دیده

شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیت قطار قم- مشهد رفت و برگشت از خدمات قطار فدک استفاده کنید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است.

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده ای برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند و می توانند به راحتی استراحت کنند.

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x