تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

چرا آمار گردشگری در ایران پائین است؟

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

امروز در خدمت شما کاربران گرامی سایت فدک هستیم با موضوع چرا آمار گردشگری در ایران پائین است؟

بسیاری از کشورهای دنیا بخشی از درآمد خود را از بخش صنعت گردشگری بدست می‌آورند. برخی کشورها همانند آمریکا پرواز مستقیم به کشور ایران ندارند. اما اگر کسی بخواهد کشوری را بگردد و سفر کند میتواند هر راه حلی را برای رسیدن به آن کور امتحان کند. برای مثال میتواند از طریق کشور دبی به ایران دسترسی داشته باشد. کشور ایران، سرزمینی است که جاذبه‌های گردشگری بسیار فراوانی دارد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در این مقاله به مطالب زیر اشاره می کنیم:

سرزمین چهارفصل

چرا آمار گردشگری در ایران پائین است؟

صنعت گردشگری

نقش برجام در گردشگری

[/stextbox]

 

سرزمین چهارفصل

مردم شریف کشور  ایران، سرزمین خود را با نام سرزمین چهارفصل می‌شناسند و با این نام از آن یاد میکنند. متاسفانه آمار گردشگری در ایران امروزه کاهش یافته است اما نباید از این مورد غافل شد که  جاذبه‌های گردشگری در کشور  ایران از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب، بسیار  زیاد است آنقدری که کمتر کسی ممکن است در طول عمر کوتاه خود، موفق به دیدن همه جاذبه‌های گردشگری ایران ‌شود.

با توجه به آماری که به دست آمده است در سال‌هاي اخير، آمار گردشگري در ايران اصلا وضعیت خوبي نداشته است. طبق آمارها میتوان ثابت کرد که مردم ايران در صورت داشتن توانايي مالي، کشورهاي ديگر به جز ایران را براي گذراندن تعطيلات انتخاب میکنند و هر ساله، افرادی بالغ بر چهار ميليون ايراني به کشورهاي مختلف سفر مي‌کنند.  جالب است بدانید هزينه‌اي که گردشگران ايراني جهت  سفر به کشورهايی ازقبیل  ترکيه، عربستان، مالزي، تايلند و امارات مي‌پردازند، مبلغی بالغ بر  ۱۵ هزار ميليارد تومان است. با ما همراه باشید تا کمی دلیل کم شدن آمار گردشگر در ایران را مورد بررسی قرار دهیم.

 

هر ساله، افرادی بالغ بر چهار ميليون ايراني به کشورهاي مختلف سفر مي‌کنند.  جالب است بدانید هزينه‌اي که گردشگران ايراني جهت  سفر به کشورهايی ازقبیل  ترکيه، عربستان، مالزي، تايلند و امارات مي‌پردازند، مبلغی بالغ بر  ۱۵ هزار ميليارد تومان است.

 

چرا آمار گردشگری در ایران پائین است؟

دلایل متعددی وجود دارد که آمار گردشگری در ایران کاهش یافته است یکی از دلایل سفر ایرانیان به کشورهای دیگر این است که  شرايط مناسبی جهت  اقامت و تفريح، زيرساخت‌هاي مناسب و ارائه خدمات استاندارد به گردشگران ارائه میشود.

طبق آماری که بدست آمده است جالب است بدانید يک ميليون و 200 هزار اثر تاريخي جذاب در کشور ایران وجود دارد که متاسفانه درصد بسيار کمي از مردم ساکن در ايران و همچنين تعداد کمي از گردشگران کشورهای دیگر در دنیا از این آثار اطلاع دارند و از این مکانها دیدن کرده‌اند.

چرا آمار گردشگری در ایران پائین است؟
چرا آمار گردشگری در ایران پائین است؟
جالب است بدانید يک ميليون و 200 هزار اثر تاريخي جذاب در کشور ایران وجود دارد که متاسفانه درصد بسيار کمي از مردم ساکن در ايران و همچنين تعداد کمي از گردشگران کشورهای دیگر در دنیا از این آثار اطلاع دارند و از این مکانها دیدن کرده‌اند.

 

صنعت گردشگری

طبق آماری که از سازمان گردشگری ایران اعلام شده است، سهم صنعت گردشگری در کشور ایران از تولید ناخالص داخلی، تقریبا مبلغی به اندازه 119 میلیون دلار (معادل 2.4درصد) است. با توجه به پیش‌بینی که انجام شده است  در سال 1402، سهم صنعت گردشگری در کشور ایران به 4 درصد افزایش پیدا میکند.

طبق تحقیقات و آمار به دست آمده امروزه 475 هزار ایرانی در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط با آن در حال کار کردن هستند. که این تعداد از افراد شاغل در این صنعت، 1.2 درصد از کل نیروی کار فعال در ایران را تشکیل می‌دهد. طبق  برنامه‌های موجود در  دولت، باید این آمار در طول سالیان تا سال 1402، به 3.2 درصد افزایش پیدا کند.

با توجه به مصاحبه‌های اخیر مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری کشور ایران ، با وجود آن که میل سفر به ایران در کشورهایی که در  حوزه خلیج‌فارس قرار دارند  مخصوصا کشور عراق کمتر شده است، اما با این حال سفرِ گردشگران اروپایی و آمریکایی به ایران از سال 1395 تا پایان سه‌ماهه اول همان سال دارای  96، 56.6 درصد رشد بوده است.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]در هر کوپه دو نمایشگر 15 اینچی فول اچ دی قرارگرفته است.[/stextbox]

نقش برجام در گردشگری

اما جالب است بدانید که پس از برجام از مرداد ماه سال  1394 تا پایان سال 1395، تقریبا 478هزار و 826 نفر از کشورهای غربی (عمدتاً اروپایی) به ایران سفر کردند. این حجم از سفر در حالی اتفاق افتاده است که قبل از برجام در حد فاصل دی‌ماه سال  1392 تا تیرماه سال  1394، فقط  35 هزار و 852 نفر اروپایی به ایران مسافرت کرده بودند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک:

  • تزئینات داخلی لوکس و مدرنبه منظور جریان هوای تازه در واگن به منظور ایجاد شرایط آسایش مسافران
  • سامانه روشنایی و نورپردازی ویژه
  • تخت های بزرگتر از اندازه استاندارد (600*1760)
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی مجهز به شیرهای اتوماتیک و آب سرد و گرم

[/stextbox]

 

پس از برجام از مرداد ماه سال  1394 تا پایان سال 1395، تقریبا 478هزار و 826 نفر از کشورهای غربی (عمدتاً اروپایی) به ایران سفر کردند. این حجم از سفر در حالی اتفاق افتاده است که قبل از برجام در حد فاصل دی‌ماه سال  1392 تا تیرماه سال  1394، فقط  35 هزار و 852 نفر اروپایی به ایران مسافرت کرده بودند.

 

 

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x