تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

ینگجه

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

در این مقاله سعی بر این است که یکی از زیباترین دهستان های ایران به نام ینگجه را معرفی نماییم پس با ما همراه باشید.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

ینگجه در لغت به چه معناست؟

ینگجه در زبان ترکی به معنای سرزمین جدید می باشد.

[/stextbox]

 

ینگجه در کجا قرار دارد؟

آذر شهر روستاهای بسیاری دارد که روستاهای آن در تمام فصول سال گردشگران بسیاری را جذب میکند مخصوصا در ماه های اردیبهشت و خرداد، طبیعت چشم نواز و هوای تمیز و سر سبز آن باعث میشود که از تمامی استان ها و خود اهالی برای تفریحات به آنجا سفر نمایند.

دهستان ینگجه یکی از زیباترین و قدیمی ترین  روستاهای استان آذربایجان شرقی می باشد ، که این دهستان درشرق آذر شهرو در فاصله ی دو کیلومتری آن قرار گرفته است. ینگجه از قدیمی ترین روستاهای آذر شهر میباشد .

این روستا آثار تاریخی بسیاری را در خود جای داده است.آذر شهر در مقایسه با مناطق کوهستانی دیگر از آب و هوای بهتری برخوردار می باشد که یکی از دلایل آن نزدیکی با دریاچه ارومیه می باشد.روستای ینگجه ی آذر شهر باغ های زیبا و سر سبز بسیاری دارد ، هم چنین به علت وجود جاذبه های تاریخی و سنگ نوشته ها و کتیبه های قدیمی  مسافران و گردشگران بی شماری را جذب می کند.

در زیر نمایی کلی از روستای ینگجه را مشاهده می کنید:

مکان های دیدنی ینگجه :

اگر شما ینگجه را برای گردشگری برگزیده اید ، می توانید علاوه بر باغ ها و طبیعت دل انگیز و بسیار زیبا که با روح آدم سخن می گویند از مکان های دیدنی و تاریخی دیگری چون : غار قدیمی ینگجه که در ابتدای ورودی روستا قرار گرفته است و هم چنین کتیبه های قدیمی که اغلب نوشته ی روی آن ها مذهبی می باشد و همچنین کوه ورزان که در فاصله یک کیلومتری شمال خاوری و غاری با قدمت زیاد که از آن گاز گوگردی متصاعد میشود دیدن نمود.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]فدک سنت میهمان نوازی ایرانی را به خوبی اجرا می کند تا شما سفری خوش را تجربه نمایید[/stextbox]

سد روستای ینگجه:

روستای ینگجه دارای یک سد خاکی می باشد که این سد در جنوب شرقی ینگجه قرار دارد که دلیل اصلی طبیعت زیبا و آبادانی این روستا شده است؛همچنین در پشت این سد خاکی در سال های اخیر چندین هزار بچه ماهی برای پرورش و هم چنین برای حمایت از تولید و مصرف ماهی رها شدند.

اغلب ماهی هایی که در پشت سد برای پرورش قرار دارند به ماهی هایی چون :

ماهی آمور ، کپور، فیتوفاگ و بیگ هد  اشاره کرد که میزان تولید آن ها در پشت سد به سی تن میرسد.

سد خاکی روستای ینگجه سبب رونق کشاورزی در این منطقه شده است.

سد روستای ینگجه:
سد روستای ینگجه:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک

✅  ارائه حوله مرطوب / دستمال مرطوب

✅  سرو نوشیدنی خوشامدگویی

✅  استفاده از ظروف چینی

✅  سرو عصرانه یا صبحانه با توجه به ساعت حرکت قطار

✅  سرو پیش غذا، غذای اصلی و دسر

✅  سرو نوشیدنی گرم بعد از غذا بصورت نامحدود

[/stextbox]

باغ های روستای ینگجه:

در روستای ینگجه باغ ها و دشت های بسیار زیبایی وجود دارد که این باغ ها نقش به سزایی برای جذب گردشگران به این منطقه را دارد ، بهترین فصول برای گردشگری به ینگجه فصل زیبای بهار و تابستان می باشد که علاوه بر استفاده از طبیعت از میوه های آن نیز می توان استفاده کرد.

باغ های روستای ینگجه:
باغ های روستای ینگجه:

غار قدیمی ینگجه:

یکی از غارهای قدیمی در ایران می باشد که در سال های اخیر کشف شده است.این غار در دهستان ینگجه قرار دارد. نظرات کارشناسان نشان میدهد که این غار احتمالا یک مخفیگاه  و اقامت گاه بوده است. طول کلی این غار 15 کیلومتر می باشد. در ابتدای ورودی این غار چندین دهانه دیده می شود ، بر اساس نظریه های داده شده این غار یک شهر زیر زمینی با هدفی نظامی و مسکونی بوده است.قدمت این غار تاریخی به قبل از اسلام می رسد.

غار قدیمی ینگجه:
غار قدیمی ینگجه:

تصویری از غار قدیمی ینگجه

شغل اصلی مردم ینگجه چه می باشد؟

در روستای ینگجه حدودا ششصد خانواده زندگی میکنند. شغل اصلی مردمان ینگجه بیشتر کشاورزی، باغداری ، دامداری ، قالی بافی ، پرورش زنبور عسل  و هم چنین بازاری و کارمند می باشند.

محصولات کشاورزی این منطقه مانند : گردو ، بادام ، سیب زمینی و گندم می باشند.

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x