تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

موزه ساعت

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

در این مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی موزه ی  دیدنی ساعت برای شما عزیزان بپردازیم .در میان موزه های بسیاری که در کلان شهر تهران وجود دارد، دیدنی می باشند و هر شخصی در طول زندگی باید حداقل یکبار از این موزه ها دیدن نماید.

کاخ موزه ای به نام موزه ی ساعت وجود دارد. کاخ موزه ی ساعت که از اسم آن پیدا می باشد با موضوع زمان می باشد. که در حدود بیست سال پیش تاسیس گردید، این موزه اولین موزه ی ساعت ایران می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به مطالب زیر می پردازیم

موزه ی ساعت در کجا قرار دارد؟

قسمت های مختلف موزه:

[/stextbox]

 

 

موزه ی ساعت در کجا قرار دارد؟

نام دیگر موزه ی زیبای ساعت تماشاگه زمان می باشد. این موزه در پایتخت ایران در خیابان ولیعصر، خیابان زعفرانیه(سرلشکر فلاحی) و در چهارراه پرزین بغدادی قرار گرفته است.

موزه ی ساعت یکی از خانه های قدیمی می باشد که در زمان قاجار متعلق به حسین خداداد بود.این موزه یکی از زیباترین گچبری ها را دارد، گچبری این ساختمان تقریبا دوازده سال زمان برد و نکته ی جالب اینکه حسین خداداد فقط به مدت یکسال در این عمارت زندگی کرد و پیش از انقلاب اسلامی به آمریکا مهاجرت نمود. این عمارت توسط بنیاد مستضعفان مصادره گردید.

در این بنا استفاده از کاشی کاری ها و گچ بری ها و مقرنس ها بیش از هر چیزی چشم را نوازش می دهد ؛همچنین قدم زدن در عمارت و شنیدن صدای گوشنواز پرندگان ومشاهده ی درختان زیبا لذتی وصف ناشدنی دارد. این ساختمان قدیمی که دارای دو طبقه می باشد قدمتی در حدود هشتاد سال دارد . این موزه در سال هزار و سیصد و هشتاد و دو ثبت ملی گردید.

موزه ی ساعت در کجا قرار دارد؟
موزه ی ساعت در کجا قرار دارد؟

عمارت موزه ی ساعت

عمارت موزه ی ساعت در خرداد ماه سال هفتاد و هشت در دو طبقه تاسیس گردید. بر اساس مدارک موجود صاحب این باغ موزه در ابتدا عبدالله خان منصور بود و بعد از مرگ وی به دست وارثینش  رسید؛ در سال چهل و شش حسین خداداد آن را خریداری کرد و چون علاقه ی وافری به هنر داشت به همین دلیل بر آن شد که این باغ و عمارت را به آثار هنری تبدیل نماید. حسین خداداد در ابتدا اقدام به ساخت یک بنا با استفاده از مصالحی چون گل و خشت نمود که پس از گذشت ده سال تغییراتی در آن انجام شد و ستون های چوبی آن جای خود را به ستون های آهنی دادند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]فدک، برترین قطار مسافربری بر اساس ارزیابی راه آهن ج.ا.ا در سال 1397[/stextbox]

استاد کاشی

از جمله ی اشخاصی که در ترمیم و مرمت این بنا زحمت کشیدند و آثار هنری زیبایی بر جای گذاشتند می توان به استاد کاشی که معماری بنا را انجام دادند، استاد حاج عبدالکریم نوید تهرانی و اساتیدی چون استاد حاج علی شیخی ، استاد فرهاد یحیی پور که طراحی گچبری این بنای هنری را انجام دادند و همچنین مهندس ابتکار که به عنوان مشاور ساختمان همکاری کرد .

گچبری های به کار رفته در ساخت این بنا ترکیبی از دو سبک ایرانی و فرنگی می باشد. همچنین برای گچبری های بکار رفته درحاشیه ها و سر درها از سبک قاجاریه و سبک جدید الهام گرفته شده است.

گچبری های زیبا و چشم نوازی که دریکی از اتاق های این بنا که با نام اتاق اصفهانی ها شناخته می شود اثری از سه برادر به نام روحانی می باشد. گچبری های هنری که درون اتاق اصفهانی ها به چشم میخورد الهام گرفته از اتاق موسیقی که در کاخ عالی قاپو قرار دارد است که به دوره ی صفوی برمیگردد.در موزه ی ساعت سیر تکاملی ابزارهای به دست آوردن زمان را میتوان از ابتدایی ترین زمان سنج تا به امروز را ازساعت های مکانیکی تا ساعت های مدرن امروزی مشاهده نمود.

 

قسمت های مختلف موزه:

ساختمانی که درون محوطه ی باغ موزه قرار دارد با متراژ مساحت هفتصد متر می باشد ، این ساختمان دارای دو طبقه است ؛ فضای حیاط موزه مساحتی در حدود ششصد هزار متر مربع دارد. درابتدا برای وارد شدن به موزه باید اقدام به تهیه بلیط نماییم و پس از پرداخت ورودی وارد موزه می شویم از باغ و منظره ی زیبا و سر سبز آن شروع میکنیم ، در محوطه ی موزه ساعت های اولیه مانند ساعت شنی و ساعت آبی و سوختی قرار دارد .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک:

✅  ارائه ویلچر به مسافران برای جابجایی در ایستگاه و قطار در صورت درخواست

✅  ارائه گهواره به مسافران دارای کودک زیر دو سال در صورت درخواست

✅  ارائه هدفون

✅ ارائه روزنامه های فارسی، عربی و انگلیسی

✅ سرو غذای کودک و غذای سلامت در صورت انتخاب مهمان

[/stextbox]

ساعت های قدیمی

در ساختمان داخلی انواع ساعت هایی با قدمتی از قرن هفدهم تا قرن بیستم گردآوری شده است این موزه ساعت های افراد و مشاهیری همچون پروفسور محمود حسابی و ساعتی از ناصر الدین شاه که با آفتاب کار میکند و ساعت های رومیزی، ساعت های مکانیکی دیواری ، ساعت مچی و ساعت های جیبی در معرض نمایش گردشگران و بازدید کنندگان قرارداده است.

در طبقه اول ساختمان ساعت های مکانیکی و کوکی چون: آونگی ، ساعت شاهینی و ساعت های ایستاده و دیواری دیده می شود که نشان دهنده ی این است که در گذشته به زیبایی ساعت اهمیت میدادند.

در طبقه دوم ساختمان کلکسیونی از ساعت های جیبی و مچی دیده می شود؛ در بخش دیگری از ساختمان تقویم های مهم از همه ی کشورها و معرفی تقویم نویسان مشهور و اسطرلاب ها در معرض نمایش قرار گرفته است.

در انتها نیز میتوان به کافی شاپی که در حیاط موزه قرار دارد به همراه دوستان و خانواده رفت و ساعاتی را در آنجا گذراند و بازدیدی به یاد ماندنی را رقم زد.

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x