تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

کویر رضا آباد

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

میخواهیم در این مقاله به موضوع کویر رضا آباد اشاره کنیم:  فاصله این روستا تا شاهرود 140کیلومتر است.این روستا ازویژگی های هایی برخوردار است ازجمله:سیاه چادر عشایر،خانه های گنبدی شکل وهمچنین آسمان آن صاف ونزدیک به کویر است که همین ویژگی خود باعث شده هرفردی حداقل یکبار ازاین روستا دیدن کند.

این روستا که در استان سمنان قرار داردجزیکی ازبافندگان تولید فرش وگلیم است این روستا باپرورش دادن حیواناتی همچن شتر وگوسفند که با استفاده از پشم همین حیوانات نقش های طبیعت رابر روی دارهای خود بکار میبرند .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در این مقاله میخواهیم به سوالاتی در مورد کویر رضا آباد پاسخ دهیم:

  • چه زمانی به کویر رضا شاهرود برویم؟
  • چه زمانی به کویر رضا شاهرود برویم؟
  • پوشش گیاهی این منطقه به چه صورت است؟

[/stextbox]

 

دامداری روستای رضا آباد:

دراین منطقه عشایر نشینانی هستند که برای پرورش دادن دام های خود به منطقه شمالی دهستان خوارتوران کوچ کردند و این منطقه را به عنوان قشلاق برای دام خود انتخاب کردند. در این روستا دامداری نقش مهمی در اقتصادش دارد که مردم با همین کار هزینه ی خود را تامین میکنند. دام در زندگی عشایری اصلی ترین عنصر آن بحساب می آید. بنابراین جاهای دیدنی زیادی در این روستا وجود دارد که مربوط به همین دام هاست مانند مراسم گل بره وپشم چیدن .

خوراک این روستا:

در این روستا درست کردن نان به وسیله تنور از دیگر جاذبه های گردشگری است،که هرروز صبح وعصر بوی عطر این نان تازه به مشام میخورد که هر گردشگری به این مکان سفر کند همین بوی خوب نان گردشگر را به سمت خود کشانده که با دیدن منظره آن بسیار جالب و دیدنی است .

پوشاک رضا آباد:

یکی دیگر از این جاذبه دوخت لباس های سنتی است، که راه شناخت این مردم از روی لباس های آنها است. به این دلیل هرقوم باتوجه به شرایط جغرافیایی،معشیت و مذهب لباس مخصوصی دارند.در این کویر متنوع بودن سربند ها ولباس این زنان بسیار زیباست که علاوه بر کرباس از پارچه هایی استفاده میکنند از جنس کودری وابریشم .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]میزبانی در فدک یک اصل سازمانی است[/stextbox]

غروب کویر این روستا:

در این روستا که تپه های ماسه ای زیادی دارند که یک طرف تپه ماهواره ای بلندی قرار دارد که از یک جهت دشت برهوت وتپه ها ی ماسه ای است.برای قدم زدن در کویر بهتر است که بدون کفش رفت که راحت تر بتوانیم راه رویم.به دلیل خورشید سوزان شنها بسیار داغ هستند به همین دلیل پاها تا بالای مچ در شن فرو میرود.اگر بخواهیم شب در کویر بمانیم باید تجهیزات کامل به همراه خود داشته باشیم از جمله: لباس گرم،وچادر مسافرتی و… باشد .

شب های کویر برعکس روزش بسیار سرد است و شب های کویر بسیار زیبا ودیدنی است که آسمانش را نمیتوان با آسمان جای دیگرمقایسه کرد . شب های کویر به قدری آرامش دارد که آدم به تمام سختی های روزنمی تواند فکر کند انگار که هیچ مشکلی بر کویر قدم نمی گذارد .

چه زمانی به کویر رضا شاهرود برویم؟

برای سفر به کویر بهترین فصل،فصل پاییز است چون هوای روزش خنک است وشب های آن سرد است.برای سفر به کویراگر قرار باشد شب اونجابمانیم  باید حتما لباس مناسب به همراه خود داشته باشیم .

چه زمانی به کویر رضا شاهرود برویم؟
چه زمانی به کویر رضا شاهرود برویم؟

منبع در آمد این روستا چیست؟

در این روستا زنان و دختران با هنر دست های خود مشغول به کار قالی وگلیم بافی هستند.این روستا مرکز عشایر در استان سمان است اقتصاد رضا آباد از روی دامداری سنتی  تامین میشود .پرورش حیواناتی مثل شتر در کنار نگهداری گوسفند ها امری واجب است چرا که این منطقه خشک وسوزان است .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک:

  • پنل های نمایش اطلاعات مسافرین در بخش سرکلگی و ورودی کوپه ها
  • سامانه ی دوربین مداربسته cctv در فضاهای عمومی
  • عایق های صوتی و حرارتی جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تزئینات داخلی لوکس و مدرنبه منظور جریان هوای تازه در واگن به منظور ایجاد شرایط آسایش مسافران

[/stextbox]

پوشش گیاهی این منطقه به چه صورت است؟

یکی از نقاط گردشگری رضا آباد گونه های گیاهی زیادی است که یکی از آنها گیاه قیچ است که محل رویش اصلی این گیاه منطقه جنوب شرقی شهر شاهرود است این گیاه رشد منظمی دارد به صورتی که نمی توانید بوته ها ی آن را کنار هم ببینید .گونه های گیاهی دیگری مثل آن تاق،اشنان وخصوصا اسکنبیل است .

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x