تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

خراسان جنوبی را بهتر بشناسید(جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی)

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

امروز در خدمت شما هستیم با موضوع خراسان جنوبی را بهتر بشناسید(جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی) همان طور که میدانید ایران کشوری است سرشار از آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری که بسیاری از افراد آن را ندیده‌اند. طبق آماری که از سازمان میراث فرهنگی بدست آمده است تقریبا هزار و دویست آثار باستانی در ایران قرار دارد که کمتر کسی از آنها مطلع بوده و از این مکانهای جذاب دیدن کرده است.

کشور ایران دارای 31 استان است. البته کمی قبلتر بخشهایی مثل خراسان یک استان بود که در حال حاضر تبدیل به 3 استان شده است. خراسان جنوبی، خراسان شمالی و خراسان رضوی بخشهای استان خراسان قدیم هستند. جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی آنقدر جذاب و زیاد است که شاید هیچگاه نام آنها را شما نشنیده باشید.

اصلا شاید کمتر کسی در ایران باشد که تصمیم بگیرد برای سفر مقصد خود را خراسان جنوبی انتخاب کند. اما سعی کنید حتی یک بار هم که شده به دیار قهستان رفته و از مکانهای جذاب آن دیدن فرمائید. با ما همراه باشید تا جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی را برایتان شرح دهیم.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

مطالبی که در این مقاله مطالعه می‌کنید طبق سر فصل‌های زیر به شما ارائه می‌شود:

  • کمی با تاریخچه خراسان جنوبی آشنا شوید.
  • جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی را بشناسید.

[/stextbox]

 

کمی با تاریخچه خراسان جنوبی آشنا شوید.

استان خراسان جنوبی در جهت شرقی کشور ایران واقع شده است که مرکز این استان شهر بیرجند است. همان طور که بالاتر گفتیم تا قبل از سال 1383 سه استان خراسان جنوبی، خراسان شمالی و خراسان رضوی در قالب یک استان به نام خراسان بودند. در سال 1383 تفکیک استانها باعث شد استان بزرگ خراسان به 3 استان تبدیل شود.

کمی با تاریخچه خراسان جنوبی آشنا شوید.
کمی با تاریخچه خراسان جنوبی آشنا شوید.

استان خراسان جنوبی دارای مساحتی به اندازه 151.193 کیلومتر مربع است که با این مساحت رتبه سومین استان بزرگ ایران را به خود اختصاص داده است. با توجه به سرشماری که در  سال 1395 انجام شد جمعیت این استان برابر 899 نفر است. از نظر جمعیت استان خراسان جنوبی توانسته رتبه 28ام ایران را به خود اختصاص بدهد.

استان خراسان جنوبی دارای مساحتی به اندازه 151.193 کیلومتر مربع است که با این مساحت رتبه سومین استان بزرگ ایران را به خود اختصاص داده است. از نظر جمعیت استان خراسان جنوبی توانسته رتبه 28ام ایران را به خود اختصاص بدهد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]میزبانی در فدک یک اصل سازمانی است[/stextbox]

نام قدیمی استان خراسان جنوبی قهستان بوده است. که در ایام قدیم شهرهای مهم موجود در ایالت قهستان شهرهایی با نام: قائن و تون (شهر فردوس امروز) بوده است. شاید جالب باشد که بدانید مارکوپولو نیز به استان خراسان جنوبی سفر کرده بوده است و از این استان با نام تونوکاین نام برده است. مفسران تونوکاین را تون و قائن تفسیر میکنند. متاسفانه این دو شهر مهم به دلیل حوادث طبیعی ناگوار از دوران قاجار اهمیت خود را از دست داده است و شهر بیرجند به عنوان مرکزیت این استان از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

استان خراسان جنوبی با مرکزیت بیرجند دارای 11 شهرستان، 25 بخش، 61 دهستان و 28 شهر است. این استان از سمت شرقی با کشور افغانستان، از سمت غربی با استانهای یزد، اصفهان و سمنان، از سمت جنوبی با استانهای کرمان و سیستان بلوچستان و از سمت شمالی با استان خراسان رضوی  همسایه است

شاید جالب باشد که بدانید مارکوپولو نیز به استان خراسان جنوبی سفر کرده بوده است و از این استان با نام تونوکاین نام برده است. مفسران تونوکاین را تون و قائن تفسیر میکنند. متاسفانه این دو شهر مهم به دلیل حوادث طبیعی ناگوار از دوران قاجار اهمیت خود را از دست داده است

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک عبارتند از:

✅  ارائه ویلچر به مسافران برای جابجایی در ایستگاه و قطار در صورت درخواست

✅  ارائه گهواره به مسافران دارای کودک زیر دو سال در صورت درخواست

✅  ارائه هدفون

✅ ارائه روزنامه های فارسی، عربی و انگلیسی

✅ سرو غذای کودک و غذای سلامت در صورت انتخاب مهمان

[/stextbox]

جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی را بشناسید.

در این بخش اسامی جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی را برایتان نام برده و مواردی را شرح خواهیم داد:

جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی را بشناسید.
جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی را بشناسید.
  1. بند امیر شاه
  2. باغ شوکت آباد
  3. عمارت کلاه فرنگی بیرجند
  4. باغ اکبریه
  5. قلعه بیرجند
  6. باغ بهلگرد
  7. آبشار چهارده
  8. باغ امیر آباد
  9. ارگ بهارستان
  10. بند دره
  11. بند عمر شاه
  12. مسجد جامع چهار درخت
  13. بنای تاریخی خواجه خضر
  14. مدرسه علیا
  15. مدرسه جامع تون
  16. آرامگاه توران شاه
  17. کاروانسرای سرایان
  18. قلعه مسک
  19. روستای سراب
  20. چشمه آبگرم مرتضی علی
  21. آرامگاه سپهسالاری
  22. کهن دژ یا ارگ طبس
  23. سد کریت
  24. کال جنی
  25. باغ گلشن
  26. کاروانسرای کلمرد
  27. قلعه اسماعیلیان
  28. کاروانسرای خان
  29. پیر حاجات
  30. غار حلوان
  31. سد تاریخی
  32. روستای نای بند
  33. جنگل سنو
  34. مسجد جامع افین
  35. قلعه رستم: این قلعه در غرب روستای کوچکی به نام گنج قرار گرفته است. داخل این قلعه 6 تالار وجود دارد. آثاری که در این قلعه به جا مانده است به تاریخ پیش از اسلام بازمیگردد.
  36. غار بتو
  37. تالاب کجی
  38. تالاب کچی نمکزار
  39. غار چنشت
  40. قلعه تاریخی افزار
  41. باغ مود
  42. قلعه حوض غلام کش
  43. غار جوجه
  44. دشت اسفدن
  45. پل سنگی خضری
  46. دق پترگان
  47. موزه آب قائن
  48. غار خونیک:

غار خونیک در نقطه جنوبی شهر قائن قرار دارد. قدمت این غار به 35 هزار سال قبل از میلاد مسیح بازمیگردد. این قار در سال 1382جزو فهرست آثار ملی قرار گرفت. این غار نخستین زیستگاه بشریت در شرق ایران برای زندگی بوده است اما متاسفانه در حال حاضر نمیتوان از داخل این غار دیدن کرد. استخوان هایی که در این غار کشف شده است برای 30 هزار سال قبل بوده است. این تخمین نشان میدهد انسان‌های نئاندرتال نیز در این غار زندگی میکردند. یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری خراسان جنوبیغار خونیک است.

غار خونیک نخستین زیستگاه بشریت در شرق ایران برای زندگی بوده است. استخوان هایی که در این غار کشف شده است برای 30 هزار سال قبل بوده است. قدمت این غار به 35 هزار سال قبل از میلاد مسیح بازمیگردد.

 

  1. قلعه فورک:

این قلعه در 5 کیلومتری بخش درمیان و در جهت شرقی شهر بیرجند در روستایی با همین نام وجود دارد. این قلعه بزرگ از آثار دوران افشاریه است که در زمان نادرشاه توسط فردی به نام میرزا رفیع خان حاکم محل احداث گردید. پس از قلعه الموت در قزوین این قلعه به عنوان مهم‌ترین مقر حضور اسماعیلیان به حساب می‌آمده است. در محل این قلعه فداییان مطلق را آموزش میدادند.

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x