تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

قلعه محمد خان دشتی

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

هدف از این مقاله رساندن اطلاعات درباره ی آثار تاریخی قلعه محمد خان دشتی است .این قلعه دارای سبک جذاب معماری است به صورتی که هنر و آثار از دوره ی سلجوقی را نشان می دهد .ساخت این قلعه بزرگ و جالب بر گفته از نوع سبک و نوع هنر در ساخت قلعه سازی در زمان دوره ی ساسانی است .

در دوره ی ساسانی از هنرهای بکار رفته در طاق نماها و نوعی خاص گچبری ها استفاده می شود که این هنرها در نوع شکل دهی و آرایش بی نظیر در قسمت های درونی و بیرونی اتاق ها و دیوارهای ساختمان ها قرار گرفته است .قلعه محمد خان دشتی 150 سال پیش ساخته شد و شامل دیوارهای مختلف با ارتفاع های متفاوت است .این قلعه در شهر بزرگ خورموج قرار گرفته است .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برای دریافت اطلاعات دقیق تر به پاسخ سوالات ذکر شده زیر لطفا توجه بفرمایید :

  • خصوصیات قلعه محمد خان دشتی را توضیح دهید ؟
  • مصالح سازنده قلعه چه منظوری را می رساند ؟
  • محمد خان دشتی کیست ؟
  • قلعه خورموج محمد خان دشتی دارای چه شرایطی است ؟

[/stextbox]

 

 

خصوصیات قلعه محمد خان دشتی را توضیح دهید ؟

قلعه محمد خان دشتی ، با وسعت بسیار گسترده است که به همراه برج های عظیم به تعداد 4 عدد و همچنین شامل 4 عدد حصار است .شامل یه عمارت بسیار زیبا که در قسمت مرکزی قلعه قرار گرفته است .این قلعه شامل تعدادی قراولخانه و اصطبل های بزرگ ایجاد شده است .

خصوصیات قلعه محمد خان دشتی را توضیح دهید ؟
خصوصیات قلعه محمد خان دشتی را توضیح دهید ؟

عمارت های قلعه به شکل گوشواره ایی فوقانی به صورت خیلی زیبا وجود دارد .این مدل گشواره ای استفاده های  مهمی داشته است از جمله برای دیده بانی و هدف های نظامی و امنیتی ،محل آن در قسمت قرار گرفته است که کاملا بر شهر تسلط کامل را دارد .نکته تاسف بار این است که ،از قلعه با این سعت گسترده فقط یک برج چهار اشکوبی از گذشته موجود است .این قلعه در سال 1379 به عنوان یکی از جذاب ترین قلعه ها در فهرست اسامی آثار ملی ثبت شد و به عنوان بهترین و مجلل ترین نمونه های معماری دوره ی قاجاریه شناخته شده است .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]فدک، همسفر رویاهای شیرین شما[/stextbox]

مصالح سازنده قلعه محمد خان دشتی چه منظوری را می رساند ؟

مصالح ساختمانی قلعه محمد خان دشتی بیانگر ساختمان بسیار قدیمی است .این قلعه در مکانی ساخته شده که این مکان در کنارتخته سنگ ها و زمین های خرابه ویا قرار داشت .این موضوع به زمان های بسیار گذشته اشاره دارد به بیانی به زمان قبل از اسلام و دوره ی اوائل عهد اسلامی بر می گردد .

محمد خان دشتی کیست ؟

محمد خان دشتی از خان های دشتی بود .این خان ازشاعرهای بنام در دوره ناصرالدین شاه بودو به عنوان پادشاه در نواحی خورموج فرمان روایی و سلطنت می کرد .فعالیت های متنوعی انجام داد از قبیل کارهای ساخت عمارت و ساختمان های  متنوع و قلعه ها در قلعه خورج قرار دارد .محمد خان یکی از بنام ترین و مشهور ترین حاکم در مناطق جنوب کشور محسوب می شود .این شخص آثار بنامی داشت از جمله کتاب هایی که در کتابخانه های بزرگ ایران قرار دارند .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک

✅  ارائه ویلچر به مسافران برای جابجایی در ایستگاه و قطار در صورت درخواست

✅  ارائه گهواره به مسافران دارای کودک زیر دو سال در صورت درخواست

✅  ارائه هدفون

✅ ارائه روزنامه های فارسی، عربی و انگلیسی

[/stextbox]

قلعه خورموج محمد خان دشتی دارای چه شرایطی است ؟

اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری شهر بوشهر قسمتی از قلعه محمد خان دشتی را به منظورهای مختلف به افراد می شناساند .نکته جالب توجه این است که قسمت های مختلفی از این قلعه برای معرفی شاعران بنام و مشهور طراحی شده است .این قسمت ها و جایگاه ها تصویرهای تاریخی برجسته ایی را به تصویر کشیده است .این قلعه در زمان های گذشته از بزرگ ترین بناهای شهر خورموج بوده است متاسفانه این قلعه از لحاظ اثر تاریخی مورد تهدید قرار گرفته است ولی هیچ کسی از این آثار بنام حمایت خاصی نمی کند .

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x