تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

غار سنگ شکنان شهر

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

هدف اصلی ما در طراحی این مقاله، این است که شما مخاطبان محترم را با یکی از مکان های دیدنی که مربوط به غار سنگ شکنان شهر می شود آشنا کنیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم حتما مقاله ما را دنبال کنید.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

سوالاتی که قرار است در این مقاله به آن ها بپردازیم به شرح زیر می باشد:

  • غار سنگ شکنان شهر در کدام از شهرهای کشور شکل گرفته است؟
  • کاربرد سنگ هایی که از این غار خارج می شود را شرح دهید؟
  • غار سنگ شکنان از چند ستون تشکیل شده اند؟
  • سنگ های موجود در غار سنگ شکنان از لحاظ مرغوبیت به چند بخش تقسیم می شوند؟

 

[/stextbox]

غار سنگ شکنان شهر در کدام از شهرهای کشور شکل گرفته است؟

غار سنگ شکنان مربوط به شهر جهرم می شود که در زیر تپه های البرز کوه شکل گرفته است. قدمت این غار حدودا بین 150 تا 200 سال می رسد. این غار به عنوان یکی از غارهای پهناور و وسیع خاورمیانه شناخته شده است. این غار با توجه به تغییرات زیادی که داشته است جزء یکی از غارهای مصنوعی زیبا به حساب می آید. متاسفانه این غار را در امور میراث فرهنگی به ثبت نرسانده اند اما مسئولین در تلاش اند که غارسنگ شکنان به ثبت برسانند.

کاربرد سنگ هایی که از این غار خارج می شود را شرح دهید؟

با توجه به سوال مطرح شده گفته می شود غار سنگ شکنان از غارهایی می باشد که سنگ های مختلفی در آن شکل گرفته است از این سنگ ها برای کارهای زیادی استخراج می کنند و از آن بهره می برند.

نوعی سنگ از این غار استخراج می شود مربوط به سنگ سفید آهکی می شود، سنگ آهکی  به دلیل اینکه زیبایی خاصی دارد از آن برای کارهای زینتی، زیبایی بخشیدن به سردر ها و بناها استفاده می کنند و به عنوان یکی از سن

گ های پرکاربرد شناخته شده است. این نوع سنگ از لحاظ زیبایی و ظاهری که دارد آنقدر معروف شده است که عده ای از افراد از این نوع سنگ برای کارهای معماری و ساخت وساز ساختمان هایشان بکار می برند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک

✅  ارائه ویلچر به مسافران برای جابجایی در ایستگاه و قطار در صورت درخواست

✅  ارائه گهواره به مسافران دارای کودک زیر دو سال در صورت درخواست

✅  ارائه هدفون

✅ ارائه روزنامه های فارسی، عربی و انگلیسی

✅ سرو غذای کودک و غذای سلامت در صورت انتخاب مهمان

[/stextbox]

غار سنگ شکنان از چند ستون تشکیل شده اند؟

این غار به گونه ای می باشد که همانند تالار های لوکس و شکوهمندی شکل گرفته اند. در این غار ستون های زیادی وجود دارد که بطور تقریبی به 100 تا ستون می رسد. اما با توجه به نتایج به دست آمده گفته شده است در زمان های گذشته تعداد ستون های این غار همراه با قطر زیادی وجود داشته است اما به دلیل اینکه بعد از مدت ها تغییرات زیادی در این غار به وجود آمد که باعث شد تعداد ستون ها نسبت به گذشته کمتر شود.

غار سنگ شکنان از چند ستون تشکیل شده اند؟
غار سنگ شکنان از چند ستون تشکیل شده اند؟

سنگ های موجود در غار سنگ شکنان از لحاظ مرغوبیت به چند بخش تقسیم  می شوند؟

در پاسخ به سوال مطرح شده گفته می شود سنگ هایی که در این غار شکل گرفته بر اساس مرغوبیت های خصای به وجود آمده اند به همین دلیل آن دسته از سنگ های مرغوب را به دو بخش تقسیم کرده اند.

قسمت اول مربوط به ستون های می شود که از پیچیدگی های خاصی برخوردار هستند برای مثال سنگ هایی که از درز و شکاف های زیادی بهره مند هستند جزء این دسته سنگ ها قرار می گیرد. قسمت دوم مربوط به سنگ هایی می شود که از مرغوبیت بالایی برخوردار هستند. این سنگ شامل ستون هایی می شود که هیچ گونه درز و شکاف بر روی آن ایجاد نشده است.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]فدک، برترین قطار مسافربری بر اساس ارزیابی راه آهن ج.ا.ا در سال 1397[/stextbox]

نتیجه گیری

با توجه به مطالب گفته شده می توانیم نتیجه بگیریم غارسنگ شکنان شهر جزء غارهای وسیع وبسیار زیبای شهر جهرم به حساب می آید که توانسته است زیبایی خاصی را از خود رونمایی کند.

( ما دراین مقاله توانستیم فقط بخشی از مطالب مربوطه را برای شما مخاطبان شرح دهیم امیدواریم از این مقاله اطلاعات کافی و سودمندی را کسب کرده باشید)

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x