تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

معرفی جاذبه های گردشگری چابهار

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

چابهار، شهری که در جنوب شرقی سیستان و بلوچستان قرار دارد که از مهم ترین شهرهای بندری و مناطق آزاد و تنها بندر اقیانوسی کشور محسوب می شود و از لحاظ گردشگری به دلیل جذابیت های طبیعی و تاریخی بی نظیر و فوق العاده اش توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است.

به طوری که به چابهار لقب بهشت جنوب ایران را داده اند. همچنین به دلیل داشتن آب و هوای پیرامون زیبای بهاری و معتدل به این شهر لقب چابهار یا چهاربهار نیز داده اند زیرا این شهر به منطقه استوایی نزدیک است و تغییرات دمایی بسیار کمی در فصول گوناگون سال به همراه دارد.

هر ساله تعداد بسیار زیادی گردشگران داخلی و خارجی از این شهر بندری بازدید می نمایند و به طور حتم از سفر خودشان رضایت کامل را دارند. در این مقاله به معرفی جاذبه های شگفت انگیز چابهار که هر گردشگری را شیفته خود می کنند، می پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

مطالب عنوان شده در این مقاله عبارتند از:

  • آشنایی با جاذبه های گردشگری چابهار

[/stextbox]

 

آشنایی با جاذبه های گردشگری چابهار:

در ادامه به معرفی گلچینی از دیدنی های گردشگری چابهار می پردازیم.

کوه های مینیاتوری

حتما شما نیز هنر مینیاتور ایرانی را می شناسید و یا نمونه هایی از آن دیده اید. یکی از شگفت انگیزترین جذابیت های گردشگری چابهار کوه های فرا زمینی مینیاتوری آن است به طوری که هنگامی که کوه ها را تماشا می کنید خیال می کنید یک نقاش چیره دست و ماهر با قلم موی خود چنین ناهمواری های زیبایی را طراحی کرده است.

جالب است که وجود کوه در یک طرف و وجود دریا در طرف دیگر، زیبایی منطقه را چندین برابر کرده. حدود 50 کیلومتر در شرق چابهار می توان امتداد این کوه ها را مشاهده کرد. جنس کوه هی مینیاتوری رسوبی است که هیچ گاهی در روی آن ها دیده نمی شود و به دلیل شکلشان به کوه های مریخی نیز معروف هستند.

کوه های مینیاتوری
کوه های مینیاتوری

بندر گواتر

خلیج گواتر یک بندر ساده و نسبتا کوچکی است که جنوب شرقی ترین قسمت ایران است و تا پاکستان با قایق فقط نیم ساعت فاصله دارد. از زیباترین جذابیت های این منطقه، وجود جنگل های حرا با اندازه کوچک است. گردشگران می توانند قایق 6 تا 12 نفره کرایه کنند و به گشت و گذار در خلیج فارس بروند.البته در نظر داشته باشید که با توجه به مرزی بودن این نقطه، حتما هشدارهای ایمنی و مرزی را جدی بگیرید.

گل افشان

کوه‌های گل‌افشان یکی از حیرت‌انگیزترین دیدنی های چابهار در جنوب جاده کهیر-زرآباد نرسیده به روستای تنگ، شناخته شده اند. یک تپه را تصور کنید که مانند یک کوه فعال آتشفشان است و به جای مواد مذاب از دهانه اش، گِلی با رنگ خاکستری می جوشد. در کوه گل افشان چابهار این تصور تبدیل به واقیت شده است. یک مجموعه متشکل از چند تپه با ارتفاع مختلف که در حال حاضر تنها یکی از آن ها فعال است. حتما بازدید از این کوه را در لیست برنامه خود در سفر قرار دهید.

جالب است بدانید این گِل ها اثرات شفا بخش و در درمان بیماری های عصبی، دردهای مفاصل و ستون فقرات مؤثر هستند.

 

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]برای میزبانی شما آموزش دیده ایم[/stextbox]

 تالاب لیپار  

از دیگر جاذبه های گردشگری چابهار تالاب لیپار را می توان نام برد که در نزدیکی روستای رمین 15 کیلومتری مشرق چابهار با چشم اندازهای زیبایی واقع شده است. در این فضا پرندگانی مانند عقاب دشتی، باقرقره، تیوه، کشیم، چنگر، فلامینگو و طاووسکن وجود دارند که زیبایی فوق العاده ای را به این منطقه بخشیده اند.

خلیج پزم

نزدیک به 10 کیلومتری مغرب خلیج چابهار، خلیج پزم واقع شده است که یکی از دیدنی های گردشگری چابهار به حساب می آید.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک

✅  ارائه ویلچر به مسافران برای جابجایی در ایستگاه و قطار در صورت درخواست

✅  ارائه گهواره به مسافران دارای کودک زیر دو سال در صورت درخواست

✅  ارائه هدفون

✅ ارائه روزنامه های فارسی، عربی و انگلیسی

✅ سرو غذای کودک و غذای سلامت در صورت انتخاب مهمان

[/stextbox]

موزه محلی چابهار

ساختمان قدیمی فرمانداری که از دوران قاجار در شهر چابهار باقی مانده است را موزه محلی چابهار می گویند. بازدید از این ساختمان دو طبقه را از دست ندهید.

مسجد جامع دزک

در ۳ کیلومتری شرق سراوان یکی دیگر از جاذبه های چابهار قرار گرفته است. مسجد جامع بزک که زمان ساخت آن هنوز به طور دقیق مشخص نیست اما  با توجه به شواهد به احتمال زیاد مربوط به دوره صفویه است و در ساخت این مسجد از مصالحی مانند چینه و خشت و در سقف آن از از فراورده های خرما و نخل استفاده کرده اند.

 

منطقه حفاظت شده گاندو

بسیاری از افرادی که علاقه مند به حیات وحش و طبیعت هستند این منطقه را می پسندند. در این منطقه شما می توانید تنها تمساح بومی ایران را که گاندو نام دارد را از نزدیک ببینید. همچنین حیوانات دیگری مثل خدنگ، سیاهگوش، سنجاب بلوچی، جبیر، روباه، شغال و … را در این منطقه حفاظت شده قابل مشاهده هستند. بهتر است بدانید در این منطقه رودخانه باهوکلات که یکی از پرآب ‌ترین رودخانه‌های سیستان و بلوچستان است نیز وجود دارد. بازدید از منطقه حفاظت شده را به یاد بسپارید.

مسجد جامع تیس

جالب است بدانید معماری مسجد جامع تیس بسیار مشابه به معماری مساجد کشورهای پاکستان و هندوستان است. در ساخت این مسجد از رنگ های مختلفی استفاده شده است. شیشه کاری های غیر منظم و منظم رنگارنگ نیز جلوه خاصی به این مسجد بخشیده است.

قلعه پیروز گت

در روستای تیس که در 5 کیلومتری شمال غربی چابهار است قلعه پیروز گت وجود دارد که متعلق به دوران اشکانیان و ساسانیان است که از دیدنی های تاریخی این شهر محسوب می شود.

چابهار یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان است که از نظر جذابیت های تاریخی و طبیعی از نقاط بی نظیر گردشگری ایران به حساب می آید. در این مقاله به معرفی تعدادی از جاذبه های گردشگری این بندر پرداختیم.

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x