تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

معرفی جاذبه های گردشگری در یزد

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

در خدمت شما هستیم با موضوع معرفی جاذبه های گردشگری در یزد ، یزد شهر تاریخی و منحصر به فردی است که به عنوان اولین شهر خشتی ایران و همچنین دومین شهر تاریخی جهان در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده است و یک شهر بین المللی محسوب می شود.

این شهر تاریخی زیبا با القاب دیگری مانند شهر قنات ها و بادگیرها را نیز یاد می شود. وجود جذابیت های تاریخی و فرهنگی بی حد و حصر، برترین جاذبه های گردشگری، پهنه های بیابان و تپه های ریگ روان، ارتفاعات زیبای شیرکوه و ییلاقات سرسبز باعث شده که این شهر بی نظیر خاورمیانه سالانه میزبان گردشگران و مسافران فراوانی باشد.

قطعا جاذبه های این شهر را نمی توان در یک مطلب قرار داد زیرا هر طرف شهر یزد دیدنی و زیبا برای خودش به عنوان جاذبه ای به شمار می رود. در این مقاله قصد داریم جاذبه های گردشگری در یزد را معرفی کنیم. درادامه با ما همراه باشید.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

سرفصل زیر در این مقاله اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار خواهد:

  • آشنایی با جاذبه های گردشگری یزد

[/stextbox]

 

آشنایی با جاذبه های گردشگری و دیدنی یزد:

مجموعه امیر چقماق
امیر جلال الدین چقماق شامی که در زمان تیموریان به حکومت یزد رسید و به کمک همسرش فاطمه خاتون در این مکان میدان و در اطراف آن مسجد امیر چقما، کاروانسرا، چاه آب، مدرسه، آب انبار، خانقاه و بازار بنا کرد.

میدان امیر چخماق یزد، مکان دیدنی است که در سفر به شهر بادگیرها نباید بازدید از آن را فراموش کنید. این میدان تاریخی نماد شهر یزد شناخته می شود که اهمیت فرهنگی و اجتماعی نیز دارد.

مسجد امیر چخماق قدیمی ترین ساخته این میدان است و از نظر اهمیت، وسعت، اعتبار و زیبایی بعد از مسجد جامع دومین مسجد شهر یزد به حساب می آید.

از دیگر دیدنی های این مجموعه نخل تاریخی است که به نخل حیدری‌ها مشهور است و مربوط به دوره صفوی است. نخل، یک تابوت چوبی عظیمی است که نمادی از مراسم سوگواری در محرم است. تعدادی این نخل را قدیمی ترین نخل می دانند.

 

مسجد جامع یزد

مسجد جامع یزد، از شاهکارهای معماران ایرانی است که در یزد جلوه گیری می کند و یکی از پر گردشگرترین مقاصد مسافران داخلی و خارجی شهر محسوب می شود. این مسجد در حدود ۱۰۰ سال ساخته شده و یکی از اصلی ترین پایه های حکومت ساسانیان بوده است. کاشی کاری های زیبا، خوابیدگی گنبد و سردر رفیع آن بسیار شگفت انگیز است.

میدان وقت الساعت  

یکی از قدیمی ترین برج های ساعت ایران و جهان از زمان قاجار در این میدان واقع شده است که اولین ساعت شهری کشور به حساب می آید. کاشی کاری های قرآنی، تزیینات آجری و طاق و قوس هابه آن جلوه ای ویژه ای به این مکان داده اند.

باغ دولت آباد  

باغ دولت آباد با 260 سال قدمت نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این باغ از لحاظ معماری بسیار با ارزش است و عمارت مرتفع آن بلندترین بادگیرهای جهان را دارد. هنگامی که گردشگران درذ این باغ وارد می شوند احساس می کنند به قسمتی از بهشت وارد شده اند و بوی گل و گیاهان آن ها را مدهوش خواهند کرد.

باغ دولت آباد  
باغ دولت آباد

خانه لاری ها

خانه لاری های دارای قدمتی ۱۵۰ ساله است که حدود ۲۷۰ سال پیش لاری ها از فارس به شهر یزد برای تجارت می آمدند و در این شهر ساکن می شدند. این خانه در سال 1375 در فهرست آثار ملی ثبت شده است و از جذابیت های دیدنی شهر یزد شمرده می شود.

مدرسه ضیائیه یا زندان اسکندر

یک بنا در شهر یزد با دو نام مختلف وجود دارد که نشان می دهداین بنای تاریخی کاربرد دوگانه ای داشته است. به عقیده ی برخی این بنای ارزشمند در قرن هشتم در سال ۶۳۱ هجری بنا و در سال ۷۰۵ هجری تکمیل شده است. مدرسه ضیائیه بیشتر از هفتصد سال قبل محلی برای تدریس بحث و بررسی بوده و نام زندان اسکندر به دلیل آمدن گروهی از تبعیدیان اسکندر به یزد به وجود آمد. این بنای تاریخی نیز در سال 1346 به ثبت آثار ملی درآمده اسیت. به شما پیشنهاد می کنیم بازدید از این مکان را به خاطر بسپارید.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]مهمانداران قطارهای فدک توسط اساتید بین المللی شرکت هواپیمایی لوفت هانزا اتریشی انتخاب شده و آموزش دیده اند.[/stextbox]

آتشکده ورهرام

آتشکده ی ورهرام مکانی برای نگهداری آتش مقدس زرشتی است. آتشی که طی ۱۵۰۰ سال خاموش نشده وروشن مانده است، بازدیدکنندگان می توانند از پشت شیشه آتشکده را تماشا کنند. آتش ورهرام به دور از خورشید، بادو باران در مجری برنجی و اتاقی ویژه و سطحی بالاتر از سطح زمین نگهداری می شود.

آتشکده ورهرام
آتشکده ورهرام

برج خاموشان

برج خاموشان از اسرارآمیزترین دیدنی های یزد است. این برج بر روی یک کوه رسوبی قرار دارد که  در زمان زرتشتیان مکانی به منظور عبادت بوده است و زرتشتیان جسد مردگان را در آن می گذاشتند تا به وسیله حیوانات خورده شود به دلیل وجود همین آلودگی ها در فاصله از شهر ساخته شده است.

بازار و حمام خان

مصالح استفاده شده در ساخت این بازار گل و خشت است که به زمان ناصرالدین شاه باز می گردد. بازار و حمام خان یزد مجموعه ای زیبا از بازار خان، حسینیه، آب انبار و حمامی مجاور آن است. بازار خان به عنوان عریض ترین و طولانی ترین بازارهای شهر یزد محسوب می شود که در فهرست جاذبه های گردشگری یزد قرار دارد.

کاروانسرای زین الدین

در ۶۰ کیلومتری جاده ی یزد- کرمان کاروانسرایی به نام زین الدین واقع شده است که شکلی دایره ای دارد. قدمت این کاروانسرا حدود ۴۰۰ سال است.

جالب است بدانید کاروانسرای زین الدین برنده ی بهترین بنای بازسازی شده از طرف یونسکو شده است.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک

  • عایق های صوتی و حرارتی جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تزئینات داخلی لوکس و مدرنبه منظور جریان هوای تازه در واگن به منظور ایجاد شرایط آسایش مسافران
  • سامانه روشنایی و نورپردازی ویژه
  • تخت های بزرگتر از اندازه استاندارد (600*1760)
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی مجهز به شیرهای اتوماتیک و آب سرد و گرم

[/stextbox]

زورخانه صاحب الزمان

زورخانه محبوب صاحب الزمان در ضلع شمالی عمارت امیر چخماق قرار دارد و اغلب اوقات درهایش را به روی توریستان باز می کند تا گردشگران تمرین های عارفانه پهلوانان زورخانه را تماشا کنند.

 

پارک کوهستان

پارک کوهستان از بزرگ ترین و  زیباترین پارک های شهر کویری یزد به حساب می که در سال 1384 به وسعت 50 هکتار ساخته شده است. دیدنی هایی مانند آبراهه بسیار زیبا، دریاچه با قایق های پدالی، شهربازی و همچنین وجود بامی که می توانید چشم انداز خوبی را از آن تماشا کنید را دارا است. هرساله در این پارک جشنواره های تابستانی و جشنواره بادبادک ها برگزار می شود.

شهر تاریخی و کویری یزد از جمله شهرهای گردشگری ایران محسوب می شود که بناهای تاریخی و فرهنگی زیادی را در خود جای داده است. در این مقاله به بررسی این دیدنی ها و جذابیت ها پرداختیم.

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
شهرستان بافق در استان یزد را بهتر بشناسید | مجله قطارهای فدک
4 سال قبل

[…] جامع شهرستان بافق در استان یزد از جاذبه های گردشگری و یکی از قدیمی‌ترین مساجد این […]

نوشته های مرتبط

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x