تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

معرفی جاذبه های گردشگری آبسرد

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

معرفی جاذبه های گردشگری آبسرد

معرفی جاذبه های گردشگری آبسرد

در این مطلب سعی داریم جاذبه های گردشگری آبسرد را به شما معرفی کنیم. ساکنان تهران در هر فرصتی که به دست می آورند حتی تعطیلات کوتاه آخر هفته، ترجیح می دهند به اطراف این شهر رفته و از تفریح و استراحت در مناطق خوش آب و هوا لذت ببرند. یکی از این مناطق آبسرد در نزدیکی دماوند است. تهران به دلیلی موقعیت جغرافیایی که دارد از شرق و غرب به مناطق کوهستانی و خوش آب و هوا مشرف است و فاصله کمی با آن ها دارد. برای افرادی که ساکن شهر تهران هستند، در ناحیه غربی این استان می توان از جاذبه‌های گردشگری جاده چالوس، کردان، کن و سولقان استفاده کرد و برای افرادی که در شرق تهران ساکن هستند دماوند، آبسرد، آبعلی، فشم، لواسان و… گزینه‌های بسیار مناسب و نزدیکی است. البته دماوند، فیروزکوه، و آبسرد فاصله بیشتری نسبت به فشم، آبعلی و لواسان در شرق تهران دارند. آبسرد یکی از مناطق دیدنی است که با زمان کمی رانندگی می توان به آنجا رسید و از طبیعت و امکانات تفریحی آن استفاده کرد.

شهر آبسرد

شهر آبسرد در مرکز شهر دماوند قرار گرفته و از شرق تهران حدود ۴۵ کیلومتر و از غرب تهران حدود ۶۵ کیلومتر فاصله دارد. آبسرد از شهرهای بخش مرکزی شهرستان دماوند محسوب می شود. اما اگر سفر به این شهر را تجربه نکرده‌اید توصیه ما به شما این است که تعطیلات پایان همین هفته را به شهر آبسرد سفر کنید و از جاذبه های گردشگری آبسرد، آب و هوا و مناظر زیبای موجود در این شهر استفاده کنید. البته بسیاری از ساکنین شرق تهران نیز در این منطقه خوش آب و هوا دارای باغ و ویلاهای بسیار زیبایی هستند. با ما همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری آبسرد آشنا شده و حتماً برای سفر به آن برنامه ریزی کنید.

مطالبی که در این مقاله مطالعه می‌کنید طبق سر فصل‌های زیر به شما ارائه می‌شود:

  • کمی با شهر آبسرد آشنا شوید.
  • محله های آبسرد
  • جاذبه های گردشگری آبسرد را بیشتر بشناسید.

 

شهر آبسرد در مرکز شهر دماوند قرار گرفته و از شرق تهران حدود ۴۵ کیلومتر و از غرب تهران حدود ۶۵ کیلومتر فاصله دارد. اما اگر سفر به این شهر را تجربه نکرده‌اید توصیه ما به شما این است که تعطیلات پایان همین هفته خود را به شهر آبسرد سفر کنید.

کمی با شهر آبسرد آشنا شوید

آبسرد از بهم پیوستن نقاط روستایی آبسرد، مرانک و تاسکین در سال ۱۳۷۵ به شهر تبدیل است. شهر آبسرد در ۴۵ کیلومتری محدوده شرق شهر تهران واقع شده است. این شهر با مساحتی برابر ۹۳۸۱ هکتار از شهرهای بخش مرکزی شهرستان دماوند می باشد.

شهر آبسرد با آب و هوایی بسیار دل انگیز یکی از مراکز عمده‌ای است که تولید گلهای شاخه بریده و صیفی جات در استان تهران و بخشی از مناطق ییلاقی این استان را بر عهده گرفته است. این شهر از شمال به ارتفاعات البرز مرکزی و روستاهای آئینه ورزان و خسروان، از شرق به دهستان ابرشیوه و سربندان، از جنوب به شهر کیلان و از غرب به شهر دماوند(منطقه گیلاوند) محدود می شود.

شهر زیبای آبسرد
شهر زیبای آبسرد

 

محله های شهر آبسرد

شهر آبسرد خود به تنهایی دارای چند محله از جمله کوی‌های لاله و گلایول (شهرک احداثی در سال ۱۳۵۶)، محله مرکزی آبسرد، محله زرشکدار  و قلعه آقاباشی، کوی بنیاد مسکن، محلات جدید التاسیس شهرک نارنج و انتفاضه در شمال شرق شهر و محله قدیمی و تاریخی “قلعه کهنه” در داخل بافت شهر و روستاهای اتابک شمس (اتابکهای بالا و پائین)، بیدک، اهران و وادان است. البته محلات ویلائی ساز و غیر رسمی نیز در شهر آبسرد احداث شده است که با نام های کوی پزشکان و الهیه در موقعیت جغرافیایی شمال غرب و شمال شرق حریم شهر آبسرد وجود دارند.

 جاذبه های گردشگری آبسرد را بیشتر بشناسید

در ادامه این مطلب به معرفی تعدادی از شناخته شده ترین جاذبه های دیدنی شهر آبسرد می پردازیم:

 جاذبه های گردشگری آبسرد
جاذبه های گردشگری آبسرد

 

آبشار آینه ورزان

آبشار آیینه ورزان یکی از آبشارهای بسیار زیبا در استان تهران است. این آبشار در مکانی زیبا و دیدنی در دامنه قله رفیع زرینه کوه قرار گرفته است. جهت رفتن  به این آبشار جذاب کافی است فقط خود را به رودهن رسانده پس از آن به شهرستان آبسرد رفته و سپس به روستای عین ورزان یا آینه ورزان بروید و بعد از تقریبا ۲ساعت پیاده روی به آبشار زیبای آیینه ورزان خواهید رسید. آیینه ورزان روستایی است در هفتاد کیلومتری تهران و در جاده فیروزکوه است که بعد از گیلاوند و روبروی روستای آبسرد قرار گرفته است. در روستای سرسبز و جذاب آیینه ورزان باغات فراوانی با درختان گیلاس، زردآلو، سیب، گردو، آلبالو و… وجود دارد. اگر در فصل تابستان یا بهار از این منطقه دیدن می کنید می توانید از میوه های تازه رسیده و نوبرانه چیده شده از درختان باغات در همان منطقه استفاده کنید. که توسط باغداران و بدون واسطه فروخته می شود. همین عامل باعث می شود لذت سفر به این منطقه صد چندان شود. منبت کاری در این روستا رواج بسیاری دارد و صنایع دستی منبت کاری شده زیبایی را می توانید از آنجا خریداری کنید.

آبشار آینه ورزان
آبشار آینه ورزان

تنگه واشی آبسرد

تنگه واشی در میان صخره های زیبا و در نزدیکی منطقه آبسرد قرار گرفته است. این تنگه در میان صخره ها و در دل رودخانه ای خروشان واقع شده و در فصل تابستان مقصد تورهای یکروزه فراوانی از تهران می باشد. برای رسیدن به تنگه واشی باید با اصول اولیه کوهنوردی آشنا باشید و تحمل پیاده روی را نیز داشته باشید. توصیه می کنیم برای رفتن به تنگه واشی حتماً با کسانی که راه را بلد هستند به این منطقه بروید.

تنگه واشی
تنگه واشی

 

بقعه میر مطهر

آرامگاه امامزاده سید محمد گتمیر (ع) که به میر مطهر مشهور است در شهر آبسرد قرار گرفته و افراد بسیاری برای زیارت به آنجا می روند. این مکان دارای معماری ویژه و زیبایی است که بنای اولیه آن به دوران تیموریان نسبت داده شده و در دوران صفوی و قاجار نیز مرمت شده است. در زمان های گذشته از اطراف این زیارتگاه به عنوان گورستان عمومی استفاده می شده که آثار آن همچنان پابرجاست. در سال ۱۳۸۲ بقعه میر مطهر به ثبت ملی نیز رسیده است.

بقعه میر مطهر آبسرد
بقعه میر مطهر آبسرد

 

خانه تاریخی محمد باقر علوی

این خانه از دوران پهلوی باقی مانده و در دو طبقه و با معماری جالبی ساخته شده است. امروزه این خانه به موزه تبدیل شده است و بازدید از آن خالی از لطف نیست.

 

سایت پرواز با بالن و پاراگلایدر

به تازگی در آبسرد سایت پرواز با بالن طراحی و افتتاح شده است. به دلیل موقعیت جغرافیایی و وجود باد مناسب، امکان استفاده از بالن در این منطقه میسر شده است. علاقمندان می توانند برای بالن سواری به این مکان مراجعه کنند.

سایت پرواز با بالن و پاراگلایدر آبسرد
سایت پرواز با بالن و پاراگلایدر آبسرد

 

پارک تل حاجی در فیروزکوه

این پارک در ضلع شمالی خیابان جهاد قرار گرفته است. پارک تل حاجی، پارک ولیعصر و پارک گاز از پارکهای مهم موجود در در این محدوده شهری است. پارک جنگلی تل حاجی که به تازگی  احداث شده است و به صورت  ۲فاز طراحی شده است. این پارک در زمینی به مساحت ۱۳٫۵ هکتار قرار گرفته است و ارتفاع آن ۱۵ متر است به طوری که کل شهر دیده خواهد شد. در حال حاضر انواع درختان و گلهای زیبا در فاز یک پارک تل حاجی کاشته شده است. در این پارک برای رفاه حال ساکنین محترم آلاچیق، کتابخانه، نمازخانه و سرویس بهداشتی نیز ساخته شده است. با توجه به آن که این مکان در مرکز شهر فیروزکوه واقع شده است کسانی که عاشق طبیعت هستند استقبال خوبی از این پارک کرده اند.

پارک تل حاجی در فیروزکوه
پارک تل حاجی در فیروزکوه

کلام آخر

علاوه بر جاذبه های ذکر شده، منطقه آبسرد از روستاهای متعددی تشکیل شده که با وجود نزدیکی به پایتخت همچنان بکر بوده و آب و هوای بسیار خوب و پاکی دارند. از جمله می توان به سربندان، آرو، هاشمک و اتابک سفلی اشاره کرد. اگر از هیاهوی زندگی در تهران خسته شده اید پیشنهاد می کنیم حتما سری به آبسرد بزنید.

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

  • قابلیت حرکت با سرعت حداکثر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • تعبیه عایق صوتی مناسب جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تعبیه عایق حرارتی مناسب  برای حفظ دمای مطلوب کوپه ها و آسایش مسافران
  • طراحی تزئینات داخلی لوکس و مدرن به منظور جریان هوای تازه در واگن و ایجاد آسایش هر چه بیشتر مسافران
  • قابلیت تنظیم دمای فضای داخل کوپه به صورت مجزا از ۲۲ تا ۲۶ درجه در تابستان و زمستان
  • قابلیت تنظیم روشنایی در داخل کوپه و استفاده از چراغ های اختصاصی برای هر تخت
  • تعبیه پریز برق داخل کوپه ها برای استفاده مسافران
  • سامانه ی صوتی و تصویری بسیار متنوع و کامل با امکان انتخاب و نمایش مجموعه ای از فیلم ها و موسیقی های روز
  • امکان استفاده مجزا هر یک از مسافران از سامانه صوتی و تصویری بدون تداخل با دیگران
  • امکان مشاهده مسیر سفر و موقعیت لحظه ای در مسیر یاب سامانه صوتی و تصویری
  • طراحی تخت هایی بزرگتر از تخت های قطارهای مشابه (۶۰۰×۱۷۶۰)
  • ارائه ملزومات خواب به تعداد مسافران
  • سرو غذاهای متنوع داخلی و خارجی مطابق با ذائقه و سلیقه ایرانی
  • سرو نوشیدنی و میان وعده در طول سفر
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وکیوم
  • ارائه خدمات توسط مهمانداران حرفه ای و آموزش دیده

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است.

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده ای برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند و می توانند به راحتی استراحت کنند.

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ماهان فلای
ماهان فلای
4 سال قبل

قطار فدک فوق العاده ست و البته حرفه ای
نشد یکبار من حتی ناراضی باشم
با تشکر

fadakadmin
fadakadmin
مدیر
پاسخ به  ماهان فلای
4 سال قبل

میزبانی شما عزیزان افتخار ماست

نوشته های مرتبط

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x