تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

مناطق دیدنی تهران

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

در این مقاله می خواهیم درباره مناطق دیدنی تهران صحبت کنیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم.

تهران پرجمعیت ترین شهر ایران و پایتخت این کشور می باشد که این شهر جزو بیست و چهارمین شهر پرجمعیت دنیا نیز به شمار می رود.تهران شهری است با انواع قوم ها و افرادی که به آنجا مهاجرت کرده اند.

تعداد افراد خارجی در تهران زیاد نیست . شهر تهران از شمال به استان مازندران و از جنوب به استان قم قرار دارد همینطور از سمت شرق به سمنان و از سمت غرب به استان البرز محدود می شود.این شهر فارسی زبان بزرگترین شهردر دنیا به زبان فارسی است که اکثر جمعیت آن  که حدود 14 میلیون نفر تا سال 1395 بوده شیعه و مسلمان هستند.

تهران یک شهر بسیار قدیمی است که باستان شناسان طبق تحقیقات خود بر این باورند که زندگی در این منطقه به دوران نوسنگی مربوط است. سال93 اسکلتی 7000ساله در مولوی تهران و سال 94نیز یک اسکلت دیگر در نزدیکی آن محل پیدا شد که نشان از قدمت این شهر میدهد .در این شهر آثار بسیاری از جمله بازارها- پارک ها و بناهای دیدنی وجود دارد.

در این شهر آنقدر بنا و مناطق دیدنی وجود دارد که ممکن است از دید توریست و گردشگران پنهان بماند. بیشتر افرادی که به تهران سفر میکنند برای کارهای تجاری و اداری به این شهر وارد می شوند و خیلی ها خبر ندارند که چه مکان های دیدنی در این شهر وجود دارد تا با رفتن به آنجا خستگی یک روز کاری سخت را سپری کنند.

 

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در این قسمت به چند سوال درباره جاهای دیدنی تهران پاسخ میدهیم:

  1. درباره شهر تهران به طور مختصر توضیح دهید؟
  2. چند مورد از مناطق دیدنی تهران را نام ببرید و درباره آنها توضیح دهید؟
  3. چند مورد از دیگر مناطق دیدنی تهران را نام ببرید؟

[/stextbox]

 

درباره شهر تهران

تهران شهری است که حدود 8میلیون نفر جمعیت ثابت دارد و حدودا 3میلیون نفر هم جزو شهرستان های اطراف مانند کرج –شهریار- ورامین – رباط کریم و…است .میتوان گفت که به این شهر روزانه 500هزار نفر سفر میکنند .شاید خیلی از افراد که مناطق دیدنی تهران را ندیده اند فکر کنند که تهران فقط به برج آزادی و برج میلاد ختم میشود

اما تهران پر از مناطق و مکان های دیدنی و زیبایی است.طبق آمار معاون اجتماعی و فرهنگی  تهران این شهر دارای 2هزار منطقه دیدنی و گردشگری است که طبق همین آمار برای بازدید تمامی مکان های دیدنی نیاز به 35 روز زمان می باشد.

 

چند مورد از مناطق دیدنی تهران را نام ببرید و درباره آنها توضیح دهید:

برج آزادی:

این بنا 36 ساله است و نماد انقلاب اسلامی است که در سال 49 به دست حسین امانت ساخته شده است.برج آزادی در زمان قدیم به نام شهیاد بوده.معماری این بنا از چند دوره هخامنشی – ساسانی – معماری اسلامی و معماری مدرن گرفته شده است.تمام دنیا تهران را با این برج می شناسند که در زیر آن چند تالار نمایش –نگارخانه و کتابخانه و … وجود دارد.

برج آزادی
برج آزادی

برج میلاد:

این برج برجسته ترین نماد تهران به شمار می آید و جزو جاذبه گردشگری است.ساخت برج میلاد در سال 86 پایان یافت.این برج جزو ششمین برج بلند دنیا با ارتفاع435 متر به شمار میرود.برج میلاد در منطقه جنوب شهر قدس واقع شده است.

برج میلاد:
برج میلاد:

پارک جمشیدیه:

پارک جمشیدیه در دامنه البرز قرار دارد و جزو بهترین پارک های شمال تهران است.این پارک با سرسبزی زیاد شما را به وجد می آورد و در فصل سرما معمولا اولین برف در این پارک میبارد.اگر توان بالا رفتن را داشته باشید میتوانید از مناطق دیدنی این شهر در بالای کوه دیدن کنید.

پارک جمشیدیه
پارک جمشیدیه

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک

  • پنل های نمایش اطلاعات مسافرین در بخش سرکلگی و ورودی کوپه ها
  • سامانه ی دوربین مداربسته cctv در فضاهای عمومی
  • عایق های صوتی و حرارتی جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تزئینات داخلی لوکس و مدرنبه منظور جریان هوای تازه در واگن به منظور ایجاد شرایط آسایش مسافران

[/stextbox]

موزه ملی ایران:

موزه ملی ایران یکی دیگر از مکان های دیدنی تهران است.این موزه دارای گنجینه های با ارزش و اشیای تاریخی می باشد که مربوط به 30هزار سال زندگی انسان ها بوده.

کاخ گلستان:

کاخ گلستان نزدیک به بازار بزرگ تهران است.این کاخ زیبا قدمتی حدود 440سال دارد و مربوط به دوره قاجار است که تعدادی از شاهان قاجار در آن سکونت داشته اند.این بنا شامل 17 ساختمان شمس العماره –تالار سلام –تالار آینه – حوضخانه و…است.

کاخ گلستان
کاخ گلستان

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]فدک، همسفر رویاهای شیرین شما[/stextbox]

پارک آب و آتش(پارک طالقانی):

پارک آب و آتش فضایی حدود 24هزار متر دارد.هنگام ورود 4برج آتش و تعداد زیادی فواره که آب را با فشار به ارتفاعات بالایی پرتاب میکند مشاهده می شود و دلیل نامگذاری این پارک هم همین بوده.این پارک در ادامه به پارک طالقانی وصل می شود.

پارک آب و آتش(پارک طالقانی)
پارک آب و آتش(پارک طالقانی)

دربند:

دربند یک روستای قدیمی در شمیران تهران است.این منطقه به دلیل خنکی در فصل های گرم بسیار پر بازدید است و گردشگران زیادی از آنجا دیدن میکنند.در وسط این روستا رود دربند جاری است.در این مکان رستوران های زیادی قرار دارد که بسیار معروف هستند و معمولا شب ها شلوغ ترند.

دربند
دربند

    بازار تجریش و امام زاده حسن:

این بازار در شمال تهران در منطقه تجریش قرار دارد که کمی از بازار بزرگ تهران کوچکتر است اما قیمت اجناس این بازار از بازار بزرگ بیشتر است.در این بازار همه چیز از سبزیجات و میوه ها و حتی صنایع دستی یافت می شود.امام زاده صالح نیز درکنار این بازار قرار دارد.

خیابان ولیعصر:

این خیابان بسیار زیبا جزو مهم ترین خیابان تهران است و همینطور یکی از خیابانهای زیبای دنیا نیز به شمار می رود.به گفته برخی از کتاب ها این خیابان محل تفریح شاهان قاجار بوده است.یکی از دلایل زیبایی و محبوبیت این خیابان داشتن درختان چنار با قدمت بالا است که آن را بسیار دیدنی کرده است.

    کاخ و موزه سعد آباد:

این بنای تاریخی و فرهنگی مربوط به خاندان پهلوی است که جزو مکان های دیدنی تهران می باشد. این کاخ چهاردوره تاریخی شامل پهلوی اول و پهلوی دوم و بعد از انقلاب را دیده. این کاخ حدود 180هکتار جنگل طبیعی – قنات-باغستان – گلخانه و…را دارد.در حال حاضر کاخ ریاست جمهوری در کنار کاخ سعد آباد است و برای پذیرایی از مهمانان خارجی از کاخ ملکه مادر استفاده میکنند.

کاخ و موزه سعد آباد
کاخ و موزه سعد آباد

چند مورد از دیگر مناطق دیدنی تهران را نام ببرید:

  • موزه هنرهای معاصر تهران
  • کوه توچال
  • شهر ری
  • پل طبیعت
  • پارک هنرمندان
  • بام تهران
  • تئاتر شهر
  • پارک لاله
  • کلیسای سرکیس مقدس
  • پارک ملت

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x