تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

عمارت مفخم

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

ما در این مقاله قصد داریم شما مخاطبان محترم را با یکی از مکان های گردشگری و بنای تاریخی کشور آشنا کنیم. این مکان مربوط به عمارت مفخم می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم حتما مقاله ما را دنبال کنید.

 

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

سوالاتی که قرار است در این مقاله به آن ها بپردازیم به شرح زیر می باشد:

 

  • عمارت مفخم در کدام منطقه شکل گرفته است؟
  • عمارت مفخم براساس بنایی که دارد دارای چه ویژگی هایی می باشد؟
  • چند اثر مهم در عمارت مفخم را نام ببرید؟

[/stextbox]

 

عمارت مفخم در کدام منطقه شکل گرفته است؟

با توجه به سوال مطرح شده گفته می شود عمارت مفخم جزء یکی از بناهای مهم و تاریخی کشور به حساب می آید که در شهر بجنورد واقع شده است. بنای مفخم به عنوان بناهای باشکوه و با عظمت بشمار شناخته شده است که قدمت چندین ساله دارد این بنا به دوره حکومت ناصرالدین شاه باز می گردد که در دهه 1250 هجری بنا گردیده است. عمارت مفخم با توجه به عظمتی که دارد در زمان های گذشته از آن برای مراسمات تشریفاتی استفاده می کردند.

این عمارت از مصالح و نقشه و نگارهای زیبایی بنا گردیده، با توجه به نتایج به دست آمده گفته شده است نقشه های بکار رفته در این عمارت به وسیله میرزا مهدی خان شقاقی  صورت گرفته است.

عمارت مفخم در کدام منطقه شکل گرفته است؟
عمارت مفخم در کدام منطقه شکل گرفته است؟

عمارت مفخم براساس بنایی که دارد دارای چه ویژگی هایی می باشد؟

با توجه به تعاریف گفته شده می توان گفت عمارت مفخم یکی از عمارت های بسیار زیبا و با شکوه  بشمار آمده است. عمارت مفخم با توجه به اینکه از بناهای خاصی شکل گرفته است می توان گفت مسلما دارای ویژگی و خصوصیت های منحصر بفردی می باشند. که در ادامه به آن ها می پردازیم.

عمارت مفخم دارای دو طبقه می باشد، که از ارتفاع 90 متری برخوردار است. بطور کلی تمامی بناهای بکار رفته شده در این عمارت موجب شده است بخشی را به عنوان دارالحکومه ایجاد کند.

یکی از ویژگی های عمارت مفخم این است که از 32 اتاق همراه با 2 تالارساخته شده این بنا از آینه کاری های زیبا، کاشی کاری ها و حتی گچ بری های ویژه ای  بنا گردیده است. بطور کلی می توان گفته آنقدر مصالح بکار رفته شده در این عمارت زیاد است که باید حتما آن ها را ببینید و متوجه شوید این عمارت بر اساس چه عواملی ساخته شده است نا گفته نماند عمارت مفخم در برگیرنده بخش های متعددی مانند باغ ها، اتاق های مختلف، مکان های متفاوت و… می باشد.

عمارت مفخم براساس بنایی که دارد دارای چه ویژگی هایی می باشد؟
عمارت مفخم براساس بنایی که دارد دارای چه ویژگی هایی می باشد؟

چند اثر مهم در عمارت مفخم را نام ببرید؟

در پاسخ به سوال مطرح شده گفته می شود که علاوه بر اینکه این عمارت از زیبایی ها خاصی طراحی شده است بلکه اثرات متفاوتی را در دل خود جای داده است. این اثرات شامل : عمارت مفخم، آیینه خانه، کلاه فرنگی، حوضخانه، سر در باغ بزرگ و.. می باشد.

چند اثر مهم در عمارت مفخم را نام ببرید؟
چند اثر مهم در عمارت مفخم را نام ببرید؟

امروزه این بنا با تغییرات چشم گیری مواجه شده است که نسبت به چندین سال قبل از تغییرات زیادی بهره مند می باشد. برای دیدن این عمارت بزرگ و باشکوه پیشنهاد می کنیم حتما به شهر بجنورد واقع در خراسان شمالی سفرکنید تا بتوانید عمارت مفخم را از نزدیک مشاهده کنید.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]میزبانی در فدک یک اصل سازمانی است[/stextbox]

نتیجه گیری

با توجه به مطالب گفته شده می توان نتیجه گرفت که عمارت مفخم از باشکوه ترین و زیباترین بناها شناخته شده است که در زمان ها گذشته بنا گردیده و امروز با تغییرات زیادی رو به رو شده است. در نهایت گفته می شود حتما این عمارت با عظمت را دیدن کنید و از بخش های متفاوت آن لذت ببرید.

(ما در این مقاله توانستیم فقط بخشی از مطالب مربوطه را برای شما مخاطبان شرح دهیم امیدواریم از این مقاله اطلاعات کافی و سودمندی را کسب کرده باشید.)

نتیجه گیری

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک

✅  ارائه ویلچر به مسافران برای جابجایی در ایستگاه و قطار در صورت درخواست

✅  ارائه گهواره به مسافران دارای کودک زیر دو سال در صورت درخواست

✅  ارائه هدفون

✅ ارائه روزنامه های فارسی، عربی و انگلیسی

✅ سرو غذای کودک و غذای سلامت در صورت انتخاب مهمان

[/stextbox]

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x