تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

مزایای سفر با قطار

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

سفری بر ریل های خاطره ساز

سفر کردن یکی از جذاب‌ترین تجربه‌های زندگی انسان است که تا مدت‌ها تأثیر آن در روح و جسم ما باقی می‌ماند. حتی مرور خاطرات سفر انرژی دوباره به انسان می‌دهد. وسایل نقلیه‌ای که با آن‌ها سفرکرده‌ایم در به وجود آمدن این روزهای به‌یادماندنی تأثیر زیادی دارند. حرکت نرم قطار بر روی ریل، هیجان اوج گرفتن هواپیما، پخش ترانه‌های به‌یادماندنی درسفرهای جاده‌ای و همخوانی با آن در طول مسیر و خوراکی‌های بین‌راهی اتوبوس همگی جزو خاطرات خوب ما از سفر هستند؛ اما دراین‌بین بعضی از وسایل نقلیه علاوه بر دوچندان کردن شادی ما از سفر کردن، حس امنیت را نیز القا می‌کنند.

بسیار پیش‌آمده است که قبل از آماده شدن برای یک استراحت چندروزه، در مورد چگونه پیمودن سفر فکر کرده‌ و امنیت هر وسیله نقلیه را بررسی کرده‌ایم. با اتفاقات اخیر و اخبار تلخ و هرروزه سفرهای جاده‌ای و هوایی، قطار مطمئن‌ترین وسیله جابجایی مسافران به نظر می‌آید؛ زیرا در مسیر مشخص ریلی حرکت کرده و احتمال برخورد آن با قطاری دیگر بسیار کم است. همین اطمینان از بودن در یک وسیله نقلیه ایمن، مهم‌ترین فایده سفر با قطار است.

اما امنیت تنها مزیت سفر کردن با قطار نیست. بد نیست برای دانستن مطالب بیشتری در رابطه با مزایای سفر با قطار، این مطلب را که طی سرفصل‌های زیر تدوین‌شده است، تا انتها دنبال کرده تا اطلاعات جالب‌تری در رابطه با این وسیله هیجان‌انگیز دریافت کنید.

  • مهم‌ترین فواید سفر با قطار چیست؟
  • چرا سفر با قطار بهترین انتخاب است؟

سفرکردن یکی از تجربه های خوب زندگی است که خاطرات زیادی را به همراه دارد. گاهی لازم است برای تمدید قدرت روحیه یا ماموریت های کاری به سفر بریم. در سفر امنیت و راحتی مسیر برایمان اولویت زیادی دارد. قطار با داشتن مزیت های منحصربه فرد تجربه ای بی نظیر را از سفر راحت و امن برای ما رقم می‌زند.

مهم‌ترین فواید سفر با قطار چیست؟

قطار یکی از محبوب ترین وسایل نقلیه به شمار می‌آید که از سالیان پیش برای انسان خاطرات منحصربه فردی را رقم زده است؛ سفرکردن با قطار لذت های بسیاری دارد. شاید همین موضوع که به هنگام سفر کردن با این وسیله نقلیه فرصت کافی برای تماشای مسیر با تمام زیبایی‌هایش فراهم می‌شود، جذاب‌ترین فایده سفر با قطار باشد.

اما این وسیله نقلیه فواید دیگری نیز دارد که ما را برای استفاده هرچه بیشتر از آن ترغیب می‌کند. به طور مثال:

  • در سفرهای طولانی فضای کوچکی به ما اختصاص می‌یابد که ناچاریم ساعات زیادی را در وضعیت نشسته به سر ببریم؛ اما یکی از مزایای قطار این است که در طول سفر می‌توانیم در راهرو بین کوپه‌ها قدم بزنیم و یا بر روی تخت دراز بکشیم، این موارد علاوه بر رفع خستگی، سفری متفاوت را برایمان رقم می‌زند.
  • سفر کردن هزینه زیادی دارد؛ اما قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه قطار به ما برای داشتن یک گردش کم‌هزینه کمک شایانی می‌کند.
  • نرخ ثابت قطار به ما این امکان را می‌دهد که بتوانیم برای سفرمان برنامه‌ریزی مالی مناسب‌تری داشته باشیم.
  • قطار در مقایسه با سایر وسایل نقلیه انرژی کمی را مصرف کرده و دی‌اکسید کربن کمتری تولید می‌کند؛ درنتیجه می‌توانیم با داشتن سفرهای ریلی به حفظ طبیعت نیز کمک کنیم.
مهم‌ترین فواید سفر با قطار چیست؟
  • در سفرهای ریلی نگرانی برای حمل بار اضافه وجود ندارد؛ زیرا می‌توانیم هر وسیله‌ای که لازم داریم بدون در نظر گرفتن چگونگی جای دادن آن در وسیله نقلیه، همراه خود ببریم.
  • یکی از مزایای سفر با قطار استفاده از لباس‌های راحتی است؛ اگر خانوادگی به مسافرت برویم و در حین سفر با قطار، درب کوپه خود را ببندیم، دیگر نیازی به پوشیدن کفش یا لباس رسمی نیست. البته باید توجه داشت که این فایده سفر با قطار فقط مختص قطارهای کوپه‌ای است.
راحتی و آسایش در کوپه قطار
  • در سفرهای هوایی مقدار زیادی از وقت ما صرف تحویل دادن یا گرفتن وسایلی می‌شود که با خود حمل کرده‌ایم؛ اما قطار امکان نگهداری وسایل داخل کوپه را فراهم کرده است. اگر به‌تنهایی سفر می‌کنیم لازم است نکات ایمنی را رعایت کرده و چمدان را در نزدیکی خود جای دهیم. در قطارهای اتوبوسی نیز مکانی برای قرار دادن وسایل وجود دارد؛ اما به دلیل استفاده همگانی از این فضا، قرار دادن وسایل در آن خیلی امن به نظر نمی‌رسد. پس لازم است که بیشتر مراقب بوده و لوازم را در نزدیکی خودمان نگهداری کنیم.
  • خانم‌های باردار که ماه‌های آخر حاملگی را پشت سر می‌گذارند به‌آسانی می‌توانند با قطار سفر کم‌خطری را تجربه کنند. این‌یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های سفر کردن با قطار بوده و پاسخی خوب برای این پرسش است که چرا سفر با قطار یکی از بهترین انتخاب‌ها برای وسیله نقلیه سفر است.

    ایمنی سفر با قطار برای خانم های باردار
  • معمولاً به افرادی که با کمبود وقت برای رسیدن به مقصد مواجه هستند، پیشنهاد می‌شود از وسایل نقلیه دیگری استفاده کنند؛ اگرچه با افتتاح خطوط ریلی پرسرعت این مشکل نیز تا حدودی حل‌شده است.

 

  • سفر کردن با قطار مزایای بسیاری دارد، تخت‌های موجود در هر کوپه برای مسافران آسایش را فراهم و اختصاصی بودن اتاقک‌های قطار امکان پوشیدن لباس‌های راحت را امکان‌پذیر می‌کنند؛ همچنین وجود فضای زیاد برای جا دادن چمدان و وسایل اضافه بسیاری از نگرانی‌ها را از بین می‌برند.

     چرا سفر با قطار بهترین انتخاب است؟

    برای پاسخ به این پرسش که چرا سفر با قطار بهترین انتخاب است، پاسخ‌های بسیاری وجود دارد. به‌قطار فقط به‌عنوان یک وسیله که مسافتی را با آن طی می‌کنید نگاه نکنید؛ زیرا دلایل بی‌شماری وجود دارد که باعث می‌شود قطار تنها انتخاب ما برای داشتن یک سفر بی‌نظیر باشد. به‌طور مثال:

    • برخی افراد از سفرهای هوایی واهمه دارند و به دلیل ترافیک جاده‌ای از سفر کردن پرهیز می‌کنند این در حالی است که قطار در مسیرهای حاشیه‌ای و روی خطوط ریلی رانده می‌شود.
    • همچنین سفر با قطار این امکان را فراهم می‌کند تا مناطق بکری که تاکنون مشاهده نکرده‌اید را نظاره کنید.
    • یکی از دلایل دیگری که سفر با قطار را به‌عنوان بهترین وسیله نقلیه توجیه می‌کند وجود امکاناتی است که یا در دیگر وسایل نقلیه وجود ندارد یا با محدودیت همراه است. سرویس بهداشتی مناسب و رستوران از آساینده های قطار به شمار می‌روند که ما را برای انتخاب این وسیله نقلیه به‌خصوص در مواقعی که کودکی همراهمان است، مصمم‌تر می‌کند.
چرا سفر با قطار؟

سفر کردن با قطار تجربه‌ای لذت‌بخش است که به دلیل مزیت‌های بی‌شمار قطار، یکی از بهترین وسایل نقلیه به شمار می‌رود. بااینکه ناچار به سپری کردن مدت زیادی از زمان خود در قطار هستید ولی وجود تخت‌هایی برای استراحت و امکان قدم زدن در راهروها خستگی را از شما می‌زداید؛ همچنین اگر خانم باردار یا کودکی شمارا همراهی می‌کنند می‌توانید با خیالی آسوده از این سفر لذت ببرید. امنیت سفرهای ریلی نسبت به سایر وسایل نقلیه بسیار بیشتر است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
دفتر فروش بلیط قطار در غرب تهران | مجله قطارهای فدک
4 سال قبل

[…] کدام از شهر های بین تهران و مشهد را نیز بازدید کنید و از مزایای سفر با قطار بهره مند شوید. لیکن توجه داشته باشید که از پیش با اماکن […]

نوشته های مرتبط

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x