تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

نکاتی درباره سفر با قطار که لازم است بدانید

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

همه ما می‌دانیم سفر با قطار سال‌هاست یکی از امن‌ترین و بهترین روش‌های سفر کردن برای افراد زیادی در سرتاسر دنیاست. اگر شما هم جزو افرادی هستید که از طول مسیر سفر لذت می‌برید، انتخاب یک سفر راحت با قطار می‌تواند پیشنهاد هیجان‌انگیزی برای شما باشد. اگر از امنیت، راحتی و لذت‌بخش بودن این نوع سفر بگذریم، می‌توان به در دسترس بودن امکانات بهداشتی، رفاهی و حتی محدودیت بسیار کمتر برای حمل بار در سفر با قطار نیز اشاره کرد. اما برای داشتن یک سفر جذاب و بدون دغدغه با قطار نکاتی وجود دارد که دانستن آن‌ها کمک می‌کند در طول سفر آسایش بیشتری داشته باشید.

برای دانستن نکاتی درباره سفر با قطار این مطلب را که طی سرفصل‌های زیر تهیه‌شده است بخوانید:

  • به‌موقع بلیط قطار بخرید
  • آنچه باید در سفر با قطار با خودتان همراه کنید
  • به قوانین استفاده از سرویس بهداشتی قطار توجه کنید
  • آخرین نکات مهم سفر با قطار

به‌موقع بلیط قطار بخرید

امروزه وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی برای راحتی مسافران مهیا شده تا به‌صورت آنلاین و به‌راحتی یک کلیک بتوانند بلیط موردنظر خود را تهیه کنند. اما شما ممکن است روش‌های قدیم را ترجیح بدهید. یعنی تهیه بلیط از آژانس‌های مسافرتی. درهرصورت حتماً توجه داشته باشید اگر قصد سفر در ایام شلوغی مثل تعطیلات عید نوروز را دارید حداقل دو هفته قبل از روز حرکت خود، بلیط قطار را تهیه کنید تا از این بابت اطمینان خاطر داشته باشید. همچنین در انتخاب بلیط خود دقت کنید؛ اگر قرار است مسافتی طولانی را در پیش داشته باشید، پس انتخاب قطاری با امکانات رفاهی بیشتر، باید برایتان در اولویت باشد. تهیه بلیط در زمان درست و با برنامه‌ریزی قبلی به‌منظور جا نماندن از برنامه سفر در روزهای خاص یکی از نکات مهم سفر با قطار است.

به امکانات قطار توجه کنید

آنچه باید در سفر با قطار با خودتان همراه کنید

  • به همراه داشتن کتاب یا مجله موردعلاقه‌تان، یکی از مهم‌ترین توصیه‌هایی برای سفر با قطار است که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر سفر شما طولانی باشد، مطالعه، یکی از بهترین روش‌ها برای سرگرم کردن خودتان است.
  • ازآنجایی‌که اکثر قطارها به پریز برق مجهز هستند، از وسایل برقی خود مانند گوشی، لپ‌تاپ و … می‌توانید به‌راحتی استفاده کنید. پس آن‌ها را نیز با خودتان همراه کنید. بااین‌حال از زیبایی‌های مسیر غافل نشوید.
  • اگر خانوادگی سفر می‌کنید و کودکی همراه شماست، آن‌ها را فراموش نکنید. حتماً وسیله‌ای سرگرم‌کننده که موردعلاقه‌شان است، مانند اسباب‌بازی،کتاب و یا… برای آن‌ها به همراه داشته باشید. حتماً این نکته برایتان مهم باشد که به اعضای کوچک‌تر خانواده نیز به‌اندازه دیگران خوش بگذرد. سرگرم کردن بچه‌ها در طول مسیرهای طولانی باعث می‌شود مسافت به نظرشان کوتاه‌تر آمده و کمتر بهانه‌گیری کنند. پس برای سفر راحت با قطار هم برای خودتان و هم فرزندان کوچک‌تر وسایل موردعلاقه آن‌ها را نیز با خود همراه کنید.

    برای سفر با قطار لوازم مورد نیاز را با خود همراه کنید
  • داشتن پتو مسافرتی، دستمال‌کاغذی، قرص ضد تهوع، چسب زخم، بالش‌های دور گردنی، فلاسک، یک میان وعده و مقدار کمی پول نقد را حتماً در لیست خود بگنجانید.
  • سعی کنید مخصوصاً برای سفرهای طولانی لباس‌هایی که با آن‌ها راحت هستید بر تن کنید.
  • ممکن است در طول سفر کمی نیاز به خواب پیدا کنید. همچنین اگر هنگام خواب به نور حساس هستید چشم‌بند همراه خود داشته باشید.
اگر با قطار‌های لوکسی مانند فدک مسافرت می‌کنید امکانات رفاهی بیشتری شامل حال شما می‌شود. مانند: میز مجزای غذا‌خوری در واگن شما، سیستم‌های صوتی و تصویری کاملاً پیشرفته که قابلیت انتخاب فیلم و یا موسیقی موردعلاقه‌تان را به شما می‌دهد. همچنین می‌توانید از WiFi  داخلی قطار بهره ببرید. همه این امکانات باعث می‌شود مسافت نسبتاً طولانی تهران مشهد یا مشهد تهران برایتان کوتاه‌تر به نظر برسد.

به قوانین استفاده از سرویس بهداشتی قطار توجه کنید

خوب است بدانید همیشه ابتدا و انتهای هر واگن قطار یک عدد سرویس بهداشتی وجود دارد. بهتر است برای جا نماندن از قطار هنگام توقف آن در ایستگاه، از سرویس‌های داخل قطار به‌جای سرویس بهداشتی‌های هر ایستگاه استفاده کنید. وجود سرویس بهداشتی تمیز و در دسترس بودن آن باعث می‌شود سفر راحتی با قطار داشته باشید و هرلحظه نگران بچه‌ها که نیاز به آن دارند، نباشید.

حتماً باید توجه داشته باشید، درب‌های سرویس بهداشتی در هر توقف قطار در ایستگاه‌ها قفل خواهد شد. این یعنی درزمانی که قطار در ایستگاه متوقف است نمی‌توانید از سرویس بهداشتی داخل قطار استفاده کنید. اما بهتر است اگر نیاز به استفاده از سرویس بهداشتی دارید از قطار خارج نشوید و صبر کنید تا قطار از ایستگاه دور شود، سپس از سرویس بهداشتی استفاده کنید.

آخرین  نکات مهم سفر با قطار

حال به این توصیه‌ها برای سفر با قطار دقت کنید که توجه کردن به آن سفر شما با قطار را راحت‌تر خواهد کرد:

  • برای سوارشدن به ‌قطار لازم است کارت ملی تمام اعضای خانواده یا کسانی که بلیط به نام آن‌ها تهیه‌شده است را با خود همراه کنید.
  • حداقل یک ساعت قبل از حرکت قطار در ایستگاه راه‌آهن باشید.
  • در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانید از مهماندار قطار کمک درخواست کنید. می‌بایست توجه کنید که کشیدن ترمز قطار تنها در صورت حادثه‌ای کاملاً اورژانسی صورت می‌گیرد. در صورت تشخیص عدم اورژانسی بودن حادثه جریمه خواهید ‌شد. پس اگر مشکل چندان جدی نیست از مهماندار کمک بخواهید.
ترمز قطار را نکشید
  • توجه داشته باشید در هر قطار پزشکی عمومی حضور خواهد داشت و در صورت رخداد هر حادثه‌ای با حفظ خونسردی خود از مهماندار قطار برای خبر کردن پزشک کمک بخواهید.
  • حتماً حواستان به وسایل شخصی و ارزشمند خود باشد. هرگز کودکان و یا وسایل خود را به فرد غریبه‌ای نسپارید.
  • برای راحتی حال خود، بلیت خود را داخل چمدان، کیف و یا جایی دور از دسترس قرار ندهید تا در صورت نیاز به آن دسترسی سریع داشته باشید.

موارد فوق مهم‌ترین نکاتی درباره سفر با قطار است که باید به آن‌ها توجه داشته و آن‌ها را جدی بگیرد تا سفر راحتی با قطار را تجربه کنید و بدون دردسر به مقصد برسید.

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • استفاده از ظروف چینی در پذیرایی­ها
  • سرو پیش غذا
  • سرو غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی
  • سرو دسر

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محسنی
محسنی
5 سال قبل

سلام
به شخصه من به عنوان کسی که سفر به مشهد زیاد دارم، بعد از سفر با هواپیما، سفر با قطار فدک رو به بقیه روش ها ترجیح میدم
خدا قوت

نوشته های مرتبط

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x