تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

ریل قطار

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

ریل قطار

در این مقاله میخواهیم در مورد ریل قطار شرکت راه آهن با شما عزیزان صحبت کنیم که ریل ها چگونه ساخته شده اند و چطور در جایگاهشان قرار گرفته اند  و خیلی اطلاعات دیگری که لازم است در مورد ریل قطار بدانید در ادامه مقاله توضیحات کامل را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم . ریل هایی که در خطوط راه آهن می بینید از نوع فولاد هستند که روی  این فولاد کار شده و به شکل دلخواه دراورده اند .

ریل ها یا همان فولاد های فرم داده شده در روبروی یکدیگر قرار گرفته اند وبصورت دو خط موازی هستندکه واگن های قطار از روی این ریل ها عبور می کنند . و برای ثابت نگه داشتن این ریل ها از سنگ استفاده شده که به این سنگ هایی که برای نگهداری ریل ها قرار گرفته اند بالاست گفته می شود . ترجیحا ریل های قطار را بالاتر از سطح زمین می سازند و دلیل انجام این کار این است که در مقابل زلزله ریل مقاومت داشته باشد.

ریل و واگن از اجزا پر اهمیت برای حرکت قطار هاهستند در صورت نبود ریل قطارها نمی توانند حرکت کنند پس نحوه ساخت ریل بسیار مهم است .

 

ریل
ریل

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

 

تاریخچه ریل به کجا برمی گردد؟

اختلاف اندازه ریل های ایران و کشور های دیگر چگونه است؟

کنش های سخت ریل گذاری  چگونه است؟

تاریخچه ریل به کجا برمی گردد؟

[/stextbox]

 

تاریخچه ریل ها

تاریخچه ریل ها به اروپا در قرن ۱۶ میلادی باز می گردد. در حالی که نیمی از قرن ۱۶ می گذشت تعدادی از معدن کار های آلمانی  از ریل های چوبی استفاده می کردند که این ریل ها با میخ به یکدیگر وصل شده بودند. اینان یک گاری درست کرده بودند چرخ هاش از چوب ساخته شده بود که برای حمل ذغال کاربرد داشت . ایشان دریافتند که مسیر حرکت گاری بر روی ریل ها بسیار قابل کنترل است و میتواند ذغال سنگ های استخراج شده را به هر مقداری که خواستند بسیار راحت جابه جا کنند. بعد ها از همین مدل ریل ها برای عبور قطار  ها استفاده شدو لیکن مهم ترین تفاوت آنها، جنس ریل ها بود.

تاریخچه ریل ها
تاریخچه ریل ها

 

اختلاف اندازه ریل های ایران و کشور های دیگر چگونه است؟

ریل هم شامل مدل های مختلفی می شود و اندازه های مختلفی دارد . ولی اندازه های  استاندارد طبق وزن و طول ریل می باشد. مانند اینکه در ریل UIC60راه و وزن یک متر تقریبا ۶۰ کیلوگرم می باشد. به این خطربرگزیدن ریل طبق تعویض واگن میان راه آهنهای با عرض خطوط متفاوت سرعتی که مورد توجه است برای قطار می‌تواند مختلف باشد.

اختلاف اندازه ریل های ایران و کشور های دیگر چگونه است؟
اختلاف اندازه ریل های ایران و کشور های دیگر چگونه است؟

در این برای مثال برای بار محوری ۲۵ تن ریل است .UIC60 بهتر می باشد و درکشور مادر حال حاضر  طبق بار محوری راه ها ۲۵ تن از ریل UIC60 مورد استفاده قرار می گیرد، ولی امکان دارد اولویت بقیه  کشورها برای بهره وری از ناوگان ریلی‌شان چیز دیگری می باشد، پس با این حال نوع ریل کشورهای دیگر با کشور ما فرق دارد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک

  • سامانه ی اعلام و اطفای حریق
  • راهنمای مسیر در بخش بیرونی واگن
  • پنل های نمایش اطلاعات مسافرین در بخش سرکلگی و ورودی کوپه ها
  • سامانه ی دوربین مداربسته cctv در فضاهای عمومی
  • عایق های صوتی و حرارتی جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تزئینات داخلی لوکس و مدرنبه منظور جریان هوای تازه در واگن به منظور ایجاد شرایط آسایش مسافران

[/stextbox]

کنش های سخت ریل گذاری چگونه است؟

جهت انجام  ریل‌گذاری از راه های مختلفی می توان اقدام کرد و از ماشین‌های گوناگونی از جمله  اقسام جرثقیل‌های ریلی و ماشین‌ های مکانیزه (زیرکوب، خط آرا و پایدارساز و…) بکار برده می شوند .

خط های آهنی دارای ۲خط ریل که روبروی هم قرار دارند با فاصله استاندارد و قابل توجه است که با تراورس‌هایی که امکان دارد از نوع چوب، فلز و بتنی باشد با ابزار های  خاص متصل ، استوار وتولید کلکسیون  پلکانی را حالت  می‌دهد.تراورس یک واژه فرانسوی است و چوب‌هایی که ۲ خط ریل را به صورت نردبانی به یکدیگر اتصال داده اند  تراورس تراورس هستند .

مشکل کار ریل‌گذاری نیز به خاطر وزن زیاد این کلکسیون و شرایط مکان کار می باشد . به خاطر سختی های ایجاد ریل است که تا به حال  درکشور ایجاد ریل اعمال نشده است ، اما در حال حاضر اجرای این کار مورد بررسی و در برنامه ها قرار گرفته است . ودر طی سالیان اینده این اعمال با تمام مشکلاتی که دارد انجام می شود .

 

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]مهمانداران قطارهای فدک توسط اساتید بین المللی شرکت هواپیمایی لوفت هانزا اتریشی انتخاب شده و آموزش دیده اند.[/stextbox]

 

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x