تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

آشنایی با نکات کاربردی گوگل مپ

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

نکات کاربردی گوگل مپ: نکات کاربردی گوگل مپامروزه باوجود نرم‌افزارهای مختلف، افراد برای رسیدن به مقصد خاص یا پیدا کردن آدرس، دیگر نیاز به پرسش و جست‌وجو ندارند و با استفاده از یکی از این نرم‌افزارها به‌راحتی به مقصد خود می‌رسند. گوگل مپ یکی از این نرم‌افزارهای پرطرفدار است که می‌تواند در زندگی روزمره هرکسی بسیار مفید واقع شود.
امکانات مختلفی که این نرم‌افزار ارائه می‌دهد می‌تواند در سفرها بسیار کمک‌کننده باشد و نیاز به داشتن نقشه‌های بزرگ را از بین ببرد. سرویس گوگل مپ یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های گوگل است و استفاده­های زیادی از آن می‌شود. انجام انواع مسیریابی‌ها، پیدا کردن مختصات و طول و عرض جغرافیایی، تخمین مدت زمان سفر و نشان دادن ترافیک جاده‌ای بخشی از امکانات گوگل مپ است که این سرویس را به‌شدت فراگیر کرده است. البته باید یادآور شد که گوگل مپ دارای قابلیت‌های دیگری است که ممکن است بسیاری با آن آشنایی نداشته باشند.
لازم به یادآوری است که امکانات این سرویس در نسخه گوشی‌های هوشمند و کامپیوتر یکی است و فقط ممکن است مسیر دسترسی به این امکانات متفاوت باشد. در این مقاله قصد داریم نکات کاربردی گوگل مپ را معرفی کرده و نحوه استفاده از آن‌ها را در این نرم‌افزار بیان کنیم. سرفصل‌هایی که در این مقاله بیان می‌شوند عبارت است از :

  • ثبت آدرس‌های پرتردد و ذخیره آدرس‌های مورد علاقه

  • پیدا کردن نزدیک‌ترین مراکز فروشگاهی و خدماتی

  • نقشه آفلاین و نشان دادن نقشه به‌صورت مسیریابی یا ماهواره‌ای

  • استفاده از دستورات مسیریابی صوتی و اشتراک‌گذاری مکان

  • ارائه بهترین مسیر و مدت زمان سفر به همراه نقشه ترافیکی

 

ثبت آدرس‌های پرتردد و ذخیره آدرس‌های مورد علاقه

یکی از امکانات گوگل مپ ثبت آدرس‌های پرتردد مانند آدرس خانه یا محل کار است. شاید در نگاه اول این قابلیت جذاب نباشد اما باید یادآور شد که بسیار کاربردی بوده و علاوه بر آن زمان‌بر بودن پیدا کردن آدرس در نقشه را کاهش می‌دهد. به‌عنوان‌مثال ممکن است کار یک فرد طوری باشد که در هرروز به یک نقطه شهر برود، برای برگشت به منزل یا محل کار، پیدا کردن مسیر برگشت با توجه به ثبت بودن آدرس، زمان کمتری از او می‌گیرد.


در منوی اصلی گوگل مپ گزینه‌های فعال کردن دو آدرس محل کار و خانه مشخص است. همچنین می‌توان در قسمت Your Place مکان‌های مورد علاقه و مکان‌هایی که دوست دارید به آنجا سفر کنید را ذخیره کنید تا همیشه به آن‌ها دسترسی داشته باشید. لازم به ذکر است که می‌توانید جاهایی که رفته‌اید را نیز در همین قسمت و در بخش Visited ذخیره کنید.

 

پیدا کردن نزدیک‌ترین مراکز فروشگاهی و خدماتی

گوگل مپ
گوگل مپ

صاحبان مشاغل و مراکز تفریحی، مراکز خرید و یا هر مجموعه‌ای می‌توانند مکان مورد نظر خود را روی نقشه گوگل مپ به‌صورت رایگان ثبت و معرفی کنند. این امکان سبب شده تا گوگل از این پایگاه داده عظیم استفاده کند و یک قابلیت را به سرویس خود اضافه کند. قابلیت اضافه‌شده، پیدا کردن نزدیک‌ترین مراکز فروشگاهی و خدماتی است. در منوی اصلی در بخش کاوش یا Search و در قسمت Search this area می‌توانید از نزدیک‌ترین بیمارستان، بانک، پمپ‌بنزین یا هر مرکز فروشگاهی و خدماتی، اطلاع پیدا کنید. لازم به ذکر است که گوگل مپ در این قسمت اطلاعات مختصری از وضعیت آب‌وهوا نیز به نمایش می‌گذارد.

[irp posts=”3825″ name=”گوگل مپ مشهد”]

نقشه آفلاین و نشان دادن نقشه به‌صورت مسیریابی یا ماهواره‌ای

ممکن است در مواردی دسترسی به اینترنت نداشته باشید و یا در صورت استفاده از اینترنت شارژ باتری گوشی تمام شود، در این زمان می‌توانید از نقشه آفلاین گوگل مپ استفاده کنید. در قسمت منو و در بخش نقشه‌های آفلاین می‌توانید از قبل هر نقشه و هر مسیری را که می‌خواهید دانلود کنید تا در این قسمت ذخیره شود.

سپس می‌توانید بدون دسترسی به اینترنت و به‌صورت آفلاین از آن استفاده کنید و همیشه نقشه راه را داشته باشید. این امکان گوگل مپ برای افرادی که در طبیعت‌های بکر گردشگری می‌کنند بسیار مفید است زیرا ممکن است در این مکان‌ها دسترسی به اینترنت نداشته باشند. نشان دادن نقشه به چند صورت مختلف از نکات کاربردی و بسیار مهم گوگل مپ است.

وقتی گوگل مپ را در گوشی هوشمند بالا می‌آورید در صفحه اصلی و در قسمت بالا و چپ تصویر یک نشانه مکعب مانندی وجود دارد که با کلیک بر آن می‌توانید از این قابلیت، نهایت استفاده را ببرید. می‌توانید نقشه را به‌صورت مسیریابی، ماهواره‌ای و عوارض زمینی مشاهده کنید و در قسمت جزئیات می‌توانید یکی از گزینه‌های ترافیکی، حمل‌ونقل عمومی، یا مسیرهای دوچرخه‌سواری را مشاهده کنید.

 

استفاده از دستورات مسیریابی صوتی و اشتراک‌گذاری مکان

یکی از قابلیت‌های گوگل مپ این است که فرد می‌تواند دستورات مسیریابی خود را به‌صورت صوتی بیان کند و گوگل مپ این دستورات را اجرا نماید. این امکان باعث می‌شود تا فرد در هنگام رانندگی هم‌زمان به صفحه گوشی نگاه نکند و حواس‌پرتی در او ایجاد نشود. برای این کار کافی است علامت میکروفون بالای صفحه را یک‌بار لمس کنید.

از دیگر امکانات گوگل مپ به اشتراک گذاشتن مکان است. فرض کنید در مکانی هستید و می‌خواهید دوستتان هم به آنجا بیایید. دیگر نیاز نیست به او زنگ بزنید و به او آدرس دهید می‌توانید با این امکان گوگل مپ به‌راحتی آدرس دقیق خود را برای او ارسال کنید. در قسمت منو و در بخش اشتراک‌گذاری مکان می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید.

[irp posts=”3829″ name=”گوگل مپ تهران”]

ارائه بهترین مسیر و مدت زمان سفر به همراه نقشه ترافیکی

وقتی مسیری را به‌عنوان مبدأ و مقصد انتخاب کنید گوگل مپ راه‌های مختلفی که می‌توانید از مبدأ به مقصد برسید را به شما نشان می‌دهد و علاوه بر آن مدت زمان مسیرها را با توجه به‌سرعت متوسط آن جاده و در نظر گرفتن ترافیک به فرد اعلام می‌کند. علاوه بر آن نقشه ترافیکی مسیرها را به فرد نشان می‌دهد تا فرد درنهایت با توجه به شرایط خود یک مسیر را انتخاب کند. این قابلیت پرکاربردترین قابلیت گوگل مپ است.

درمجموع باید اذعان داشت که گوگل مپ یکی از محبوب‌ترین و درعین‌حال از پرکاربردترین سرویس‌های گوگل بوده که دارای بخش‌های مختلفی است. این بخش‌ها شامل ارائه بهترین مسیر به همراه نقشه ترافیکی، ثبت آدرس‌های موردعلاقه، اشتراک‌گذاری مکان و موارد دیگر است که می‌تواند به افراد در زمان‌های مختلف کمک کند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x