تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

تفریح در میدان تکسیم (Taksim Meydanı) استانبول

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

میدان تکسیم ارزش دیدن دارد یا قضیه یک کلاغ چهل کلاغ شده؟

میدان تکسیم اصلا یک میدان عادی نیست و فقط هم  جایی برای عکس انداختن نیست. اصلا  ببینیم قضییه چیست و چرا این همه میدان تکسیم ترکیه اونقدری که می‌گویند با ارزش شده و این همه توریست و گردشگر را هر ساله به سمت خودش میکشاند .

 

میدان تکسیم ترکیه درکجای این کشور واقع شده است؟

این میدان در شهر استانبول واقع شده است. استانبول کلا ۳۹ منطقه دارد که دارای ۲۵ منطقه اروپایی و ۱۴ منطقه آسیایی می باشد میدان تکسیم در منطقه بیگ‌اوغلو است که جزء مناطق اروپایی میباشد و یک منطقه پرتوریست و تفریحی است که به واسطه رستورانها، فروشگاهها، و هتل هایش معروف شده است.

بدون شک این  میدان  قلب استانبول مدرن میباشد. علت شهرت و نام گذاری این میدان این است که، این میدان در قدیم  محلی برای انشعاب آب‌هایی بود که وارد شهر استانبول می‌شد و از اینجا آب‌ به سایر نقاط شهر استانبول تقسیم‌بندی و وارد میشده است و همین امر سبب نام‌گذاری این میدان به نام تقسیم یا تکسیم شده است .

 اما علت شهرت این میدان در زمان حال، منتهی شدن این میدان به خیابان معروف استقلال که یکی از مکان های پرجاذبه وتوریستی است میباشد، همچنین گردهم آمدن مجلل‌ترین رستوران‌های استانبول و بهترین مراکز خرید استانبول، سینما، تئاتر و دیسکوها در خیابان‌های پرتردد استقلال میباشد.

این میدان دسترسی خوبی به بسیاری از جاذبه ها دارد وهمچنین امکانات زیادی برای حمل و نقل عمومی دارا میباشد. از میدان تکسیم به راحتی با استفاده از مترو یا تراموا و یا تاکسی به سایر نقاط گردشگری استانبول میتوان رفت.

میدان تقسیم استانبول
میدان تقسیم استانبول

تاریخچه میدان تکسیم

کلمه تکسیم به معنی تقسیم یا توزیع میباشد. در گذشته میدان تکسیم  یا همان میدان  تقسیم مرکزی بوده که دستور ساخت این منطقه توسط سلطان محمود اول داده شد. نام این میدان از زمان عثمانی های که در این مکان اقامت داشتند گرفته شده است.

همچنین لغت تکسیم می تواند بیانگر بدیهه سازی خاصی از یک سبک موسیقیایی در موسیقی کلاسیک ترکیه باشد که توسط سیستم ماکام رهبری میشده است.

این میدان تکسیم مکانی محبوب برای رویداد هایی مانند رژه های نظامی، جشن های سال نو یا گردهمایی های اجتماعی  نیز محسوب میشود.در این میدان نیز مرکز فرهنگی آتاتورک، یک مرکز چند منظوره و خانه اُپرا هم قرار دارد.

ساختمان های سربازخانه و توپخانه نیز در قدیم دراین میدان وجود داشت  که بعد ها به ورزشگاه تکسیم تبدیل شد و در نهایت در سال ۱۹۴۰ برای ساختن پارک تکسیم آن را تخریب کردند.

 

میدان تکسیم ترکیه

میدان تکسیم شناخته شده ترین و مشهورترین مرکز مدرن شهر استانبول میباشد. بسیاری از هتل ها، رستوران ها ، مراکز خرید و برند های  معروف در نزدیکی میدان تکسیم و خیابان استقلال میباشند. یکی از مزیت های این  منطقه دسترسی آسان به ناوگان حمل و نقل عمومی استانبول است، ایستگاه های اتوبوس و مترو در میدان تکسیم استانبول قرارگرفته اند.

میدان تکسیم استانبول
میدان تکسیم استانبول

مراکز خرید میدان تقسیم

مراکز خرید استانبول مخصوصا در نزدیکی میدان تقسیم علاوه برداشتن فروشگاه های زیاد ، مراکز تفریحی و گردشگری را هم در خود جای داده  است و هرکسی می تواند ساعت ها  در این مراکز گردش کند ولذت ببرد از  مهمترین مراکز خرید میدان تقسیم  میتوانیم اشاره کنیم به :

مرکز خرید بی اغلوایش در نزدیکی میدان تقسیم که جز مهمترین مراکز خرید استانبول میباشد.

مرکز خرید فروم استانبول که یکی از بزرگترین مراکز خرید در قسمت اروپایی شهر استانبول میباشد که دارای  برندهای مطرح همچون زارا ، ام اند اس ، سی اند ای و …است.

مرکز خرید جواهر که این مرکز خرید در خیابان استانبول با فاصله دو ایستگاه از میدان تکسیم فاصله گرفته است و می‌توانید بهترین خریدهای خود را از این مرکز انجام دهید.

مرکز خرید تکوز پاساژ که از مراکز خرید ارزان استانبول میباشد و در خیابان استقلال منطقه تکسیم واقع شده است.

 

هتل های میدان تکسیم

از جمله هتل های پنج ستاره واقع در منطقه تکسیم می توان هتل ریکسوس تکسیم، هتل ریکسوس پرا، هتل الیت ورد، هتل مارمارا و هتل گرند حیات تکسیم را نام برد.

ازهتل های چهارستاره واقع در میدان تکسیم هتل سی وی کا تکسیم، هتل الیت ورد پرستیژ، هتل تایتانیک سیتی، هتل آوانگارد تکسیم، هتل تکسیم گونن، هتل رامادا تکسیم و هتل گرین پارک که جزو هتل های خوب هستند را نام برد همچنین هتل هایی چون ریوا و سمینال جزو هتل های خوب ۴ ستاره هستند که کمتر شناخته شده اند.

هتل های استانبول لیون و کروانسرای جزو هتل های معروف و مطرح هستد اما کیفیت مناسبی ندارند و هتل عثمان پالاس درست است که هتل خوبی است ولی در منطقه ای شلوغ از تکسیم قرار دارد.

میدان تکسیماستانبول
میدان تکسیماستانبول

کارهایی که باید در میدان تقسیم ترکیه انجام دهید

میدان تکسیم با داشتن رستوران‌ ها، مغازه‌ ها و هتل‌ های فراوان، یک محل دیدار عمومی برای شهروندان محسوب می‌شود. میدان تقسیم جایی است که می‌توان استانبول مدرن را تجربه کرد. مروری مختصر میکنیم بر جاذبه ها وکارهایی که باید در این میدان انجام دهیم.

بنای یاد بود جمهوریت، میدان تکسیم به صورت دایره‌ای بزرگ ساخته شده که در میان آن مجسمه‌ی چند انسان به چشم می‌خورد این تندیس مصطفی کمال آتاترک را نشان می‌دهد که بنیان گذار جمهوری ترکیه بوده و برای مردم این کشور اهمیت زیادی دارد و در حقیقت بنیان‌گذار جمهوری ترکیه نوین است میدان تکسیم یادآور پیروزی‌ های مردم ترکیه نیز هست.

مرکز فرهنگی آتاترک، یک مرکز فرهنگی چند منظوره است که در آن یک خانه اپرا نیز قرار دارد.سوغاتی بخرید، تکسیم یکی از بهترین بازارهای این شهر است که میتوانید ساعت ها در آن در این بازارها بگردید.

غذاهای ترکی را امتحان کنید، میدان تقسیم پر است از رستوران‌ ها، کافه‌ ها و فروشگاه‌ های بین‌المللی زنجیره‌ای خوراکی که انواع غذا های جدید و سنتی را به فروش می‌رسانند.

آیران بنوشید، آیران یا  دوغ یک نوشیدنی مخصوص و محبوب برای فصل تابستان میباشد.شیرینی‌های لذیذ را امتحان کنید، راحت الحلقوم بهترین نوع شیرینی ترکیه است که میتوانید آن را از مغازه های تکسیم خریداری کنید.

هنر خیابانی، اگر در شب هنگام اطراف میدان تقسیم قدم بزنید با هنرمندانی که مشغول نواختن موسیقی و یاکشیدن نقاشی هستند برخورد خواهید کرد.

 میهمانی و تفریح، میدان تکسیم بهترین مکان برای یافتن بارهای ارزان و انواع و اقسام سرگرمی های از این قبیل میباشد.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • ارائه خدمات تشریفات و استقبال از مهمانان با فرش قرمز در سکوهای مسافری در هنگام عزیمت یا مراجعت از سفر
  • ارائه حوله مرطوب گرم / سرد (به فراخور فصل) در ابتدای سفر
  • سرو نوشیدنی خوشامدگویی (Welcome Drink) که شامل نوشیدنی­های سنتی و سرد می‌باشند.
  • سرو صبحانه یا عصرانه برحسب ساعت حرکت قطار و زمان رسیدن آن به مقصد

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x