تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

جزایر پرنس (Kızıl Adalar) بهشت استانبول + عکس

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

جزایر پرنسس استانبول

جزایر پرنس (Kızıl Adalar) بهشت استانبول + عکس

جزایر پرنس خلوتگاهی دنج و آرام  و مکانی است که می توانید ساعت ها در آن  به دور از هیاهو استراحت کنید و به صدای دریا و پرندگان گوش دهید. اگر به دنبال جایی هستید که ماشین و ترافیک نباشد و تا چشم کار می کند درختان بلند و سرسبز باشند، این مکان جایی است درست مانند جزایر پرنس در استانبول. بزرگ ترین جزیره این مجمع الجزایر بیوک آدا نامیده می شود. در جزایر پرنس استانبول شما می توانید با سوار شدن درشکه های اسبی و استراحت در رستوران های کوچک و دنج به آرامش خاصی برسید. همچنین با شنیدن صدای مرغان دریایی و حس نسیم دل انگیز دریا آرامش خود را تکمیل کنید. این جزایر مکان بسیار مناسبی برای یک تعطیلات رویایی هستند.

جزایر پرنس، بهشت آرام استانبول به کجا گفته می شود؟

جزایر پرنس، مجموعه جزایری  هستند تشکیل شده از ۹ جزیره بزرگ و کوچک در دریای مرمره، نزدیک به کشور ترکیه قرار داردند. این مجموعه جزایر صرفا با نام آدا لار شناخته می شوند. از این جزایر در دوران امپراطوری بیزانس به عنوان محلی برای تبعید استفاده می کردند، ولی امروزه به یک مقصد توریستی، گردشگری برای ترکیه تبدیل شده است.

البته از بین این ۹ جزیره، رفت وآمد مسافران تنها به ۴ جزیره آن امکان پذیر است و در آن سرویس دهی های منظم وجود دارد. این چهارجزیره به نام های: جزیره بویوک آدا، بورگاز آدا، هیبلی آدا، و کینالی آدا هستند که بویوک آدا بزرگترین و محبوب ترین آن ها می باشد و همچنین پنج جزیره کوچک آن که قابل دسترسی نیستند به نام های: قاشیق آدا، تاوشان آدا، یاسسی آدا، سیوری آدا و صدف آدا می باشد.

جزایر پرنس استانبول
جزایر پرنس استانبول

 

علت نام گذاری جزیره پرنس استانبول

دلیل نام گذاری این جزیره و اینکه چرا پرنس نام گرفته شده ماجرای جالبی دارد که خواندن آن خالی از لطف نیست. در زمان امپراطوری های بیزانس و امپراطوری ترکان شاهزاده ها و پرنسس هایی که به خاطر تخت قدرت اختلاف پیدا می کردند از سوی امپراطور به این جزایر تبعید می شدند . چون در گذشته شاهزادگان و پرنس ها به این جزایر تبعید می شدند، نامگذاری آنها نیز جزایر پرنس شده است. البته جزیره پرنس امروزه در تابستان به مکانی بخصوص برای افراد مشهور ترکیه تبدیل شده است. از بارزترین ویژگی های این جزایر سکوت و آرامش حاکم بر آن ها می باشد.

تاریخ جزایر پرنس استانبول

در گذشته این جزایر به دلایل زیادی  مورد استفاده قرار می گرفته اند ولی  همیشه به عنوان تبعیدگاه محسوب میشدند. در دوران امپراطوری بیزانس هر یک از اعضا خاندان های سلطنتی که مورد بازخواست قرار می گرفت به این مجموعه جزایر تبعید می شد. البته عده زیادی نیز در همین دوران برای نجات جان خود به جزایر پرنس فرار می کردند.

در زمان حکومت عثمانیان تمام شاهزادگان و افراد خاص حکومتی که دردسر ساز بودند به جزایر پرنس تبعید می شدند. به همین دلیل این جزایر زیبا که اکنون مانند بهشتی بر روی زمین هستند، روزگاری جهنم افراد بسیاری بوده اند. همین پارادوکس گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به این مکان می کشاند. ولی در اواخر قرن نوزده تغییراتی رخ داد و تعدادی از بازرگانان و ثروتمندان استانبول به این جزایر علاقه پیدا کردند و تعدادی از آن ها را به تملک خود در آوردند. در حال حاضر نیز بخصوص در فصول گرم سال این جزایر مقصد افراد بسیاری از داخل این کشور نیز می باشد.

 

جزایر پرنس استانبول
جزایر پرنس استانبول

 

تردد در جزیره پرنس استانبول

البته جالب است بدانید که تردد هروسایل نقلیه موتوری و ماشینی در این جزیره ممنوع است البته به جز خودروهای پلیس و همین باعث شده تا آرامش در جزیره حاکم شود. مردم در این شهر بیشتر پیاده روی میکنند و یا از دوچرخه استفاده میکنند. همچنین دراین جزیره کالسکه ها و موتورهای برقی برای حمل و نقل زمینی و قایق ها برای گردش دور جزیره مورد استفاده قرار میگیرند.

مکان های دیدنی و اقامتی در جزایر پرنس

در سال های گذشته این جزایر به شدت مورد توجه توریست ها و گردشگران قرار گرفته اند و انواع زیادی از جاذبه های گردشگری در آن به وجود آمده است که مختصری به آن ها خواهیم پرداخت:

  Kiyi رستوران

این رستوران معروف در بویوک آدا که بزرگترین جزیره در مجمع الجزایر پرنس می باشد، قرار گرفته است. نام این رستوران به زبان ترکی استانبول به معنی ساحل است و از سال ۱۹۶۴ شروع به فعالیت کرده است. طراحی داخلی و نورپردازی های این مکان هر بازدیدکننده ای را متحیر می کند. علاوه بر این، تابلوهای نقاشی قدیمی و زیبایی در این مکان وجود دارند که بسیار جلب توجه می کنند. در این رستوران بهترین غذاهای دریایی را می توانید میل کنید و از طعم آن ها حیرت زده شوید.

 

نمایی زیبا از جزایر پرنس استانبول
نمایی زیبا از جزایر پرنس استانبول

هتل آدا پالاس

این هتل از زیباترین بناهای موجود در جزیره بویوک آدا و عتیقه ای از قرن نوزدهم، همراه با معماری ویکتوریایی می باشد. این هتل دارای ظاهری قدیمی ولی بسیار با شکوه است و تزئینات داخلی آن چشم را نوازش می کند. به دلیل نبود وسایل نقلیه در این مکان، اقامت در این هتل بسیار لذت بخش بوده و آرامش بسیاری به همراه دارد.

 

هتل اسپلندید پالاس

این هتل یکی دیگر از بناهای زیبایی است که شما می توانید در سفر به این جزایر در آن اقامت داشته باشید هتل اسپلندید پالاس یا قصر با شکوه درسال ۱۹۰۸ بنا شده و دارای دکوراسیون داخلی جذاب به همراه سرویس دهی  فوق العاده از محبوبترین هتل ها در بین مسافران شناخته شده است. معماری این ساختمان مشابه ساختمان هتل نگرسکو در شهر نیس فرانسه می باشد. و همچنین از شلوغ ترین هتل ها در جزایر پرنس است.

هتل اسپلندید پالاس
هتل اسپلندید پالاس

 

چهار جزیره قابل دسترسی جزایر پرنس

جزیره بیوک آدا

 بیوک آدا، به معنای  جزیره بزرگ ، بزرگترین جزیره از نه مجمع الجزایری است که اصطلاحا به  جزایر پرنس شهرت دارند و در  استانبول ترکیه قرار گرفته است. با قدم زدن و گشت و گذار در اسکله تاریخی بیوک آدا و قرار گرفتن در محیط و فضای آن جزیره به راحتی می توانید خستگی و کسالت خود را فراموش کرده و از هوای تازه آن لذت ببرید.

پیشنهاد می کنیم در این جزیره حتما از خانه معروف رشات نوری گون تکین  و کلیسا حاجیا یورگی دیدن فرمایید.

جزیره بیوک آدا
جزیره بیوک آدا

 

جزیره هیبلی آدا

هیبلی آدا یکی  از جزایر پرنس استانبول است که اندازه کوچک‌تری نسبت به بقیه دارد. زمانی که وارد هیبلی آدا می‌شوید، بلندترین ساختمانی که می بینید روهبان اکولو نام دارد  که این بنا مدرسه علوم دینی ای است  که متعلق به اسقف اعظم کلیسای ارتودکس شرقی در قسطنطنیه بوده است.از دیدنی‌های دیگر این منطقه یک کلیسا زیبا به همراه باغ پشتی آن می باشد که می توانید از آن هم دیدن فرمایید.

توریست های فراوانی با استفاده از دوچرخه در این جزیره می گردند و از طبیعت بکر آن لذت می برند.

جزیره هیبلی آدا
جزیره هیبلی آدا

 

جزیره بورگاز آدا

این جزیره سومین جزیره بزرگ است و برای گذراندن یک روز آرام  انتخاب خوب و مناسبی می باشد. دراین جزیره حتما از قهوه های کافه چهار حرف امتحان کنید چون از مرغوب ترین دانه های قهوه استفاده میکنند. همچنین رستوران کالپازانکایا را برای سرو غذا ونوشیدنی فراموش نکنید.

در این جزیره یک موزه و یک کلیسای دیدنی وجود دارد که بیشتر توریست ها از آن ها بازدید می کنند. تپه ای معروف به تپه باراک نیز وجود دارد که از فراز آن می توان چشم انداز کاملی به تمام جزیره داشت. کشتی های تفریحی نیز در ساحل این جزیره فعال هستند و گردشگران می توانند لحظات شادی را در آن سپری کنند.

جزیره بورگاز آدا
جزیره بورگاز آدا

 

جزیره کیانلی آدا

این جزیره دارای خانه های دنج و سواحل زیبایی می باشد. نام این جزیره در زبان ترکی به معنی “زمین قرمز رنگ” است و نزدیک ترین جزیره به استانبول است. از سواحل معروف این جزیره می توان به ساحل آیازما اشاره کرد که در تابستان مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران می باشد. همچنین رستوران های این جزیره که در امتداد اسکله آن می باشند بسیار معروف هستند و پیشنهاد می شود حتماً سری به آن ها بزنید. با استفاده از کشتی های مسافربری همه روزه می توان به این جزیره رفت و این مسیر حدوداً یک ساعت طول می کشد.

جزیره کیانلی آدا
جزیره کیانلی آدا

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

  • قابلیت حرکت با سرعت حداکثر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • تعبیه عایق صوتی مناسب جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تعبیه عایق حرارتی مناسب  برای حفظ دمای مطلوب کوپه ها و آسایش مسافران
  • طراحی تزئینات داخلی لوکس و مدرن به منظور جریان هوای تازه در واگن و ایجاد آسایش هر چه بیشتر مسافران
  • قابلیت تنظیم دمای فضای داخل کوپه به صورت مجزا از ۲۲ تا ۲۶ درجه در تابستان و زمستان
  • قابلیت تنظیم روشنایی در داخل کوپه و استفاده از چراغ های اختصاصی برای هر تخت
  • تعبیه پریز برق داخل کوپه ها برای استفاده مسافران
  • سامانه ی صوتی و تصویری بسیار متنوع و کامل با امکان انتخاب و نمایش مجموعه ای از فیلم ها و موسیقی های روز
  • امکان استفاده مجزا هر یک از مسافران از سامانه صوتی و تصویری بدون تداخل با دیگران
  • امکان مشاهده مسیر سفر و موقعیت لحظه ای در مسیر یاب سامانه صوتی و تصویری
  • طراحی تخت هایی بزرگتر از تخت های قطارهای مشابه (۶۰۰×۱۷۶۰)
  • ارائه ملزومات خواب به تعداد مسافران
  • سرو غذاهای متنوع داخلی و خارجی مطابق با ذائقه و سلیقه ایرانی
  • سرو نوشیدنی و میان وعده در طول سفر
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وکیوم
  • ارائه خدمات توسط مهمانداران حرفه ای و آموزش دیده

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است.

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده ای برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند و می توانند به راحتی استراحت کنند.

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x