تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

برنامه یک روز خوب و شاد در دربند تهران (Darband) بریم دربند

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

در تهران از هر کسی که سوال کنی که برای یک گردش به کجا بروید بیش ترین پیشنهادی که می شنوید دربند تهران است هرچند که تهران دارای مکان ها و جاذبه های دیدنی زیادی است ولی دربند به خاطر اینکه ترکیبی است از رستوران های سنتی و همچنین طبیعت کوهپایه های تهران برای افراد منطقه زیبا و دوست داشتنی است.

برنامه یک روز خوب و شاد در دربند
یه روز در دربند

دربند چه جور جایی است؟

اگر دوست دارید که یک روز را در طبیعت بگذرانید و از دیدن مناظر دیدنی و استفاده از خوراکی های خوش مزه لذت ببرید می توانید دورهمی های دوستانه و خانوادگی خود را در این مکان برگزار کنید این منطقه برای برنامه یک کوهنوردی یک روزه نیز بسیار مناسب است و ارتفاع آن به اندازه ۱۷۰۰ متر است و برای بالا رفتن از کوه های کوهستان البرز می توانید از این مسیر را خود را آغاز کنید که اصلی ترین مسیر نیز است.

افراد زیادی هستند که هرساله برای رسیدن به قله توچال و باقی قله های بلند کوهستان البرز از این راه زیبا عبور می کنند و بیش تر ساکنان تهران این محل را برای انتخاب می کنند که از مهمانان خارجی خور پذیرایی کنند زیرا این منطقه مانند درکه علاوه بر این که مورد علاقه طبیعت دوستان است برای برگزای مراسمات خانوادگی مناسب است.

رودخانه دربند
رودخانه دربند

تاریخچه دربند چیست؟

این محل که دارای قدمتی ۲۰۰ ساله است یک دهکده بوده است که در شمال کاخ سعد آباد و موزه ملی خودرو قرار داشته است و به همین خاطر در این منطقه قسمتی هست که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد و به باغ شاطر معروف است دو نفر از سمت طالقان برای نختین بار به این محل آمده اند و در اینجا تشکیل خانواده داده اند و باعث شدند که در این مکان یک محله ساخته شود.

منطقه دربند از قدیم دارای موقعیت بسیار خوبی بوده است و برای همین در طول زمان بزرگان و پادشاهان برای ساختن اقامتگاه های شخصی در تابستان به این منطقه توجه ویژه ای داشته اند و همین موضوع باعث شد که این منطقه بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و کاخی مثل سعد آباد در نزدیکی این منطقه ساخته شود.

رستوران های مجلل دربند
رستوران های مجلل دربند

شاهزادگان قاجاری مانند کیومرث میرزا و شاهزاده الله در این محله ساکن بوده اند زیرا در زمان قاجار این محل دارای رونق زیادی بوده است. منطقه بزرگ دربند از چند محل کوچک تر در قدیم ساخته شده است که این مناطق دارای نام هایی نظیر ترش محله، کنار محله، شاه محله، مرغ محله و کلاغ پر بوده اند.

جاذبه های تفریحی دربند چیست؟

دربند به خاطر اینکه دارای رودخانه می باشد همانند سایر مناطق قدیمی تهران همچون رودخانه کن و منطقه آن یک منطقه خوش آب و هوا است دارای امکانات گردشگری زیادی است که در این میان برخی از جاذبه های گردشگری دارای شهرت بیشتری هستند و بیش تر شناخته شده اند و توصیه می شود که در زمانی که به دربند می روید به آن های سربزنید و از آن ها بازدید کنید.

جاذبه های تفریحی دربند
جاذبه های تفریحی دربند

تله سیژ دربند

مردمی که در روستای پس قلعه و کوه نوردان در کوهپایه های شمال تهران زندگی می کردند برای اینکه به روستا بروند نیازمند وسیله ای بودند که بتوانند با آن به مسیرهای کوهستانی عبور کنند و در ۴۰ سال قبل این تله سیژ ساخته شد و بعد از مدتی به یک وسیله تفریحی تبدیل شد و مسافران با استفاده از آن به بالای کوه می رفتند و به تماشای منظره های دیدنی مشغول می شدند و آدرس آن در میدان مجسمه دربند است.

کوه دربند

معروف ترین جاذبه گردشگری دربند کوه دربند است که برای بالا رفتن از آن باید از مسیر های پرپیچ و خم عبور کنید و در هر پیچ از این مسیر رستوران ها و خوراکی فروشی هایی وجود دارد که میتوانید در آن جا استراحت کنید و برای ادامه مسیر تجدید قوا کنید دو مسیر برای کوه نوردی وجود دارد که می توانید هر کدام را که خواستید برای رفتن به قله انتخاب کنید.

میدان سربند و مجسمه کوهنوردی دربند
میدان سربند و مجسمه کوهنوردی دربند

یکی از مسیر های کوهپیمایی مسیری است که شما میتوانید به میدان سربند بروید که این میدان اولین نقطه این محله است و مسیر بعدی برای صعود به قله مسیری است که تله سیژ از آن عبور می کند اگر از این مسیر به سمت قله حرکت کنید در وسط را به روستای پس قلعه میرسید و بعد از آن پناهگاه شیرپلا و آبشار دوقلو وجود دارد و در اخر مسیر هم به قله توچال می رسید.

خوراکی های خوشمزه دربند
خوراکی های خوشمزه دربند

مجسمه کوهنوردی دربند

سربند و مجسمه ای به طول ۳ متر که مجسمه کوهنوردی است از نام آشنا ترین بخش های منطقه دربند است و برای گرفتن یک عکس یادگاری گزینه مناسبی است و بیشتر افراد در کنار آن عکس می گیرند و قدمت آن به ۵۰ سال قبل برمی گردد که بعد از اینکه در میدان سربند نصب شد تبدیل به نمادی برای تهران و کوهنوردی شد.

فضای سبز دربند
فضای سبز دربند

این مجسمه برای قدردانی از یکی از نیروی های ارتش به نام گروه بان امیر شاه قدمی ساخته شده است و به این علت از ایشان قدر دانی شده است که بعد از آنکه یک هواپیما که متعلق به گروه آمریکایی بود در کوه های شمال تهران سقوط می کند و حتی با وجود اینکه یک چتر باز آمریکایی به کمک فرستاده می شود ولی او نیز به خاطر برخورد با صخره از کمک به کوهنوردان سقوط کرده باز می ماند.

گروهبان امیر شاه قدمی که استاد پتر کایت و کوهنوردی در ارتش بوده است برای این ماموریت انتخاب می شود و ایشان موفق می شوند که تمامی گروه را نجات دهند و از طرف جان کندی رئیس جمهور وقت آمریکا مدال شجاعت کسب می کند و بعد از آن دولت ایران به پاسداشت زحمات ایشان این مجسمه را نصب می کنند.

باغ رستوران های دربند
باغ رستوران های دربند

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر
  • ارائه نوشیدنی گرم و سرد برحسب درخواست، به صورت نامحدود(چای، نسکافه)
  • ارائه سرویس خواب با کیفیت بالا و متمایزنسبت به سایرقطارها
  • مجهز به سیستم صوتی و تصویری پیشرفته IPTV با قابلیت­هایی از قبیل انتخاب از طیف متنوعی از فیلم­ها، انتخاب موسیقی و نمایش ادعیه

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x