تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

موزه دارآباد | باغ موزه حیات وحش | موزه طبیعت

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

موزه دارآباد یکی دیگر از موزه های شهر تهران است که دارای فضایی بسیار مناسب و زیبا برای آشنایی کورکان و نوجوانان با حیات وحش و جنداران مختلف می باشد. پارک موضوعی هیومن نیز دراین مجموعه حیات وحش قرار دارد که به عنوان یکی ازبزرگترین و بی نظیرترین پارک بدن انسان درآسیا می باشد. البته پارک دیگری هم مانند پارک خطای دید، رویا پارک هم در این مجموعه قرار دارد و فرصتی است بسیار جذاب برای تفریح و گرفتن عکس های جذاب و بسیارمتفاوت.
همچنین دراین موزه کارگاه های آموزشی متنوعی با موضوعات لمس حیوانات ،تاکسیدرمی حیوانات، زنبورداری و پیکرتراشی در این مجموعه برگزار می شود. البته حیات وحش در این موزه شامل تمام موجودات زنده از جانوران باکتری ها گیاهان وحتی موجودات ذره بینی که در محیط طبیعی زندگی می کنند.

موزه دارآباد

معرفی ساختمان موزه

بنای این موزه حدود دو هزارو پانصد مترمربع مساحت دارد و در زمینی به مساحت دوازده هزار مترمربع ساخته شده است. در این موزه طبیعت و حیات وحش می توانید نمونه های زیستی متنوع ایران را مشاهده کنید و همچنین در سالن های دیگر آن حیوانات تاکسیدرمی شده و کمیابی را ببینید.
همچنین از نمونه های بسیارقابل توجه و بی نظیری که در این موزه قرار دارد، پوست ببرمنقرض شده ایران می باشد. والبته در مکلن باز این موزه نیز شما می توانید چندین جانداران زنده را هم ببینید.

باغ موزه حیات وحش
موزه دارآباد

شما در موزه داراباد با بیش از بیست و شش نمونه از موجودات مختلف از جمله جوندگان ،خرگوش ها، گربه سانان خرس ها، گوشتخواران، گوزن، فک ها ، ببرها آشنا می شوید. و همچنین بیش از صدو شصت و پنج گونه پرنده از مجموع حدود پانصد و هفده نمونه پرنده‌ شناسایی شده در ایران نیز در قسمت های مختلف این موزه به چشم می خورد.
البته یکی از دیدنی های جالب که در موزه دارآباد وجود دارد مجسمه ای از دایناسور گیاهخوار می باشد که از سال ۱۳۸۰ در جلوی درب ورودی خودنمایی می کند. نام این دایناسور کامپتوزروس است در زمان ژوراسیک در ایران زندگی می کرده است و همچنین ردپای آن در کرمان پیدا شده است.

نمای از موزه دارآباد
نمای از موزه دارآباد

بر اساس تحقیقات و مطالعات انجام شده ، کامپتوزروس، دایناسوری است با طول تقریبی شش متر و تقریبا ۷/۲ مترارتفاع می باشد. و هنرمندان افغانی و ایرانی در یزد مجسمه این دایناسور را ساختند و این مجسمه به عنوان یک نماد از موزه در مکان ورودی آن قرار گرفته است.
محوطه موزه دارآباد فضایی سرسبز و زیباست و حال و هوای خوبی دارد و تصاویری از پارک ملت و پارک جنگلی پردیسان را تداعی می کند . می توانید در این محوطه قدم بزنید، بر روی نیمکت ها بنشینید و از آرامش خاصی که در آنجا جریان دارد لذت ببرید. اگر می خواهید شاهد نمایی از شهر باشید نیز می توانید مکان های مناسبی را در این فضا بیابید. شهر و ساختمان هایش را از ارتفاع به تماشا بنشینید و لذت ببرید.

مجسمه ای از دایناسور گیاهخوار در موزه دارآباد
مجسمه ای از دایناسور گیاهخوار در موزه دارآباد

در فضای موزه دارآباد همچنین قفس هایی وجود دارند که شما می توانید چندین از جانداران را در آنها مشاهده کنید. البته به محض وارد شدن به موزه حیات وحش شما با جانداران تاکسیدر روبه رو خواهید شد که از آسیای شرقی ومیانه ، آمریکای شمالی و اروپا را مشاهده خواهید کرد. همچنین پیتون، بلندترین مار دنیا، سریلانکا، طاووس نر و ماده هند ، ببربنگال وغیره از جمله آثار بخش آسیای شرقی و میانه هستند.
همچنین موس از جمله بزرگترین گوزن دنیا می باشد، و شاموا، خرس قهوه ای آمریکای شمالی ،گوزن زرد اروپایی، و ببر سیبری و تعدادی از پرندگان نیز از آمریکای شمالی و اروپا در این مکان به نمایش درآمده اند.
همچنین آهو، قوچ ارمنی، شوکا ، شاه بوف ، فلامینگو ، قوچ البرزی ، قرقاول وغیره از قسمت شمال غرب ایران میهمان این مجموعه می باشند و همچنین فیل ماهی خزر با طول بیش ازچهار متر و نمونه های جنگلی خزر از شمال ایران نیز در کنار آنها مشاهده می شود.

موزه دارآباد
موزه دارآباد

گربه سانانی چون پلنگ مارال، گربه جنگلی، گراز، سگ سانانی چون شغال ، روباه ، گربه پالاس، سیاه گوش، گرگ و غیره از دیگر حیواناتی هستند که در این موزه می باشند.

نمونه پوست منقرض شده ببر مازنداران

یکی از جالب توجه ترین و بی نظیرترین چیزی که می توانید در این سالن مشاهده کنید پوست آخرین گونه منقرض شده ببر مازنداران می باشد که توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند. ببرِ مازندران که از آن با نام های ببر کاسپین، ببر هیرکانی، یا تورانی یاد می کنند به زبان مازندرانی ها با نام مازرونِ ببریا سِرخِ شیر خوانده می شود.

فضای سبز موزه دارآباد
فضای سبز موزه دارآباد

در سالن دیگر می توانید ۲ نمونه از نادرترین و کمیاب ترین و همچنین زیباترین پستانداران ایران و جهان را ببینید؛ همچنین یوزپلنگ ایرانی و گورایرانی از نمونه های محافظت شده هستند و بسیار در معرض خطر منقرض شدن می باشند. پستاندارانی چون شغال ، کاراکال، کفتار ، روباه، و همچنین خزندگانی از انواع مارمولک ها ، مارها و از جمله لوس مار نیز در این قسمت مشاهده می شود. در این موزه همچنین پرندگان مهاجر و بومی ایران را نیز خواهید دید که دال ازانواع لاشخورها می باشد و از گونه های قابل توجه به شمار می آید.

موزه دارآباد
موزه دارآباد

در موزه دارآباد همچنین پستانداران آفریقا وهمچنین پرندگان مهاجر آفریقا به نمایش در آمده است. عاج فیل آفریقایی گرگدن سیاه، سگ وحشی ، پلنگ و گراز زگیل دار آفریقایی، شاخ و جمجمه گاو وحشی آفریقایی از جمله دیدنی های این قسمت هستند وهمچنین در طرف راست سالن گونه های متنوعی از گاوسانان قاره آفریقا از جمله آنتیلوپ ها به چشم می خورند. همچنین ارز جمله دیدنی های دیگر این موزه ساق پای فیل می باشد که به زیبایی کنده کاری شده است.

موزه دارآباد
موزه دارآباد

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر
  • ارائه نوشیدنی گرم و سرد برحسب درخواست، به صورت نامحدود(چای، نسکافه)
  • ارائه سرویس خواب با کیفیت بالا و متمایزنسبت به سایرقطارها
  • مجهز به سیستم صوتی و تصویری پیشرفته IPTV با قابلیت­هایی از قبیل انتخاب از طیف متنوعی از فیلم­ها، انتخاب موسیقی و نمایش ادعیه

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x