تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

رودخانه کن (تهران – سولقان): آدرس + عکس

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

رودخانه کن

سولَقان و کَن ۲ روستا در قسمت شمال غربی تهران هستند که غالباً اسم آن‌ها با یکدیگر هم بکار می رود. البته نام کَن سولَقان را با کن سولوقون می‌شناسند. علت اصلی این نامگذاری وجود رودخانه کن است. بنابراین شهرستان تهران که در مرکز استان تهران است خود به ۳ قسمت مرکزی، کَن و آفتاب تقسیم می‌شود. البته در حال حاضر کَن در حریم شهرداری منطقه ۵ تهران به قرار گرفته است. محاصره و بلند مرتبه سازی کَن بین اتوبان ‌های بزرگ تهران باعث شد که منطقه کَن دیگر مانند سابق نباشد و متأسفانه بیشتر توتستان‌­ها و باغ های این منطقه خشک شدند و به جای آن آپارتمان‌ های سر به فلک کشیده جایگزین شدند.

در حال حاضر با عبور کردن از بلوار واقع در کوهسار تهران، جاده‌ای به طول بیست و پنج کیلومتر شروع شده که در آغاز از سولَقان می‌گذرد و در آخر به بالاترین نقطه امام زاده داوود ختم می‌شود. این جاده کوهستانی زیبا و پر پیچ و خم، مناظر طبیعی زیبایی دارد و از روستاها و آبادی های متعددی می گذرد. از جمله: روستاهای وردیج، سنگان، رندان، طالون، کشار، واریش، علیا گذر. شهر تهران جاذبه های دیدنی بسیاری دارد که یکی از آن ها منطقه کن سولقان است. در ادامه با ما باشید تا بیشتر با این منطقه آشنا شوید.

روستاهای دیدنی سولقان
روستاهای دیدنی سولقان

رودخانه کَن

یکی از زیباترین و در عین حال مهمترین جاذبه‌ها و مکان دیدنی کَن سولَقان رودخانه آن می باشد. این رودخانه که سی و سه کیلومتر طول دارد، از ارتفاعات بلند توچال سرچشمه گرفته و با جوش و خروش فراوان از آبادی‌ها و روستاهای قسمت پایین دست عبور می‌کند. رودخانه کن یکی از زیباترین و پر آب ترین رودخانه‌های تهران است و آب دریاچه مصنوعی چیتگر نیز از همین رودخانه تأمین می‌شود.

یکی از جاذبه های دیدنی این مسیر، چشم اندازها، کوه های زیبا و دره‌های دیدنی است. دره‌ دو چناران یکی از مهم ترین و معروف‌ترین این دره ها می باشد. یکی دیگر از دیدنی های این مسیر سنگ‌هایی است که شبیه به صورتک‌های تراشیده شده در ارتفاعات بلند کنار جاده خودنمایی می کنند.

روستاهای منطقه کن بیشتر توریستی هستند و ویلا سازی‌های بسیاری در این منطقه انجام شده است. همچنین سفره خانه‌ها و رستوران‌های زیادی در این روستاها وجود دارند که می‌توانید برای استراحت و صرف غذا در محیطی آرام و زیبا از آن‌ها استفاده کنید. علاوه بر این می توانید لذت قدم زدن در کوچه باغ های زیبای روستایی را نیز در این مکان ها تجربه کنید.

در طول مسیر رودخانه کن مقبره پنج امامزاده وجود دارد که در آخر به بارگاه امامزاده داوود ختم می‌شود. این مکان از گذشته تا کنون جزء جاهای دیدنی و مورد احترام ایرانیان برای زیارت و بازدید بوده است.

چشم انداز زیبای منطقه کن
چشم انداز زیبای منطقه کن

مکان های دیگر در منطقه کن سولقان

  • روستای سنگان

روستای سنگان از دو بخش سنگان بالا و سنگان پایین تشکیل شده است که کمی بالاتر از منطقه سولقان قرار دارد. مردم سنگان از گذشته تا به امروز به زبان تاتی سخن می‌گویند. منطقه سنگان، دارای یک آبشار بلند و بسیار زیباست که برای دسترسی به آن باید ۲ تا ۳ ساعت کوه پیمایی شود. این روستای زیبا و خوش آب و هوا در فصل بهار و تابستان میزبان گردشگران بسیاری است.

منطقه سنگان
منطقه سنگان
  • روستای وردیج

یکی دیگر از روستاهای منطقه کن روستای وردیج است که بزرگترین روستای شمال غربی تهران به شمار می آید. این روستا از سطح دریا ۱۸۵۰ متر ارتفاع دارد و جزئی از منطقه‌ بیست و دو تهران ‌محسوب می شود. روستای وردیج در مسیر قله لیچه و ارتفاعات پهنه حصار قرار گرفته و به همین دلیل همواره میزبان علاقمندان به کوهنوردی است. منطقه وردیج دارای باغ های میوه هایی مانند گیلاس، گلابی، سیب، انگور و گردو است. این باغ ها در فصل بهار پر از شکوفه می‌شوند و مناظر زیبا و بی نظیری را پدید می آورند. علاوه بر این منطقه وردیج یک آبشار بسیار دیدنی به نام لت مال دارد که در ماه های فروردین و اردیبهشت به اوج شکوه و زیبایی خود می گردشگران بسیار زیادی را به خود جلب می‌کند. این آبشار از سه آبشار با ارتفاع مختلف تشکیل شده که بلندترین آن ۳۵ متر است. روستای وردیج به دلیل قرار گرفتن در مسیر بادهایی که از غرب به شرق می وزند آب و هوایی پاک دارد و در آن از آلودگی هوا خبری نیست.

روستای وردیج
روستای وردیج
  • روستای واریش

یکی دیگر از روستاهای منطقه کن روستای واریش است که آب و هوایی خنک دارد. در تابستان بسیار گرم تهران روستای واریش دارای آب و هوایی خنک و خوش است و مقصد و تفریح گاه بسیاری از گردشگران قرار می گیرد. این روستا تنها 4 کیلومتر دورتر از روستای وردیج است اما 400 متر مرتفع تر از آن است. روستای واریش ساکنین کمی دارد و به علت موقعیت جغرافیایی که دارد زمستان های سختی را تجربه می کند.

در این منطقه چشمه ای است که دارای آبی سرد و گوارا می باشد و در کنار این چشمه مکان بسیار خوبی برای سپری کردن یک آخر هفته به یادماندنی است. آب این چشمه به قدری زلال و گواراست که حتی بعضی از مردم به آنجا می روند تا مقداری از آب چشمه را با خود به خانه ببرند. روستای واریش حتی از روستای وردیج سرسبز تر و زیباتر است و باغ‌های بسیاری با انواع میوه دارد. این باغ ها نیز به وسیله آب چشمه روستا آبیاری می شوند. مردم این روستا به حفظ محیط زیست و پاکیزگی آن اهمیت زیادی می دهند و طبیعتاً از گردشگران نیز همین انتظار را دارند.

روستای واریش
روستای واریش
  •  دامنه ارواح سنگی

    یکی دیگر از جاذبه های دیدنی این منطقه، مکانی به نام “دامنه ارواح سنگی” است. برای رسیدن به این منطقه باید در جاده وردیج به واریش حدوداً ۱۵ دقیقه و به اندازه ۶ کیلومتر پیش بروید. سپس به منطقه‌ای پوشیده از صخره ‌ها و سنگ های عجیب خواهید رسید. شکل این سنگ‌ ها و صخره ‌ها بسیار عجیب است و شباهت زیادی به بدن و سر جانوران مختلف دارند. همین موضوع سبب پیدایش شایعه‌ های زیادی نیز شده است. محلیان این مکان را با نام “آدمک جیان” نیز می ‌شناسند. بدیهی است که این اشکال عجیب، به دلیل فرسایش های فراوان و طی سالیان طولانی رخ داده است. اما اینکه چرا فقط یک قسمت کوتاه از این مسیر دچار این فرسایش شده است، معلوم نیست.

  • غار بیوک آقا

غار بیوک آقا در مسیر جاده سولقان – سنگان قرار دارد و با ۲ ساعت پیاده روی می‌توانید به آن منطقه برسید. در واقع غار بیوک آقا در مسیر راه کوه نوردانی است که به بلندی‌های این منطقه صعود می‌کنند. اگر با تورهای ۱روزه کن سولقان سفر کنید معمولاً بازدید از این غار در برنامه آن ها خواهد بود.

  • پارک جنگلی کوسار

یکی دیگر از مناطق دیدنی در منطقه کن، پارک کوهسار است که در شمال محله کَن قرار گرفته است. این پارک در دامنه‌های رشته‌ کوه البرز واقع شده و آب و هوایی کوهستانی دارد. پارک کوهسار به علت قرار داشتن در ارتفاعات، به مکان مناسبی برای تفریحات و سرگرمی های هوایی در تهران تبدیل شده است. این ارتفاعات باعث شده تا بازدید کنندگان و علاقه مندان از چشم‌ انداز و فضای بسیار فوق ‌العاده‌ ای بهره‌مند شده و بتوانند  نمایی ۳۶۰ درجه از شهر تهران را در منطقه بوستان کوهسار مشاهده کنند.

چشم انداز زیبای کوهسار
چشم انداز زیبای کوهسار
نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

  • قابلیت حرکت با سرعت حداکثر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • تعبیه عایق صوتی مناسب جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تعبیه عایق حرارتی مناسب  برای حفظ دمای مطلوب کوپه ها و آسایش مسافران
  • طراحی تزئینات داخلی لوکس و مدرن به منظور جریان هوای تازه در واگن و ایجاد آسایش هر چه بیشتر مسافران
  • قابلیت تنظیم دمای فضای داخل کوپه به صورت مجزا از ۲۲ تا ۲۶ درجه در تابستان و زمستان
  • قابلیت تنظیم روشنایی در داخل کوپه و استفاده از چراغ های اختصاصی برای هر تخت
  • تعبیه پریز برق داخل کوپه ها برای استفاده مسافران
  • سامانه ی صوتی و تصویری بسیار متنوع و کامل با امکان انتخاب و نمایش مجموعه ای از فیلم ها و موسیقی های روز
  • امکان استفاده مجزا هر یک از مسافران از سامانه صوتی و تصویری بدون تداخل با دیگران
  • امکان مشاهده مسیر سفر و موقعیت لحظه ای در مسیر یاب سامانه صوتی و تصویری
  • طراحی تخت هایی بزرگتر از تخت های قطارهای مشابه (۶۰۰×۱۷۶۰)
  • ارائه ملزومات خواب به تعداد مسافران
  • سرو غذاهای متنوع داخلی و خارجی مطابق با ذائقه و سلیقه ایرانی
  • سرو نوشیدنی و میان وعده در طول سفر
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وکیوم
  • ارائه خدمات توسط مهمانداران حرفه ای و آموزش دیده

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است.

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده ای برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند و می توانند به راحتی استراحت کنند.

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x