تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

آبشار مصنوعی اهواز یا پل هفتم، طولانی ترین ابشار مصنوعی خاورمیانه!

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

آبشار مصنوعی اهواز، آبشاری که باید دید!

آبشار مصنوعی اهواز و یا همان پل هفتم این شهر، جزو جاذبه‌های تفریحی و گردشگری کشور عزیزمان به حساب می‌آید. آبشار مصنوعی اهواز از و قوس خارجی و داخلی برخوردار است که این دو قوس طول‌های مختلفی دارند. این آبشار در حال حاضر به عنوان طولانی‌ترین آبشار در سطح خاورمیانه شناخته می‌شود که در ادامه مطلب بیشتر در این خصوص صحبت خواهیم کرد.

شهر اهواز با تاریخ غنی، جاذبه‌های طبیعی و مکان‌های گردشگری بسیار زیبایی که در اختیار دارد، هم اکنون به عنوان یکی از پربازدیدترین شهرهای ایران لقب گرفته است. در میان تمامی جاذبه‌های این شهر، آبشار مصنوعی این شهر بسیار پرطرفدار است. نورپردازی منحصر به فرد این آبشار بدون تردید باعث جلب توجه تمامی گردشگران و توریست‌ها خواهد شد.
چنانچه قصد سفر به جنوب ایران و شهر اهواز را دارید، پیشنهاد می‌‎کنیم که حتما از این آبشار جذاب و تماشایی نیز دیدن کنید. نشستن در کنار پل هفتم و تماشای این آبشار بسیار به یاد ماندنی خواهد بود. این آبشار در حال حاضر جزو معروف‌ترین جاذبه‌هایی است که در کشورمان وجود دارد و نقش بسیار زیادی در افزایش تعداد گردشگران به شهر اهواز داشته است

آبشار مصنوعی اهواز
آبشار مصنوعی اهواز

آبشار مصنوعی اهواز – نگین این شهر

آبشار مصنوعی شهر اهواز در سال ۱۳۹۰ تاسیس شده است. این آبشار بر روی پل هفتم قرار گرفته  و همین امر باعث شده بسیاری آن را با نام آبشار پل هفتم نیز بشناسند.  البته این پل با نام علی بن مهزیار هم شناخته می‌شود .آبشار در بلوار شهید چمران واقع شده است. این آبشار علاوه بر زیبایی های معماری و منحصر به فردی که دارد ، ویژگی مهم دیگری نیز دارد و آن پل ارتباطی میان مسیرهای مهمی مثل فلکه دوم کیانپارس، اتوبان آیت الله بهبهانی و بلوار توحید است. به این دلیل جایگاه آبشار مصنوعی در میان دیگر جاذبه های اهواز مهم تر شده است این مجموعه تفریحی را به جرات می‌توان در لیست زیباترین جاذبه‌های گردشگری در جنوب کشور قرار داد. بسیاری از مسافرانی که به شهر اهواز می‌آیند و حتی مردم استان خوزستان، برای گذراندن اوقات فراغت خود به این آبشار زیبا سر می‌زنند. گشت و گذار شبانه در کنار آبشار مصنوعی اهواز از لذت بسیار زیادی برخوردار است، پس این لذت را از دست ندهید.

این آبشار دارای فواره‌های متعددی است که جلوه فوق‌العاده را به پل هفتم بخشیده‌اند. این فواره‌ها در هنگام شب روشن می‌شوند و از دو طرف پل به داخل رودخانه کارون می‌ریزند. سراسر این پل از چراغ‌های رنگی و زیبا تشکیل شده است، به شکلی که زمان روشن شدن این فواره‌ها، چراغ‌های رنگی نیز روشن می‌شوند و زیبایی‌های این مجموعه را چند برابر می‌کند. از دیگر خصوصیات این آبشار به غیر از زیبایی‌ و جذابیتی که دارد، متصل کردن بلوار توحید، اتوبان بهبهانی و فلکه دوم کیانپارس به یکدیگر است.

ویژگی‌های آبشار مصنوعی اهواز

همانطور که در ابتدای مطلب هم گفتیم، آبشار مصنوعی شهر اهواز از دو قوس داخلی و خارجی برخوردار است که قوس داخلی به طول ۱۵۰ و قوس خارجی به طول ۲۰۰ متر می‌باشد. آب رودخانه کارون به وسیله ۶ عدد الکتروپمپ ۹۰۰ کیلواتی به قسمت بالایی پل هفتم کشیده شده است. از همان مکان با ارتفاع چیزی حدود ۳۵ متر  و در ۲ ردیف آب‌های فواره‌های تعبیه شده در این مکان، به داخل رودخانه می‌ریزند. این سرازیر شدن آب به سمت رودخانه با یک زاویه مشخص توسط فواره ها انجام می شود.  این سرازیری توسط ۲۷۲۰ نازل تمام استیل انجام می شود. جالب است بدانید لوله‌های پلی اتیلن که در ساخت این آبشار استفاده شده است، قابل شستشو هستند. و هر وقت رسوبات و املاح موجود در آب به دیواره‌ لوله ها بچسبد میتوان آنها را جرم‌ گیری کرد.

برای نورپردازی این آبشار از ۸۰ پروژکتور رنگی و ۷۵۰ لامپ ال ای دی  و پست برق ۷۰۰ کیلو واتی استفاده شده و همین موضوع باعث افزایش زیبایی این مجموعه تفریحی شده است.

از خصوصیات بسیار مهم این آبشار می‌توان به قرارگرفتن زیر رودخانه کارون اشاره کرد. همانطور که می‌دانید این روخانه بسیار زیبا و پرطرفدار است و مردم شهر اهواز و سایر شهرهای کشور علاقه بسیار زیادی به این مکان دارند. به همین علت مسئولین شهر اهواز تصمیم گرفتند که با یک تیر دو نشان بزنند و با تاسیس آبشار مصنوعی روی این روخانه، باعث افزایش تعداد توریست در این شهر شوند. با توجه به اینکه آّبشار مصنوعی اهواز در مرکز شهر قرار دارد، دسترسی به آن بسیار ساده است و گردشگران می‌توانند به راحتی از آن بازدید کنند. پیشنهاد می‌کنیم که اگر به شهر اهواز تشریف آوردید، حتما یک شب را به بازدید از پل هفتم و این آبشار زیبا اختصاص دهید.

آبشار مصنوعی اهواز
آبشار مصنوعی اهواز

لذت شبگردی در کنار آبشار مصنوعی اهواز

اگر تصمیم دارید به این آبشار زیبا سر بزنید، باید به چند نکته دقت داشته باشید. با توجه به نورپردازی منحصر به فرد بر روی این آبشار، بهتر است که در ساعات پایانی روز و آغازین شب از این مکان دیدنی بازدید کنید. شبگردی در کنار این آبشار بسیار جذاب و خاطره‌انگیز خواهد شد . بازی آب و نور باعث می شود بازدیدکنندگان شب ها این پل را برای تفریح و گردش انتخاب کنند. شما می‌توانید به همراه دوستان و خانواده خود، برای صرف شام به کنار رودخانه کارون بروید و از منظره تماشایی که در مقابلتان قرار گرفته است، لذت ببرید. اگر تمایل دارید که در نزدیکی آبشار‌ مصنوعی‌ اهواز‌ به شبگردی بپردازید، بهترین تصمیم را گرفته‌اید. گذشتن از لذت تماشای نورپردازی آبشار، پل هفتم و رودخانه کارون در شب، کار بسیار دشواری است. در ضمن تجربه عکاسی در کنار این مکان را هم به هیچ عنوان از دست ندهید. هنگام روشن شدن این فواره های رنگی، شب جلوه خاصی می یابد و زیبایی ویژه ای به پل داده میشود.

دلیلی برای افزایش گردشگران داخلی و خارجی

در شروع این مطلب عنوان کردیم که آبشار مصنوعی به عنوان طولانی‌ترین آبشار خاورمیانه شناخته می‌شود و جزو جاذبه‌های محبوب استان خوزستان نیز هست. همین موضوع باعث شده که علاوه بر گردشگران داخلی متعددی که برای بازدید از شهر اهواز و آّبشار مصنوعی به این شهر می‌آیند، شاهد حضور توریست‌های خارجی از چندین کشور مختلف جهان در اهواز باشیم. آبشار مصنوعی شهر اهواز باعث شده که تعداد بازدیدکنندگان شهر اهواز سیر صعودی بسیار زیادی داشته باشد.
شهر اهواز از امکانات و جاذبه‌های بسیار زیاد دیگری هم برخوردار است. همچنین به دلیل شرایط آب و هوایی و گرمای هوا در طول روز، اهواز شب هایی زنده و دیدنی دارد. شما می‌توانید پس از بازدید آبشار مصنوعی اهواز در رستوران‌های مجلل و باکیفیت حضور داشته باشید و بهترین غذاهای جنوبی را نوش جان کنید. در واقع با این کار لذت شبگردی خود در شهر اهواز را کامل خواهید کرد. همچنین، می‌توانید به یکی از هتل‌های شیک و مجهز شهر اهواز بروید و اقامت خوبی داشته باشید.

جمع‌بندی
در این مطلب شما را با آبشار‌ مصنوعی‌ اهواز و پل هفتم در این شهر آشنا کردیم. شهر اهواز پر از مکان‌های تماشایی است که دیدن آن‌ها بسیار لذت‌بخش است. بازدید از آبشار مصنوعی این شهر هم خالی از لطف نیست. اگر به شهر اهواز سفر کرده‌اید و از این مجموعه تفریحی بازدید نکرده‌اید، شانس بزرگی را از دست داده‌اید. پیشنهاد می‌کنیم که در سفر به شهر اهواز، حتما از این آبشار منحصر به فرد دیدن کنید.

آبشار مصنوعی اهواز
آبشار مصنوعی اهواز

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر
  • ارائه نوشیدنی گرم و سرد برحسب درخواست، به صورت نامحدود(چای، نسکافه)
  • ارائه سرویس خواب با کیفیت بالا و متمایزنسبت به سایرقطارها
  • مجهز به سیستم صوتی و تصویری پیشرفته IPTV با قابلیت­هایی از قبیل انتخاب از طیف متنوعی از فیلم­ها، انتخاب موسیقی و نمایش ادعیه

[/stextbox]

شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار تهران اهواز رفت و برگشت از خدمات قطار فدک استفاده کنید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x