تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

دریاچه سقالکسار رشت: ماهیگیری در یکی از تمیزترین دریاچه ایران!

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

دریاچه سقالکسار را می‌توان در لیست بهترین دریاچه‌های کشور قرار داد. هر زمانی که احساس خستگی کردید و به یک فضای طبیعی جدید نیاز داشتید، حتما به این دریاچه بسیار زیبا واقع در استان گیلان، سر بزنید. بازدید از پرنده‌ها، جنگل‌های سرسبز، دریاچه شگفت‌انگیز و سایر جاذبه‌های طبیعی این منطقه می‌تواند جذابیت‌های بسیار زیادی داشته باشد.

دریاچه سقالکسار

دریاچه سقالکسار در واقع یک سد خاکی می‌باشد که کاربرد آن در ابتدا آبیاری‌ زمین‌های چای و برنج بوده است. مساحت این دریاچه زیبا به چیزی حدود ۱۵ هکتار می‌رسد. آب دریاچه سقالکسار از چشمه‌ساران منطقه بدست می‌آید. ارتفاع این دریاچه از سطح دریا نیز نزدیک به ۶۵ متر می‌باشد. طول دریاچه زیبای سقالکسار به ۶۰۰ متر و عرض آن نیز به ۵۰۰ متر می‌رسد. البته با توجه به میزان بارندگی مختلف در این دریاچه، ابعاد گفته شده ممکن است دچار تغییر شوند.

دریاچه سقالکسار، در واقع برای افرادی بهتر است که قصد دارند از شلوغی‌های شهر، به جنگل و طبیعت روی بیاورند. پس از ورود به این دریاچه می‌توانید آرامشی طبیعی را حس کنید. دریاچه‌ای که آینه شفافی از زیبایی‌های منطقه را به نمایش می‌گذارد. درختان انبوه این جنگل نیز که در ۴ فصل سال همواره زیبا هستند، حس بسیار خوبی را به بازدیدکنندگان تزریق می‌کنند.

دریاچه سقالکسار
دریاچه سقالکسار

درختان نزدیک به دریاچه سقالکسار

درختان جنگل‌های اطراف روستای سقالکسار بیشتر درختان بلوط می‌باشند. این درختان باعث شده‌اند که جنگل‌های اطراف دریاچه سقالکسار روز به روز زیباتر از قبل می‌شوند. تازگی و همچنین طروات برگ‌های نورسیده درختان در اولین فصل سال، سبزینه بودن درختان در فصل تابستان، تصویر فوق‌العاده جذاب درختان نارنجی، سرخ، زرد و انعکاس نقاشی این مناظر بر روی دریاچه در فصل پاییز تصاویر بی‌نظیری را به وجود خواهد آورد، در واقع سقالکسار در پاییز بسیار تماشایی است. به غیر از این موارد جنگل سپیدپوش در زمستان نیز باعث شده که این منطقه در کلیه ایام سال مکانی خوب برای بازدید، گردشگری و عکاسی باشد.

دریاچه سقالکسار
دریاچه سقالکسار

روستای سقالکسار

روستای سقالکسار به عنوان یکی از توابع قسمت مرکزی شهر رشت واقع در استان گیلان است. این روستای زیبا به همراه دریاچه‌ سقالکسار در دهستان لاکان قرار دارد. شغل بیشتر مردم این روستا از زمان قدیم تا کنون، پرورش ماهی‌های مختلف و برنج‌کاری بوده است. روستای سقالکسار از دیدنی‌های بسیار زیادی برخوردار است و بازدید از این روستای بهشتی و زیبا می‌تواند تجربه فوق‌العاده برای شما عزیزان باشد.

دریاچه سقالکسار
دریاچه سقالکسار

امکانات موجود در منطقه سقالکسار

برای اینکه به روستا و دریاچه زیبای سقالکسار برسید، راه سختی پیش رو ندارید. کلیه مسیر رو به روی شما آسفالت و هموار است. به علاوه در محل ورودی، پارکینگ خوبی برای قرار دادن ماشین‌های شخصی و اتوبوس‌ها نیز وجود دارد. جالب است بدانید که خودروهای شخصی می‌توانند دقیقا تا کنار دریاچه بیایند.

یکی از نکات بسیار خوب در خصوص دریاچه سقالکسار، پاکیزه بودن این منطقه می‌باشد. اهالی روستای زیبای سقالکسار با تصویب یک مصوبه که از سوی شورای این شهر نوشته شده بود، یک طرح جدید را برای فرهنگ‌سازی به نمایش گذاشته بودند و از همه دعوت می‌کردند که به این طرح احترام بگذارند. چندین سال گذشته در زمان وارد شدن به این منطقه، به هر یک از ماشین‌ها دو کیسه زباله داده می‌شد تا کلیه آشغال‌ها را در درون آن بیاندازند و به هیچ عنوان طبیعت را کثیف نکنند که اقدام بسیار ستودنی می‌باشد.

اگر در زمان بازگشت از این روستا، کیسه‌های زباله از طریف بازدیدکنندگان به مسئولین این امر واگذار می‌شد، بخشی از مبلغ ورودی به آن‌ها برمی‌گشت. امروزه همین حرکت خلاقانه و فرهنگی سبب شده که در این روستا زباله خاصی مشاهده نشود و این منطقه بسیار پاکیزه شده است. طبیعت این روستا همه را متحیر خواهد کرد و فراموش نکنید که در دل این روستا، تمیزترین دریاچه کشورمان قرار دارد.

شما می‌توانید در اطراف دریاچه سقالکسار به یک کافه رستوران هم سر بزنید. یک رستوران ۲ طبقه در نزدیکی این دریاچه وجود دارد که شما می‌توانید غذاهای مورد علاقه خود را در این مکان میل بفرمایید و از لذت خوردن غذا در کنار تماشای دریاچه آرام سقالکسار بهره‌مند شوید. از سایر امکانات خوبی که روستای سقالکسار در اختیار دارد می‌توان به سوپر مارکت، چایخانه‌های سیار، نماز خانه و سرویس بهداشتی پاکیزه اشاره داشت.

دریاچه سقالکسار
دریاچه سقالکسار

عکاسی در دریاچه سقالکسار

رفتن به این دریاچه لذت خاص خود را دارد و عکاسی در این منطقه نیز لذت گردشگری در حوالی این دریاچه را دو چندان می‌کند. از جذابیت‌های این منطقه می‌توان به یک خانه با سقفی قرمز رنگ اشاره کرد که با فرآیند بالا آمدن آب، نصف آن مخفی خواهد شد و با پایین آمدن این آب، می‌توان به طور کامل آن را تماشا نمود. این خانه مسکونی نبوده و در چندین سال گذشته به طور نمادین، برای جذابیت‌های بصری در درون این دریاچه زیبا ساخته شده است. از این خانه می‌توان به عنوان یکی از بهترین سوژه‌های عکاسی این منطقه نام برد.

بازدید از روستای بهشتی سقالکسار

بازدید از این روستا لحظات بسیار خوشی را برای شما عزیزان رقم می‌زند. پیشنهاد می‌کنیم در سفر بعدی خود به استان گیلان حتما به این روستا و دریاچه فوق‌العاده‌ای که دارد سر بزنید. توجه داشته باشید که بازدید از روستای سقالکسار بهتر است که در یکی از فصول بهار، تابستان و پاییز انجام شود. اگر قصد دارید از تهران به این دریاچه سفر کنید باید بگوییم که فاصله تهران تا دریاچه سقالکسار چیزی حدود ۵ ساعت است.

  • نشانی: استان گیلان، ۱۵ کیلومتر مانده به جنوب رشت، ده لاکان، روستای سقالکسار
دریاچه سقالکسار
دریاچه سقالکسار

سخن پایانی

در این مطلب با دریاچه زیبای سقالکسار در استان گیلان و جاذبه‌های طبیعی این منطقه بکر آشنا شدیم. سقالکسار یکی از مناطقی است که یک خاطره به یادماندنی از گردشگری در شمال کشور برای شما برجای خواهد گذاشت؛ پس سفر به این منطقه را به همراه دوستان یا خانواده فراموش نکنید.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر
  • ارائه نوشیدنی گرم و سرد برحسب درخواست، به صورت نامحدود(چای، نسکافه)
  • ارائه سرویس خواب با کیفیت بالا و متمایزنسبت به سایرقطارها
  • مجهز به سیستم صوتی و تصویری پیشرفته IPTV با قابلیت­هایی از قبیل انتخاب از طیف متنوعی از فیلم­ها، انتخاب موسیقی و نمایش ادعیه

[/stextbox]

شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار مشهد رشت رفت و برگشت و یا بلیط قطار تهران رشت رفت و برگشت از خدمات قطار فدک استفاده کنید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x